Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door tumtum
#3057877
Dag allemaal,
Ik was op zoek naar mogelijkheden voor KVV hier in Frankrijk. Ik stuitte op het merk Platinum.
Zij afficheren zich als goede vervanger voor BARF, met  voornamelijk vlees en daarnaast ook groenten in het voer, plus een beetje rijst, of mais, of aardappel. Ze hebben droog voer, dus soort  brok, of nat voer, een soort grove vochtige paté. Nat voer meer dan 80% vlees, droog voer meer dan 70%. Het vlees is echter niet rauw maar gekookt in eigen nat. Geen water toegevoegd zeggen ze.
Ze beweren dat je Barf hond probleemloos over kan stappen op dit voer, ideaal voor bv vakanties of perioden dat je geen tijd hebt voor zelf samenstellen.
Het bedrijf zit in Luxemburg.
Ben benieuwd of jullie het kennen en wie weet er ervaring mee heeft.
Ik overweeg aanschaf van een vorm van KVV voor de periode dat ik weg moet en Fasco hier bij een oppas moet achterlaten. Graag jullie advies.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3058185
Tja, het is wat het is, brok en gekookte derrie in zakjes/blikjes. Dus daar gaan we het verder niet voer hebben. Niet vergelijkbaar met kvv. Voor vakantie zou ik dan eerder kiezen voor k9 gevriesdroogd spul, eventueel aangevuld met wat je daar in de supermarkt kan kopen.
Door tumtum
#3058482
K9 gevriesdroogd is hier ook niet te krijgen, Angelique. Tot nu toe heb ik hier geen enkel merk KVV gevonden. En de NL of Be merken versturen niet naar Frankrijk, voor zover ik heb kunnen zien. Sommigen wel, maar dan alleen in pallets van minstens 200 kilo.
Dus ik heb niet zo heel veel keus en moet misschien dan maar voor het minst slechte gaan.
En het gaat in mijn geval niet over vakantie vanuit NL naar Frankrijk. Ik woon in Zuid Frankrijk en moet binnenkort voor dringende familiezaken naarNL. Faco blijft dan hier thuis bij vrienden of er komt een huisoppas. Aangezien Barfen echt een heel gedoe is hier, kan ik dat die mensen niet aandoen. Voor die periode moet ik dus iets kant en klaars vinden dat niet echt slecht is voor Fasco.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#3058756
Ja dat is een beetje de trend lijkt het, zeggen dat het voer een goede vervanger is voor barf. Het zal voor brokbegrippen en blikbegrippen vast prima voer zijn, maar het is niet zo ultiem dat het dichter in de buurt van barf komt dan andere voeding.
Door inge58
#3058775
Als er geen andere oplossing is moet je dat gewoon doen! Nood breekt wetten hoor!
Ik voer mijn hondje momenteel kuipjes cesar  :-X
Omdat het op dit moment het enige is wat ik erin krijg in afwachting van bloed uitslagen,hartikke slecht maar beter dan zichzelf uithongeren.....
Door M@rina
#3058782
Het is wel verkrijgbaar hoor kvv ik weet niet waar je woont maar ik heb o.a. dit gevonden door gewoon te googlen op "viande pour la chien France:
http://www.dogsfresh.be/fr/index.html
Is een belg maar bezorgd ook een deel van Frankrijk als ik het goed begrepen heb:
Livraison tous les 15 JOURS en Belgique, Pas de Calais & Picardie*

Livraison tous les 4 semaines en Ile de France, Haute Normandie, Champagne Ardenne, Lorraine & Alsace

En deze:
http://www.aliment-chien-chat.fr/boutique

En anders eens rondkijken en vragen op de Franse Barfplaats:
http://www.b-a-r-f.com/
Door tumtum
#3058865
Dank jullie wel voor de reacties.
KVV is hier in het zuiden (achterland Hérault ) toch echt niet te krijgen. Sommige Belgische of Duitse leveranciers leveren inderdaad  in de grensgebieden. Andere leveren wel in heel Frankrijk, maar alleen in grote hoeveelheden of anders tegen heel hoge transportkosten ( meer dan 100€  als je minder dan 120 kg bestelt). Dat loont alleen als je grote hoeveelheden tegelijk bestelt. Die kan ik dan weer niet kwijt, ik heb geen ruimte voor nog meer vriezers, en het moet wel een beetje normaal te doen blijven.
Uiteraard heb ik ook bij de Franse barfsites gekeken, de conclusie is hetzelfde. Niet verkrijgbaar in mijn regio.
Wat dat betreft voel ik me gesteund door Inge58: als het niet anders kan dan moet het maar. En dan kies ik in zo'n geval voor zo goed mogelijk blik-of brokvoer als noodmaatregel.
Door tumtum
#3058965
Dag allemaal,
Vandaag toch iets gevonden: K9 via internet  blijkt ook in Fr te verkrijgen via e-zooo.com. Wel duur: 500gr kost €19.95. Daar doet Fasco volgens hun portieberekening net of net niet 6 dagen mee, hetgeen neerkomt op 3,30 per dag. Transportkosten alleszins redelijk, 5,90€ voor tot 5 kilo, 7,90 voor tussen 5 en 10 kilo.
Zeker iets om te gaan proberen dus.
Door M@rina
#3058974
Ik ken iemand die in Bourgogne woont zij heeft met de plaatselijk boucherie een deal over zijn restrafval gemaakt 1x per maand haalt ze dit bij hem op, hij bewaard het voor haar in de vriezer. Misschien is dat nog een optie?
En anders is zelf samenstellen misschien een optie?
Door tumtum
#3059032
Ik stel altijd zelf samen en heb daarvoor zelf ook contact met de plaatselijke slager en de marktmensen.
Het gaat hier over KKV of KKV achtige oplossingen voor als ik zelf weg ben, omdat het zelf samenstellen te omslachtig is voor  de oppas of het logeeradres. Temeer daar Fasco nogal vaak diarre heeft, waarvoor ik al post bij de rubriek "medisch". Dat vraagt dan weer om aanpassingen in het menu, dat kan ik niet aan vreemden uitleggen en ook niet van ze vragen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3059076
Sorry, geen erg in dat je daar woont.  Ging er zo vanuit dqt het voor de vakantie zou zijn  :)

