Afvallen,

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Barfplaats
Gesponsord bericht

Re: Afvallen,

Berichtdoor Barfplaats

moppie
2-sterren

Berichtdoor moppie » Vr 20 Feb 2015, 22:38

[quote="Lil"]
Gaat niet van vandaag op morgen. Maar laat jij bloed op vitamine en mineralen controleren? Waar kan dat?
[/quote]

Heb bij de jaarlijkse controle bloed laten prikken. Weet niet of het op vitamine en mineralen gecontroleerd is, ik had de assistente aan de lijn en die zei dat alles tip top in orde was.
Ik ga volgende week is terugbellen voor de juiste uitslag.
Lil

Berichtdoor Lil » Vr 20 Feb 2015, 22:40

[quote="moppie"]
Heb bij de jaarlijkse controle bloed laten prikken. Weet niet of het op vitamine en mineralen gecontroleerd is, ik had de assistente aan de lijn en die zei dat alles tip top in orde was.
Ik ga volgende week is terugbellen voor de juiste uitslag.
[/quote]

Dat is echt niet daarmee gecontroleerd. Bij mensen is dat vaak al niet te doen.
Kaela
5-sterren

Berichtdoor Kaela » Za 21 Feb 2015, 08:38

Klopt, je moet er eerst specifiek op testen, wat naar mijn weten niet automatisch gebeurd. En lang niet alle vitaminen kun je bepalen aan de hand van bloed. Voor sommige vitamines en mineralen geldt dat als er een tekort is, het lichaam de stoffen onttrekt aan botten en spieren om bloedwaardes normaal te houden. Dus als je het dan al meet in het bloed, weet je nog niets. 

Ik vind 1,5% ook het absolute minimum. En als ik een hond had die op 1,3% kvv nog te dik is, dan ging ik per direct barf voeren of zelf malen. Kvv's staan er toch om bekend wat vetter te zijn en als je dan én maar 1,3% voert én dat voer bevat naar alle waarschijnlijkheid ook nog een vrij ruim aandeel vet, dan zou ik echt bang zijn voor tekorten.
Het zou mij niets verbazen dat wanneer je gaat barfen of zelf malen, en je gebruikt een goede kwaliteit magere soorten, dat je hond zomaar meer kan eten en gaat afvallen.
smulpaap
5-sterren

Berichtdoor smulpaap » Za 21 Feb 2015, 12:55

[quote="Kaela"]
Klopt, je moet er eerst specifiek op testen, wat naar mijn weten niet automatisch gebeurd. En lang niet alle vitaminen kun je bepalen aan de hand van bloed. Voor sommige vitamines en mineralen geldt dat als er een tekort is, het lichaam de stoffen onttrekt aan botten en spieren om bloedwaardes normaal te houden. Dus als je het dan al meet in het bloed, weet je nog niets. 

Ik vind 1,5% ook het absolute minimum. En als ik een hond had die op 1,3% kvv nog te dik is, dan ging ik per direct barf voeren of zelf malen. Kvv's staan er toch om bekend wat vetter te zijn en als je dan én maar 1,3% voert én dat voer bevat naar alle waarschijnlijkheid ook nog een vrij ruim aandeel vet, dan zou ik echt bang zijn voor tekorten.
Het zou mij niets verbazen dat wanneer je gaat barfen of zelf malen, en je gebruikt een goede kwaliteit magere soorten, dat je hond zomaar meer kan eten en gaat afvallen.
[/quote]

Daar ben ik het geheel mee eens
moppie
2-sterren

Berichtdoor moppie » Za 21 Feb 2015, 22:20

[quote="Kaela"]
500 gram voor een hond van 26 kilo is iets meer dan 2%, wat de normale norm is. Jij voert 1,3% en dat is echt extreem weinig. Ik zou niet zo laag durven te gaan zitten.
[/quote]

Het ideale gewicht voor haar is 35 kg. Daar 1,5% van is 525gr/dag, dan zit ik er toch maar 25gr onder of bereken ik dat fout ?
Sammy1980
5-sterren

Berichtdoor Sammy1980 » Wo 25 Feb 2015, 14:20

[quote="moppie"]
500gr voor een hond van 26,6kg ? Is dat niet veel ?

Mijn beauceronteefje, schofthoogte 63 cm, weegt 38,5 kg, eet 500 gr KVV/ dag en 200gr groenten( hoofdzakelijk sperziebonen aangevuld met groenten van het seizoen) en is te zwaar. Er moet zeker 3kg af maar nog minder geven ? Vind dat ze nu al honger lijd.
Hier eten ze 4 dagen KVV, enkv. degomeat aangevuld met spiervlees omdat ze anders krijtpoep hebben, en 3 dagen BARF.
[/quote]

[quote="moppie"]
Het ideale gewicht voor haar is 35 kg. Daar 1,5% van is 525gr/dag, dan zit ik er toch maar 25gr onder of bereken ik dat fout ?
[/quote]

Misschien lees ik het niet goed, maar je geeft haar 500 gr KVV per dag en dan nog 200 gr groenten??
Dan zit je op 700 gr per dag, dat is 2% van haar ideale gewicht.

Maar misschien lees ik het verkeerd hoor  :-[
moppie
2-sterren

Berichtdoor moppie » Wo 25 Feb 2015, 15:27

[quote="Sammy1980"]
Misschien lees ik het niet goed, maar je geeft haar 500 gr KVV per dag en dan nog 200 gr groenten??
Dan zit je op 700 gr per dag, dat is 2% van haar ideale gewicht.

Maar misschien lees ik het verkeerd hoor  :-[
[/quote]

Je leest het goed hoor.
Ze eet idd 500gr KVV + 200 gr groenten/dag = samen 700gr
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”