Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ivita
#3013388
Hallo,

Al veel gelezen over kvv en pup op dit forum, reuze interessant.
Ik kom echter zoveel verschillende percentages tegen....

Er wordt gesproken over 5-10% van het lichaams gewicht (dat is nogal een verschil overigens 5 of 10 %), maar ik las ook dit schema
4-7 maanden: 40 gram per kg lichaamsgewicht
7-10 maanden: 30 gram per kg lichaamsgewicht
10+ maanden: 20 gram per kg lichaamsgewicht

Ook dan kom ik op een ander gewicht uit.
Wie kan mij duidelijkheid geven over hoeveel ik moet voeren aan mijn pup?>

Mijn ODH pup is nu 5 maanden en 22 kg.
Mijn volwassen ODH krijgt 500 gram kvv (mag 600 hebben vlgs de berekening, maar ze is stevig zat, dus dat is voor haar teveel)

Grtjs en bedankt alvast.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3013397
Het zijn richtlijnen, voeren doe je op het oog. Hij is nu 5 maanden, hoeveel heb je hem de afgelopen tijd gevoerd? Als hij daarop dik wordt, ga je dus minder voeren, wordt hij te mager, geef je hem meer.
Iedere hond is anders
Door ivita
#3013441
Hallo

Bedankt voor je reactie.
Ik voer ook op het oog. Ik gaf al aan dat ik mijn oudere hond minder geef dan de richtlijn aan geeft ivm hoe ze eruit ziet/voelt.
Maar voor een pup zou ik het fijn vinden waar te beginnen.
Hij krijgt tot nu brok, maar ik wil hem nu ook over zetten op kvv.
Hoeveel  brok hij nu krijgt? vlgs de richtlijn van de zak, circa 400 gram geloof ik zo uit mijn hoofd.
Starten met 40 gram per kg gewicht? Dan zou hij 880 per dag mogen.
Wat denken de mensen met ervaring hiervan?
Hij is mooi op gewicht nu, ziet er goed uit en ribben kan je makkelijk voelen.
bvd voor uw reactie

grtn
Gebruikersavatar
Door Lady_B
#3013473
Wij voeren ook op het oog, volgens de richtlijnen zou hij veel minder moeten hebben maar hier word hij mager op. Hij is nu ook 5 maanden en kreeg altijd 500 gram per voeding 3x per dag, de afgelopen weken hebben we gezien dat hij hier nu ietsjes dikker op begint te worden dus zijn we nu over op 475 gram, kijken hoe hij het hier op doet.

Mijn pup zit nu tegen de 30 kilo aan trouwens, misschien dat dit je een beetje een 'richtlijn' geeft. Krijgt je hond meer brokken dan hij volgens de verpakking nodig heeft? Misschien heeft hij dan ook iets meer KVV nodig dan de 'richtlijn'.
Laatst gewijzigd door Lady_B op do 30 okt 2014, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door M@rina
#3014133
Het is best lastig om op het oog te voeren, je moet eerst een hoeveelheid gaan geven om te zien of je pup te dik of te dun wordt op die hoeveelheid, maar je moet ergens mee beginnen
Met 50 gram per kg lichaamsgewicht zit je over het algemeen wel goed, begin daar gewoon mee dan kan je zien hoe je pup er op reageert.
Gebruikersavatar
Door PinkyPie
#3015026
is het 50 gr per kg per maaltijd of 50 gr per kg per dag... ? Duffe vraag misschien.. Maar die kleine pup van ons (nu 3 kg) is behoorlijk hongerig en energiek...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3015063
[quote="PinkyPie"]
is het 50 gr per kg per maaltijd of 50 gr per kg per dag... ? Duffe vraag misschien.. Maar die kleine pup van ons (nu 3 kg) is behoorlijk hongerig en energiek...
[/quote]

Per dag.

Hongerig zegt niet altijd iets, maar kan wel. Houdt haar goed in de gaten en als ze in gaat vallen snel meer geven. Hou er ook rekening mee dat ze groeit, dus regelmatig (wekelijks) wegen en je hoeveelheid daarop aanpassen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door