Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Red_Hunter
#343655
Ik zie het berichtje nu pas, mijn internet lag er uit. >:(
Ik heb zelf ook een Ierse Setter en die groeide een kilo per week. Het is wel een reu en het is een zware jongen geworden: 38 kg. :-X
Ik geef mijn setter energique en gaf als pup 100 gr energique per 2,5 kg pup. Nu als volwassen reu krijgt hij 700gr per dag voor een hond dus van 38 kg.
Het overgaan van de 100gr per 2,5 kg naar de 100gr. per 5 kg ging eigenlijk vanzelf, ik merkte dat hij op een bepaald moment niet meer de behoefte had aan die grote hoeveelheden en heb dat toen aangepast.
Het is een flinke maar zeker niet te dikke hond. Ik vind hem precies op maat al klint 38 kg wel veel voor een setter, maar hij is dan ook 72cm hoog. Hij is gewoon een beetje uit de kluiten gewassen. :)
Veel succes met jou pup/puber.
En Setter pups mogen er een beetje mager uit zien hoor, mijn teef toendertijd was ook mager als pup maar toen ze volwassen werd en ging uitzwaren was ze precies op maat. Als je haar nu al op maat maakt en ze gaat daarna uitzwaren, zit je met een te dikke setter.
Mijn ervaring is dat teven toch altijd wat meer gaan uitzwaren dan reuen.
Als alles goed gaat krijg ik er eind van dit jaar ook weer een pup bij, het wordt dan ook en teef.

Groetjes Trudie
Door Timmy
#343656
[quote="sylvia"]
Ahh tegelijk zitten typen.

Dus het wordt inderdaad als vertrager gebruikt.
Maar alleen bij langdurige diaree dan, want het lijkt me niet handig de boel op te hopen als je hond net aan de diaree is, daar ik diaree toch zie als een manier van het lichaam om zo snel mogelijk van allerlei rotzooi af te komen. En waarom zou je het liever met yochurt geven ?isdat voor de probiotica? ik heb er hier namelijk hetidee dat Eden er juist van aan de dunne gaat van zuivel.
[/quote]

Nee, 't moet wel echt langdurig zijn. Bij "gewone" diarree doe ik eigenlijk niks, alleen z'n eten in kleinere portie's geven.
Wat zuivel aangaat, ik denk dat dat per hond verschilt. Vroeger (heeeeeel vroeger, toen Tim nog wel yoghurt at) stopte dat prima bij hem. Maar veel honden gaan ook van melk aan de race en Timmy lebbert elke avond een klein bakje leeg, zonder problemen.

Gr.
Linda
Door Lizzy
#343660
[quote="Timmy"]
Brinta met water aangemaakt heeft bijna precies dezelfde werking als ORS. Het is dus een prima huismiddeltje tegen uitdroging bij diarree. Het heeft in zo'n geval geen voedingswaarde.
Timmy krijgt hier geen granen, maar als hij werkelijk aan de spuit is, krijgt hij van mij Brinta met water (maar dat komt omdat meneer geen yoghurt vreet, want dat had ik liever gegeven).

Gr.
Linda
[/quote]

ORS staat voor Oral Rehydration Solution, toch?

Het moet er voor zorgen dat de hond niet uitdroogt. Maar ORS bevat toch suikers en zouten en mineralen om ervoor te zorgen dat de hond niet uitdroogt? Ik zie eerlijk gezegd nog steeds niet de relatie met Brinta.... Dit is een volkoren graanproduct gemaakt uit de volle tarwekorrel. Wat is daar ORS aan, aan tarwekorrels? Hoe stopt dat de ernstige diarree?
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 01 jul 2005, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danou2004
#343666
ja 38 kilo klinkt idd erg zwaar voor een ierse setter maar als ik dan ook de hoogte hoor dan kan het ook bijna niet anders.Danou is nu wel wat mager en mag ook zeker wel wat aankomen maar ze is nog maar 9 maand en dus nog niet volwassen en nog tijd genoeg om te groeien.Ierse setters vind ik echt geweldig toen ik werd geboren lag er al meteen een naast me dus dan kun je wel raden waar die liefde vandaan komt!voor mij geen andere hond meer al zijn ze allemaal heel erg lief natuurlijk

LIZZY: ja leuk he?heb al veel van ze geleerd hoor en zo ben ik hier ook terecht gekomen en kan je zeggen dat het verslavend werkt!
Laatst gewijzigd door danou2004 op vr 01 jul 2005, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Timmy
#343670
[quote="Lizzy"]
ORS staat voor Oral Rehydration Solution, toch?

Het moet er voor zorgen dat de hond niet uitdroogt. Maar ORS bevat toch suikers en zouten en mineralen om ervoor te zorgen dat de hond niet uitdroogt? Ik zie eerlijk gezegd nog steeds niet de relatie met Brinta.... Dit is een volkoren graanproduct gemaakt uit de volle tarwekorrel. Wat is daar ORS aan, aan tarwekorrels? Hoe stopt dat de ernstige diarree?
[/quote]

Het houdt water in de darmen vast...

Gr.
Linda
Door Timmy
#343685
[quote="Lizzy"]
Aha. Maar hoe dan?
[/quote]

Geen flauw idee. Wel is het natuurlijk zo, dat als je Brinta aanmaakt, het dus pap wordt. Met andere woorden: de Brinta houdt vocht vast. Denk dat het op die manier werkt.

Gr.
Linda
Door Lizzy
#343707
[quote="Timmy"]
Geen flauw idee. Wel is het natuurlijk zo, dat als je Brinta aanmaakt, het dus pap wordt. Met andere woorden: de Brinta houdt vocht vast. Denk dat het op die manier werkt.

Gr.
Linda
[/quote]

;D

OK!

Maar eigenlijk vind ik het remmen van de diarree in heel veel gevallen helemaal geen fijn plan.... Vooral niet wanneer bacterieen de oorzaak zijn. Want zodra je die in de darm vast houdt, kunnen ze zich 'lekker' (niet lekker) daar vermenigvuldigen.... Dus in welke gevallen gebruik je dan Brinta?
Door sabine
#343770
Ik geef altijd Biogarde als ze aan de dunne zijn. Ik heb dit ook van een forum vandaan, werkt perfekt!
Door Timmy
#343774
[quote="Lizzy"]
;D

OK!

Maar eigenlijk vind ik het remmen van de diarree in heel veel gevallen helemaal geen fijn plan.... Vooral niet wanneer bacterieen de oorzaak zijn. Want zodra je die in de darm vast houdt, kunnen ze zich 'lekker' (niet lekker) daar vermenigvuldigen.... Dus in welke gevallen gebruik je dan Brinta?
[/quote]

Alleen als de hond op het punt van uitdrogen staat. Dus eigenlijk net zoals met ORS. Bij gewoon een beetje diarree hoef je niks te doen, tenminste, niet veel, behalve dan de voedingen wat meer verspreid te geven, in kleine porties.
Bij echte spuitpoep van een paar dagen moet je echt wat gaan doen, want anders wordt uitdrogen een probleem.

Gr.
Linda
Door danou2004
#346321
dat zou heel goed kunnen ik kreeg ook het advies om ook het water te laten drinken en dat zal vast niet zonder reden zijn maar ik geef nu gewoon haar normale eten maar dan over de hele dag verspreid als ze flink aan de dunne is maar gelukkig is dat nu niet meer zo
Door Doedels
#346331
[quote="Marieke"]
Zat er ook niet in rijstewater een stofje wat uitdroging tegen gaat?
[/quote]Ja, zetmeel bindt drie keer het eigen gewicht aan water.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door