Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door ruurd
#3118910
Heb net porties groentprut gemaakt van dopertjes met wortelen in blik met een zakje aardappelpuree en een paar sneeen oud brood, staafmixer er door en klaar.
Hoewel het al in de vriezer ligt, vraag ik me af of dit nu wel helemaal goed is.
Heeft iemand hier een idee over ?
Door Lizzy
#3118912
[quote="ruurd"]
Heb net porties groentprut gemaakt van dopertjes met wortelen in blik met een zakje aardappelpuree en een paar sneeen oud brood, staafmixer er door en klaar.
Hoewel het al in de vriezer ligt, vraag ik me af of dit nu wel helemaal goed is.
Heeft iemand hier een idee over ?
[/quote]

Ehhh... Wil je een eerlijk of politiek correct antwoord?

Ik ga maar voor eerlijkheid.

Nee. Dit kan zo de kliko in. Een hond heeft niks aan blik-groenten en aardappelpuree (zeker uit een zakje) en brood zijn beide hartstikke niet gezond voor honden.

Een groentenmix maak je met rauwe gepureerde verse groenten. Of je neemt een verse groenten, kookt deze en geeft het aan je hond. Dit is misschien wel handig: http://www.barfplaats.nl/handleiding-to ... -en-fruit/
Door M@rina
#3118915
mhhm niet om vervelend te doen maar je gevoel dat dit het niet is klopt. Groente uit blik schijnt erg zout te zijn, brood voegt niks toe, is alleen maar granen en een zakje aardappelpuree lijkt me ook niet het gezondst.

Beter neem je verse groente. Bijvoorbeeld de groent die je zelf eet door de week hen.  Ik doe op maandag altijd de boodschappen en haal dan voor 4 dagen groente. ik neem van alle groente een beetje en maak daar een prutje van, of ze krijgen het gekookt.

In de bibliotheek is veel informatie te vinden over groente die je kunt geven.
Door M@rina
#3118917
mhhm niet om vervelend te doen maar je gevoel dat dit het niet is klopt. Groente uit blik schijnt erg zout te zijn, brood voegt niks toe, is alleen maar granen en een zakje aardappelpuree lijkt me ook niet het gezondst.

Beter neem je verse groente. Bijvoorbeeld de groent die je zelf eet door de week hen.  Ik doe op maandag altijd de boodschappen en haal dan voor 4 dagen groente. ik neem van alle groente een beetje en maak daar een prutje van, of ze krijgen het gekookt.

In de bibliotheek is veel informatie te vinden over groente die je kunt geven.
Gebruikersavatar
Door ruurd
#3118921
Oke, thank's.
Nu zullen ze er vast niet direct dood van neer vallen, maar zal de volgende ronde iets meer mijn best doen  :-[
Door Lil
#3118943
Ik mag als mens zijnde van de diëtiste absoluut geen groente uit blik/glas ivm zout én suiker en al helemaal geen instantdaardappelpuree waar mega veel kcal inzitten en nul voedingsstoffen (je hebt daar helemaal niets aan is loze vulling). Dus als je het als mens niet mag, dan zou ik het aan een hond ook niet geven  ;)

Wat je behalve het pureren van verse groente ook kunt doen is voor jezelf iets meer groente koken voor de honden. Dat doe ik hier ook wel eens (of als het overblijft, dan gooi ik het niet weg maar geeft het aan de honden).

Bijv. ik eet zelf komkommer 's middags en 's avonds witlof. Dan haal ik de buitenste bladen en gescheurde bladen van de witlof en een aardig stukje van het begin en het einde van de komkommer en een deel van de schil eraf. Ik vind dat namelijk niet lekker. Maar ik kan die niet mooie bladeren en de kontjes van de komkommer wel met water in de blender doen voor de honden en dan krijgen ze dat die dag als groente. Houd ik dan bijvoorbeeld nog wat gekookte witlof over omdat ik het niet op krijg, dan gaat dat ook naar de honden.

Natuurlijk is het super om groentemix te maken van verse groente en in te vriezen, maar dat kan niet lang en is best wat werk. Ik ben alleen en op bovenstaande manier heb ik weinig werk en heb ik nauwelijks groenteafval en de honden dagelijks toch wat verse rauwe en anders wat gekookte groente van de dag.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door