Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Eline
#3064311
Een hond van een kennis is van brokken overgestapt naar kvv. Echter hondje blijft na iedere maaltijd overgeven (inmiddels al twee weken). De hond begint nu zichtbaar te vermageren. Wie heeft een tip om deze hond aan kvv te laten wennen?
Door M@rina
#3064376
Zijn in 1 keer overgestapt vanm brok naar kvv en welke kvv wordt er gegeven?
Misschien een paar dagen de kvv over gieten met een scheutje gekookt water of nar minder vette kvv/ diersoorten kijken?

Mengen met brok om zo de overstap heel geleidelijke aan te laten verlopen. Beginnen met een klein beetje kvv en veel brokken en geleidelijk de verhouding om te keren tot ze helemaal kvv krijgt.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3064433
Deze vraag heb je kort geleden in iets andere vorm ook al in medisch gesteld en daar heb je nuttige antwoorden gekregen. Kijk daar eerst weer eens, zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Door woefwoef
#3073816
Misschien een andere eiwitbron....veel honden zijn allergisch voor bepaalde eiwitbronnen en krijgen daar maag darm problemen van. Andere eiwitbron kan einde probleem zijn. Vaak is het kip (zit veel in dierlijke bijproducten en vergelijkbare termen) waar honden allergisch op reageren, meestal hebben ze dan ook veel andere klachten zoals jeuk, druk gedrag, bijten op poten enz.
Maag darm kanaal tot rust brengen en dan een andere eiwitbron en kleinere porties zou ik doen.
Door Celicaatje
#3074458
Hai Eline,

Ik heb een zelfde probleem met 1 hond gehad en maanden bezig geweest om hem over te zetten op KVV.
Helaas is het niet gelukt en hij is nu de enige die ander voedsel krijgt (helaas brok, Orijen 6 fish daar zijn we uiteindelijk terecht gekomen).
Ik blijf dit vervelend vinden maar er zijn toch soms honden die niet goed tegen vers kunnen blijkbaar, dit is voor mij ook voor het eerst.

Ik zou de tips van het het overgieten ter harte nemen, helaas heeft dat bij ons geen resultaat gegeven.
We zijn na ruim 5 maanden gestopt, het was te belastend voor mijn hond.
Hij heeft allerlei testen gehad wat op niets uit is gelopen en ook onderzoeken liepen dood.

Maar op de Orijen gaat het gewoon goed, hij is super vrolijk, goede ontlasting en spuugt niet meer.
Heel soms eet hij nog wat gras maar dat is minimaal......tja dan rest mij nog 1 ding en zo door gaan omwille van hem.

Succes! Ik hoop dat het uiteindelijk goed gaat komen bij deze hond.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door