Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Boutje
#3041397
Ik voer de honden van alles, allerlei merken en smaken kvv door elkaar afgewisseld met barf.
Nu heb ik sinds vorige week een merk kvv wat ik nog niet eerder voerde.
1 wil het niet eten, 2 met lange tanden, de andere 7 eten het gewoon. Maar van die 7 anderen zijn er 2 aan het braken.
Ik ben nu even op een restantje "oude" voeding voergeschakeld, iedereen nu al 2 maaltijden terug normaal gegeten en niet gebraakt tot nu toe en als iedereen terug in orde is probeer ik opnieuw.
Is dit nu toeval of zou het echt aan dat merk liggen?
Heb er nog 60 kg van in de diepvries...
Door Boutje
#3041409
lotgering geprobeerd om de prijs wat te drukken.
maar ik zie nu dat er wat minder bot in zit dan in de rest, zou het daardoor vetter zijn? Of slechter verteerbaar?
er voor gaf ik darf, tinlo, alaska, degomeat, carnibest, smuldier, mothers pride, lupo, haaksbarf nu en dan,... van alles dus
alleen naturis viel ook wat tegen vroeger
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3041562
Als honden nooit al te kieskeurig zijn en ineens zo reageren als er iets nieuws voorgezet wordt, dan durf ik altijd wel te beweren dat het aan de kvv ligt. Wat dan niet inhoudt dat die kvv per definitie slecht is, maar enkel dat die bij deze honden niet goed valt, zowel in de maag als op de smaakpapillen. Als het bij de anderen wel goed valt, dan zou ik daar die 60 kilo aan opvoeren en die 2 die het niks vinden op die dagen wat anders geven.
Door Boutje
#3041656
De ontlasting was ook wat platter dan anders en "taaier" met opruimen (smakelijk).
Heb vrienden die lotgering voeren, ik vraag wel of die willen overnemen.
Het zag er een beetje zoals smuldier uit, vrij grof gemalen, sommige pakjes iets grijzer (die met pens vooral), geur ook niet abnormaal, stukjes er in wat denk ik dunne darm is.
Maar ja, vetter en minder bot...
Door Boutje
#3041826
[quote="Kim_S"]
Dunne darm??  ???
[/quote]

denk het wel ja
heb ooit "tripe fiorentine" gemaakt (eenmalig, ik wou het proberen maar vond het smerig smaken) en dat zag er ook zo uit...
maar 't is in stukjes dus ben niet zeker hoor
Gebruikersavatar
Door DebbieV
#3041867
Hier ook erg kieskeurige honden en die kunnen tegen geen enkel ander merk dan lotgering. Al het andere weigeren ze na 4 dagen nog steeds. Als ze het eten is het dweilen (komt er aan de voorkant en achterkant uit)

Zo zie je maar iedere hond reageert anders ;)
Door Boutje
#3041873
[quote="DebbieV"]
Hier ook erg kieskeurige honden en die kunnen tegen geen enkel ander merk dan lotgering. Al het andere weigeren ze na 4 dagen nog steeds. Als ze het eten is het dweilen (komt er aan de voorkant en achterkant uit)

Zo zie je maar iedere hond reageert anders ;)
[/quote]

Ja, ik had er hier en op andre fora erg verschillende dingen over gelzen en ken ook een fokker die niks anders voert, pups er op afspeent en al en haar honden zien er prima uit en doen het ook goed qua werk en zo. Dus daarom wou ik het proberen.
Gebruikersavatar
Door moppie
#3042094
[quote="Boutje"]
lotgering geprobeerd om de prijs wat te drukken.
maar ik zie nu dat er wat minder bot in zit dan in de rest, zou het daardoor vetter zijn? Of slechter verteerbaar?
er voor gaf ik darf, tinlo, alaska, degomeat, carnibest, smuldier, mothers pride, lupo, haaksbarf nu en dan,... van alles dus
alleen naturis viel ook wat tegen vroeger
[/quote]

Ben jij toevallig van Belgisch Limburg ?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door