Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3100828
Goedemorgen,

Ik ben Brechtje en heb een mopshond van 10 maanden. Ik heb haar nu bijna 2 maanden.
Ik ben begonnen met haar te voeren met hill's Veterinairian. Mijn hond poepte 5x per dag en zoals ik weet zit er dan gewoon teveel rommel in het voer.
Heel langzaam van alles gaan lezen, alleen is er helaas heel veel verschillende informatie te vinden.

In de winkel opzoek gegaan naar KVV worsten, deze had ik snel gevonden. Enige wat mij opviel dat vele zogenoemde rauw vlees producten, nog niet eens 50% vlees bevatten. Na alle etiketten te hebben bestudeerd heb ik nu 3 worsten van 1 kg aangeschaft van Naturis. (zalm, kip en rund).
Dit blijf ik half om half met de brokken voeren, totdat de brokken op zijn. Dit geeft de maag de tijd om te wennen en hoef ik geen dure brokken weg te gooien.

Nu hoor ik graag tips om wat de voeren. Eet de hond bij jullie naast het vlees met de pot mee? Krijgt hij voer additieven uit een potje?
Ik ga vaak met de hond naar stal en zij zal daar altijd paardenpoep blijven eten. Ik weet het is vies, maar dit heeft een magische aantrekkingskracht tot honden.

Afbeelding
#3100829
Je moet je eerst zelf gaan bedenken wat je wil gaan voeren. Wil je alleen KVV (kant en klaar Vers Vlees alles in 1 worst) gaan voeren of ook BARF (zelfs een menu samen stellen bestaande uit bot, orgaan en spier).

Wat je zegt van maar 50% vlees dat klopt, want in zo'n worst zit namelijk ook orgaan en bot en soms ook groenten
#3100832
Voor nu wil ik alleen over op KVV.
Ik heb mij bij dit forum aangemeld om mij verder in te lezen in BARF voeren. Voor nu vind ik dat ik hier nog niet de juiste kennis voor heb.
Wat ik er belangrijk vind is dat ik mijn volledig ga voeren zonder te korten aan voedingsstoffen. Áangezien de dierenartsen meestal ook niet erg positief zijn over rauw vlees voeren, vind ik het lastig de juiste kennis te vergaren. Het meest gehoorde commentaar is meestal: In een brok weet je zeker dat alle juiste voedingstoffen zitten en weet je zeker dat je hond geen tekorten krijgt. Helaas is mijn mening en dat van menig een hier dat er teveel in brokken zit.

Sinds ik half op KVV sta heb ik al 2 hele duidelijke veranderingen gemerkt bij mijn hond. Ze stinkt niet meer uit haar bek en haar vacht wordt beter.
#3101649
Er zijn een heleboel verschillende goede KVV's. Naar mijn mening is een goede KVV een KVV zonder toevoegingen van premix, granen, etc. En dus één met een natuurlijke calciumbron. Zelf ben ik bekend met Darf en Tamro en ben daar erg over te spreken. Darf is uit zichzelf al een complete KVV en Tamro heeft zowel een complete versie als verschillende smaken waardoor je het compleet krijgt door meerdere smaken te voeren.
Hierbij een link waarin je je wensen in kunt vullen en je zo bij meerdere verschillende merken KVV komt. http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken
Heel veel succes!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door