Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door MDO
#3023174
Hallo allemaal,

Ik blijf vragen stellen, sorry daarvoor. Hoe meer ik me verdiep in hondenvoeding des te interessanter ik het ga vinden!

Vandaar deze vraag: Het merk Darf zegt biologisch te zijn, maar als je naar de prijs kijkt, vraag ik me af in hoeverre dit biologisch is. Bijvoorbeeld de rundversie kost € 3,95 en is dus niet veel duurder dan een ander KVV. Bandit daarentegen zit wel hoger qua prijs....

Ik vraag me af in hoeverre dit echt biologisch is, worden we hier bedonderd?

Graag jullie meningen en nogmaals bedankt!! :)
Door fransbulletje
#3023186
Darf wordt gemaakt door "De Groene Weg slager" in Amersfoort, een biologische slagerij.
Hij kan dus makkelijk aan biologisch vlees komen en Darf is gecertificeerd EKO.
Bij alle varianten die EKO zijn staat dit vermeld.
Door M@rina
#3023403
Ik heb hen een keer een mail gestuurd waarin ik vroeg naar de herkomst van het vlees dit was hun antwoord:
Wij krijgen ons vlees van de groene weg centrale slagerij in groenlo. (Het rundvlees) de lammeren geiten en schapen komen van topcuisine in Lith , ook van ecofields de kalveren komen ook bij ecofields vandaan. Kip en kalkoen bij kemper polderhoen etc vandaan.  Via de groene weg hebben wij wel Duits en Oostenrijk bio vlees. Ik weet niet wie deze onzin in de wereld helpt maar wij zijn gecertificeerd voor biologisch en worden hierop gecontroleerd.  De herkomst van ons vlees is duidelijk,  op iedere doos staat een batchnummer wat bij ons verwijst naar de juiste herkomst.  Ik hoop dat dit zo duidelijk is.
Door Gevoelsdier
#3023763
Een groot verschil met DARF en Bijvoorbeeld Bandit is dat DARF alleen levert in dozen van 5 kilo (hond) en 2,5 kilo (kat). Dat scheelt dus heel veel werk en verpakkingsmateriaal. Ook zijn er geen folders. Denk dat dat ook wel invloed heeft op de prijs.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door