Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door 202spots
#25040
Ik doe ook altijd de yoghurt door de groente met vlees mix door hun avond eten.
Soms krijgen ze in yoghurt geweekte havermout met fruitmix voor ontbijt.
Nooit geen last hier.
Door Nelly
#25293
[quote="oebaya"]
Mijn oma, niet Joods en zou nu ver over de 100 zijn geweest, maar vol met van die oude huismiddeltjes tegen van alles en nog wat, die je tegenwoordig ook weer terug ziet komen, beweerde altijd al, dat je geen zuivel en vlees mocht combineren. Waarom wist ze zelf ook niet (en ik dus ook niet), maar er zijn dus tijden geweest, waarin dat gewoon als niet gezond werd gezien. En misschien hadden die mensen vroeger wel hartstikke gelijk.
gr.
Nicolette
[/quote]Nicolette, heb je weleens varkenshaasjes in champion-roomsaus gegeten? Verrekte lekker en er komt zuivel (room) bij het vlees. Zelf nog nooit last van gehad en ik maak - en eet - het regelmatig. En zo zijn er meer gerechten met zuivel èn vlees.
Door oebaya
#25321
[quote="Nelly"]
[quote="oebaya"]
Mijn oma, niet Joods en zou nu ver over de 100 zijn geweest, maar vol met van die oude huismiddeltjes tegen van alles en nog wat, die je tegenwoordig ook weer terug ziet komen, beweerde altijd al, dat je geen zuivel en vlees mocht combineren. Waarom wist ze zelf ook niet (en ik dus ook niet), maar er zijn dus tijden geweest, waarin dat gewoon als niet gezond werd gezien. En misschien hadden die mensen vroeger wel hartstikke gelijk.
gr.
Nicolette
[/quote]Nicolette, heb je weleens varkenshaasjes in champion-roomsaus gegeten? Verrekte lekker en er komt zuivel (room) bij het vlees. Zelf nog nooit last van gehad en ik maak - en eet - het regelmatig. En zo zijn er meer gerechten met zuivel èn vlees.
[/quote]

Jawel, maar de vraag is niet of het lekker is, maar of het gezond is.Of het in feite wel een verstandige combinatie is. Feit is, dat je de combinatie in de koshere Joodse keuken nooit zal zien. In de Islamitische keuken zie je echter weer vaak yoghurt en vlees gecombineerd worden. In de Westerse wereld eten we alles bij en door elkaar.
Op zich moet er iets zijn met vlees en zuivel samen, want het is mij gebleken dat veel voedingsvoorschriften in de Joodse keuken heel logisch zijn in de tijd waarin ze werden opgemaakt: geen varkensvlees: was vroeger toen het nog niet gekeurd werd, gevaarlijk vlees voor mensen (zat één of andere gevaarlijke worm in), geen garnalen (zijn zo bedorven in een warm klimaat). Heb alleen de grondgedachte achter geen vlees en zuivel samen nog niet kunnen ontdekken. Ken natuurlijk wel de uitleg: je loopt dan niet het risico dat je het vlees van het kind in de melk van de moeder bereidt.
gr.
Nicolette
Door ~anna~
#26487
[quote="karin2"]
hallo vrijdag geef ik de honden rauw runderhart met een beetje rijst en groentenprut .kan ik daar yoghurt bijgeven of beter niet ? normaal krijgen ze yoghurt met groentenprut
liefs karin2
[/quoteDe ijzer opname is minder goed als je gelijk ook zuivel gebruikt.[/quote]
Door avalon
#26491
[quote="Nelly"]
[quote="oebaya"]
Mijn oma, niet Joods en zou nu ver over de 100 zijn geweest, maar vol met van die oude huismiddeltjes tegen van alles en nog wat, die je tegenwoordig ook weer terug ziet komen, beweerde altijd al, dat je geen zuivel en vlees mocht combineren. Waarom wist ze zelf ook niet (en ik dus ook niet), maar er zijn dus tijden geweest, waarin dat gewoon als niet gezond werd gezien. En misschien hadden die mensen vroeger wel hartstikke gelijk.
gr.
Nicolette
[/quote]Nicolette, heb je weleens varkenshaasjes in champion-roomsaus gegeten? Verrekte lekker en er komt zuivel (room) bij het vlees. Zelf nog nooit last van gehad en ik maak - en eet - het regelmatig. En zo zijn er meer gerechten met zuivel èn vlees.
[/quote]

Varkenshaas met champignonroomsaus mmmm het water loopt al in mijn mond :P :P :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door