Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door terperlientje
#3033911
Onze groenendaeler zit nu na eerst drie kwart jaar kvv sinds september op barf. Sindsdien is ze helaas weer erg aan het kwakkelen met ontlasting en soms spugen. Er is geen pijl op te trekken en ook niet verwijsbaar naar een bepaald soort vlees. Ook weer veel meer winderigheid. Op kvv had ze ook wel eens haar moment, maar veel minder, totaal geen spugen en bijna geen winderigheid (Dit had ze ook erg op brok). Ze heeft heel snel gevoelige darmen, vandaar toen al de overstap naar kvv.
bij de barf dacht ik dat het eerst wennen was, maar nu na bijna 4 maanden zou dat toch beter moeten zijn? Ik ga dus de vriezer leeg maken en weer vullen met kvv.
nu gaf ik voorheen darf, veel andere had ze vaak dunnere ontlasting. Maar zijn er nog meer wat groffere kvv die ik zou kunnen proberen? En is het handig om barf erbij te blijven geven voor tanden? Of nog andere opties om ze schoon te houden? Dit was namelijk ook een van de redes dat ik naar barf ben gegaan. Snel tandsteen ook met kvv. Wil dit nu wel schoon houden eigenlijk.
Laatst gewijzigd door terperlientje op vr 05 dec 2014, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door moppie
#3034042
Hier krijgen ze sinds 2.5 jaar KVV en nog steeds geen tandplak.  ;)
Ivm de dunnere poep zou je mss bij best4dogs of degomeat.nl bestellen. Mijn honden hebben als ze enkle de KVV van best4dogs eten krijtpoep, daarom doe ik 30% KVV en de rest spiervlees en orgaan.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3034063
[quote="moppie"]
Hier krijgen ze sinds 2.5 jaar KVV en nog steeds geen tandplak.  ;)
Ivm de dunnere poep zou je mss bij best4dogs of degomeat.nl bestellen. Mijn honden hebben als ze enkle de KVV van best4dogs eten krijtpoep, daarom doe ik 30% KVV en de rest spiervlees en orgaan.
[/quote]

heb je mazzel of poets je ook?of kluiven ze veel?
#3034071
[quote="moppie"]
Hier krijgen ze sinds 2.5 jaar KVV en nog steeds geen tandplak.  ;)
Ivm de dunnere poep zou je mss bij best4dogs of degomeat.nl bestellen. Mijn honden hebben als ze enkle de KVV van best4dogs eten krijtpoep, daarom doe ik 30% KVV en de rest spiervlees en orgaan.
[/quote]

Helaas kreeg ivy van degomeat juist slechtere ontlasting, viese ogen en vale vacht....
Door M@rina
#3034111
Je zou eens naar Tammenga Spykie kunnen kijken, een mooie grof gemale kvv met 20% bot, mijn honden hebben ook snel last van slappe poep als ze te weinig bot krijgen.
Kijk hier eens:
http://www.naturalpaws.nl/index.php/kvv ... x1000.html

En tandsteen is inderdaad ook deels aanleg, Teun van mij heeft met 4 jaar een gebitsreiniging ondergaan, Saartje van 9 moet begin volgend jaar ook maar eens. Daar zit 5 jaar veschil tussen met hetzelfde voer en de zelfde kluifjes.
Gebruikersavatar
Door moppie
#3034112
[quote="terperlientje"]
Helaas kreeg ivy van degomeat juist slechtere ontlasting, viese ogen en vale vacht....
[/quote]

Zo zie je maar dat elke hond anders is.
Degomeat heb ik nog niet gehad, enkel best4dogs, maar dacht dat het hetzelfde was.
Mijn honden eten het graag en ik vind het fijn dat er een natuurlijke calciumbron in zit maar ze hebben er echte krijtpoep van ondanks dat er maar 20% vleesbot in zou zitten.
Door Ruisje
#3034194
Misschien kun je toch 1 of 2 dagen barf blijven geven om o.a. het gebit schoon te houden... In kvv zit meestal voldoende orgaanvlees, zodat je die 2 dagen gewoon lekker vleesbot met goed spiervlees kunt geven. Kies dan bij voorkeur een diersoort die niet in de kvv zit. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door