Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door meleny
#3122598
Wij hebben sinds een week een friese stabijpup erbij en hebben hem direct over lateb stappen op kvv van lotgerig. Hij is nu 10 weken. Hij heeft af en toe last van bloederige diaree. (Zwarte drek met slijm wat bloederig is soms) Verder is hij vrolijk en speels en heeft geen koorts.

Kan het zijn dat zijn darmstelsel moeite heeft om het te verteren? Ik heb overigens geen speciale puppymix dus het is wat grover gemaald, kan het daardoor komen?

Verder is hij up-to date met de ontwormigen dus verwacht ook niet dat het een parasiet is. Onze andere van anderhalf heeft geen problemen.

Graag advies want heb echt het idee dat het door het voer komt.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3122616
[quote="meleny"]
Wij hebben sinds een week een friese stabijpup erbij en hebben hem direct over lateb stappen op kvv van lotgerig. Hij is nu 10 weken. Hij heeft af en toe last van bloederige diaree. (Zwarte drek met slijm wat bloederig is soms) Verder is hij vrolijk en speels en heeft geen koorts.
Het is mooi dat hij zich prettig voelt. Hoe lang heeft hij al diarree? Is dat elke keer, na het eten? Krijgt hij alleen de Lotgering of ook nog wat anders?

Kan het zijn dat zijn darmstelsel moeite heeft om het te verteren? Ik heb overigens geen speciale puppymix dus het is wat grover gemaald, kan het daardoor komen?
Een speciale puppymix is niet nodig, wel volwaardige voeding. Krijgt hij ook meerdere smaken? Eigenlijk vind ik 1 merk geen volwaardige voeding, liever voer je 2-3 merken en 4-5 verschillende smaken.


Verder is hij up-to date met de ontwormigen dus verwacht ook niet dat het een parasiet is. Onze andere van anderhalf heeft geen problemen.
En als hij nou de dag na je ontworming een besmetting heeft gekregen? Controleer volgende keer eerst voor je een ontwormingstablet erin stopt.. Ik begin in oktober ook niet met de antibiotica zodat ik geen griep kan krijgen en zo'n ontwormingstablet geeft een grote aanslag op de darmen.. Zou het daarmee verband kunnen houden? Weet je nog wanneer de diarree begon/ontworming hebt gegeven?

Graag advies want heb echt het idee dat het door het voer komt.
[/quote]
Ik denk dat je echt iets meer informatie over het voer moet geven.. En net wat ik zeg, 1 merk is echt niet voldoende voor een opgroeiende hond, zeker niet een vet merk zoals Lotgering..
Zelf zou ik eens terug gaan denken wanneer je ontwormd, gevaccineerd e.d. hebt...

oh, btw:  :hi:
Door meleny
#3122619
Ze krijgen de smaken wild, pens en vis. (Geen kip want daar reageerd de oudste minder goed op) merk inderdaad wel dat het wat vetter is aan de ontlastig van de oudste, maar die kan niet tegen de andere merken met een hoger botgehalte, krijgt dan last van constipatie. Dus vandaar lotgering. Samenstellig moet ik even kijken weet ik niet uit mn hoofd.

9 weken enting vorige week woensdag gehad en met 6 weken ontwormd.

Wat wil je nog meer weten?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
#3122627
Is het bloed helderrood? Moet je hondje erg persen wanneer hij poept (al kan ik me dat bij Lotgering niet voorstellen, omdat dat blijkbaar een vettere kvv is)? Is je pup afgespeend op brokjes? In dat geval zou het een ontgiftingsreactie kunnen zijn (vooral vanwege dat slijm).

Probeer inderdaad iets meer afwisseling aan te brengen in soorten en merken kvv. Een pupperd wordt maar één keer groot, dat moet dan dus wel goed gebeuren! Kun je voor je pup niet andere merken erbij bestellen, zodat hij niet alleen Lotgering binnenkrijgt?

Enne, welkom hier! :D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3122628
Ongeacht of het op dit moment een compleet geheel is, hoort ontlasting niet bloederig te zijn. Ik zou er meteen mee naar een da gaan. Een pup is zo vertrokken.

Je kan natuurlijk ook een ander merk proberen. (Nadat je er zeker van bent dat er geen infectie meespeelt)
Door Bosliefje
#3122637
Ik herken het probleem, niet alleen toen bij mijn pups maar ook bij verschillende andere fokkers. Carnibest of  Barfmenu  kregen die pups. Ik hou het op teveel of te grote stukjes bot. Bij mijn eigen pups heb ik van alles laten onderzoeken, maar er werd niks gevonden.
Ik heb mijn puppen toen tijdelijk Duck bijgevoerd, ok, niet het allerbeste voer, maar het is zo fijngemalen dat het de ontlasting heel sterk verbeterde. Eerst wat meer en dan steeds wat minder en dan uitproberen hoeveel nodig is.
Succes
Laatst gewijzigd door Bosliefje op di 09 jun 2015, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3122642
[quote="Bosliefje"]
Ik herken het probleem, niet alleen toen bij mijn pups maar ook bij verschillende andere fokkers. Carnibest of  Barfmenu  kregen die pups. Ik hou het op teveel of te grote stukjes bot. Bij mijn eigen pups heb ik van alles laten onderzoeken, maar er werd niks gevonden.
Ik heb mijn puppen toen tijdelijk Duck bijgevoerd, ok, niet het allerbeste voer, maar het is zo fijngemalen dat het de ontlasting heel sterk verbeterde. Eerst wat meer en dan steeds wat minder en dan uitproberen hoeveel nodig is.
Succes
[/quote]

Zou je denken? Al mijn pups barfen vanaf vier weken. Met gewoon hele vleesbotten.
Door Bosliefje
#3122741
Dan lag het niet aan de stukjes bot, ook goed, maar erg vervelend is het wel als pups steeds bloederige dunne ontlasting hebben. Niet alleen bij mij, anders zou het aan mij liggen, maar ook bij andere fokkers. En dan zoek je een oplossing. Misschien is Barf voeren een oplossing, maar dat heb ik niet geprobeerd.
Door meleny
#3122900
Ik ben vanmiddag even met Eli toh maar naar de dierenarts geweest. Geen giardia, wat eventueel nog hadgekund ook geen parvo oid. maar een dikke darm ontsteking. Geen koorts en nog goed levendig en allert. Antibiotica meegekregen en het advies om voor de zekerheid het even in de blender te gooien.

Ik ga zeker even kijken naar een ander merk erbij. Weet nog niet hoe alleen want dierenwinkels hier in krimpen verkopen het niet (kleine winkeltjes) bestel het direct bij lotgering zelf dus andere merken hebben ze daar niet (duh haha!) Misschien even bij de slager vragen of hij wat door de molen kan gooien voor me. Of zelf investeren in een molen...

Bestelde hiervoor altijd bij caroba maarja helaas. We hebben zelf ookgeen auto dus kan het ook niet al te ver ergens anders halen.

Wil eigenlijk ook niet op een al te duur merk overstappen (heb geen geldboom..) ik geef hiermee naar mijn idee al het beste voer zo wat ik voor dit geld kan bedenken.

Voorheen voerde ik naturis vaak. Daar deed die oudste het ook goed op. Maar geen idee waar ik dat hier in de buurt kan halen! (We wonen hier ook nog niet zo lang hor...)

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
Door meleny
#3123081
Dank je! Ik ga daar eens vragen dan want had het nog niet in de winkel zien liggen. Weet je toevallg ook welke merken ze daar verkopen?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door