Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door chantal6790
#3128967
Wij hebben altijd kilo rollen en deze gaat in drie stukken. Het verkooppunt had een erg goede tip en werkt perfect. De rol bevroren neerlegen mes erop en 2 a 3 tikken met een rubberen hamer en je bent er zo door heen half uurtje tot 45min. Werk en 10 kilo rollen zijn in 3 stukken
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3129009
[quote="Cindy de Wolf"]
Oh als ik dit zo weer lees, geklooi met messen, en bijltjes ben ik toch weer zoooooooo blij met mijn lintzaag :biggrin2:
10kg kost mij hooguit 10min.
[/quote]

Daar kan ik me veel bij voorstellen  :biggrin2:
Door petralita
#3129135
ik gebruik hier gewoon een Ikea mes, druk hem het snijvlak rondom en dan door, zonder te dooien.
per keer haal ik er 1uit, verdeel 1 kilo in 5 stukken. doe 4 in een zipzakje van de lidl en  laat ik ontdooien.
volgende dag haal ik de volgende kilo eruit etc tot ik door alle rollen heen ben en dan begin ik met de al gesneden stukken.
Door zurca
#3129141
Nou inmiddels zijn er al een aantal rollen in stukken.
Ik ging opzoek naar m'n broodmes, ooit zo'n messenblok inclusief messen gekocht die nooit gebruikt werden, en vond dat broodmes maar ook een groot vleesmes.

Toen onderstaande tip gebruikt;
[quote="Fenixjuh"]
Ik laat een rol iets aandooien, als ik aan de buitenkant een milimeter vlees zacht voel, is het goed.

Dan een scherp mes met de punt er recht in, het midden is dan al door. Mes eruit en nog een keer met het snijvlak doormidden snijden. Boterhamzakje aan de ene kant en de vriezer in  ;)
[/quote]

Nou dat ging als een trein, geen centje moeite!
Door frodo quin
#3134022
Ik leg het een paar uur in de koelkast en snij het dan met een gewoon scherp mes. Het is dan nog helemaal bevroren, maar wel iets zachter dan zo uit de vriezer. In de koelkast iets laten ontdooien doe ik ivm het kwaliteitsverlies bij op kamertemperatuur laten ontdooien.
Door popeye
#3135105
Wij ( Dogs Love It (Enschede) , uw versvoer leverancier in Twente) doen dit vaak als service voor onze klanten en/of we laten  klanten zien hoe het gemakkelijk gaat. Neem een goedkoop scherp vleesmes met hoog lemet (4-5 euro bij Ikea, Blokker etc) en een rubber (stratemakers) hamer(tje) uit de grabbelbak van Gamma/Praxis/benzinestation ( ook enkele euros). Leg de diepgevroren worst (gelijk uit vriezer) op een steveige ondergrond (vloer). Eventueel snijplankje er onder. Zet mes op de worst (of stuk vlees)  en hamer op het lemmet. Werkt absoluut perfect zonder enige inspanning.
Door zurca
#3135212
[quote="popeye"]
Wij ( Dogs Love It (Enschede) , uw versvoer leverancier in Twente) doen dit vaak als service voor onze klanten en/of we laten  klanten zien hoe het gemakkelijk gaat. Neem een goedkoop scherp vleesmes met hoog lemet (4-5 euro bij Ikea, Blokker etc) en een rubber (stratemakers) hamer(tje) uit de grabbelbak van Gamma/Praxis/benzinestation ( ook enkele euros). Leg de diepgevroren worst (gelijk uit vriezer) op een steveige ondergrond (vloer). Eventueel snijplankje er onder. Zet mes op de worst (of stuk vlees)  en hamer op het lemmet. Werkt absoluut perfect zonder enige inspanning.
[/quote]

Oh dat vind ik ook nog wel het proberen waard!
Zo'n mes gebruik ik nu ook, rubberen hamer ligt in de schuur en een stevige ondergrond hebben we ook wel :biggrin2: ;)
Bedankt voor de tip!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door