Maar als je hond nogal gevoelig is, is het dan niet handig zijn eigen voer te malen en in paskalre porties te verpakken als het door een ander gegeven moet worden. Juist gevoelige honden zullen slecht reageren op volledig ander eten. Of dat dan kvv is of brok.
Laatst gewijzigd door Angelique op vr 16 jan 2015, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Juul
#3059085
[quote="tumtum"]
Dag allemaal,
Vandaag toch iets gevonden: K9 via internet  blijkt ook in Fr te verkrijgen via e-zooo.com. Wel duur: 500gr kost €19.95. Daar doet Fasco volgens hun portieberekening net of net niet 6 dagen mee, hetgeen neerkomt op 3,30 per dag. Transportkosten alleszins redelijk, 5,90€ voor tot 5 kilo, 7,90 voor tussen 5 en 10 kilo.
Zeker iets om te gaan proberen dus.
[/quote]

Dan is het goedkoper als in Nederland. De hoeveelheden schilderen zij wat optimistisch af. Ik deel door 4. Falco bv krijgt normaal een kilo barf of KVV en dat wordt dan 250 gram K9. Minstens. Vaak ook nog een eitje of een beetje pens erbij.
Door M@rina
#3059096
[quote="tumtum"]
Ik stel altijd zelf samen en heb daarvoor zelf ook contact met de plaatselijke slager en de marktmensen.
Het gaat hier over KKV of KKV achtige oplossingen voor als ik zelf weg ben, omdat het zelf samenstellen te omslachtig is voor  de oppas of het logeeradres. Temeer daar Fasco nogal vaak diarre heeft, waarvoor ik al post bij de rubriek "medisch". Dat vraagt dan weer om aanpassingen in het menu, dat kan ik niet aan vreemden uitleggen en ook niet van ze vragen.
[/quote]
Niet iedereen komt dagelijks in de medische hoek of in de barfhoek, dus dat weet je dan niet. Ik heb het nu gelezen en als ik zie dat je hond zo gevoelig reageert dan zou ik helemaal niet aan kvv voor een keertje tussendoor beginnen, maar zorgen dat er kant en klaar pakketjes in de vriezer/koelkast liggen, hoef je je niks uit te leggen, kwestie van in de bak gooien en klaar is klara.
Door tumtum
#3059129
Dank dank voor al die reacties.
Angelique, geen probleem hoor, ik had zoiets al gedacht. Ik waardeer sowieso dat iedereen meedenkt en alles wat je zegt helpt bij het nemen van een beslissing.
Juul, als ik jouw rekenmanier hanteer gebruikt Fasco 100 gram K9 per dag, dus geen 6 maar 5 dagen per pond. Duur grapje hoor, moet ik wel even goed bekijken of dat gaat lukken, financieel gezien.
Marina, ik verwacht echt niet dat iedereen alle rubrieken leest hoor, het  noemen van mijn post daar was niet verwijtend bedoeld maar meer als indicatie dat hij een echt probleem heeft op dat gebied.
Op zich was van te voren pakjes maken en in de vriezer leggen uiteraard mijn eerste optie. Maar gezien de diarreeproblemen die steeds aanpassingen van zijn menu vragen, is dat toch lastig. Ik heb nog geen enkele samenstelling die nooit problemen geeft, ik denk zelfs niet als ik alleen kippenvleugels zou geven, en dat is momenteel mijn veiligste terugvalmodus als het slecht gaat. Dus welke pakjes meg ik dan in de vriezer en welke instructies geef ik als het niet goed gaat? Te ingewikkeld.
Bijkomend probleem is ook nog, dat ik als ik word weggeroepen, ik klaar moet zijn om snel te vertrekken. En dat ik ook geen idee heb hoelang ik dan weg ben. (Heeft te maken met terminale ziekte en aanstaand overlijden familielid). Dus ik zoek een oplossing die simpel en eenduidig is.
Ik ben ook van plan om daarmee te beginnen zodra het spul hier binnen is. Dan maak ik zelf de overgang mee en kan ik zelf ingrijpen op eventuele moeilijkheden. En dan is Fasco aan het andere voer gewend als ik wegga. Hopelijk heeft de oppas dan geen verdere problemen daarmee.
Ik ga dit weekend de knoop doorhakken en dan ook dat vervangend voer bestellen. Zo niet dan ben ik vermoedelijk sowieso te laat om de verandering van voer zelf te begeleiden.
Ik houd jullie op de hoogte.
Iedereen bedankt voor het meedenken en prettig weekend.
Marieke
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door