Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3014030
Oh...wat erg!!

Ik weet het echt niet...Een zuinige erg grote vriezer of een iets kleinere minder zuinige vriezer of een normale 300 liter die nog wat zuiniger is dan de erg grote..

ben bang dat 360 liter echt te groot is voor mijn hondje van 20 kg die 0,5kg per dag eet...
zie wel dat ik veel dingen per 10kg moet bestellen hier...maar het lijkt zooooo groot..

tegelijk ook bang dat 300 dan weer te klein is..
250 lijkt me ieg te klein, das maar 100 liter meer dan ik nu heb, en dat vind ik dus te krap met het oog op dingen opslaan en lijntjes.

haha..hier verklaren jullie me waarschijnlijk voor gek..maar ik twijfel!!!
#3014037
Ik zou voor die grote gaan ... heb ik trouwens ook gedaan.ook kist, ook zuinig hahhaa
Wat je zegt dan heb je genoeg ruimte en vol komt hij heus wel,want je gaat er toch op inkopen. Ontdooien hoeft toch niet om de paar maanden en dan bewaar je dat voor in de winter .... vlees ergens buiten zetten terwijl die ontdooit en schoongemaakt word....
En uiteindelijk haal je het geld er ook wel uit want groot inkopen is toch veel goedkoper.
#3014040
Wat is regel ook alweer bij vriesruimte voor barf: aantal liters / 2 ??? Dan zou je in die 360ltr vriezer ongeveer 180 kilo barf kwijt kunnen en kan er voor 1 jaar voer in. :D
Hij is zuiniger dan de 300ltr, zei je, maar als ie niet vol is geldt dat volgens mij niet meer. Als ie open gaat kan er meer warmere lucht in dan als ie vol is en daardoor krijg je ook sneller meer ijsvorming. Een vriezer vol bevroren barf houdt elkaar lekker koud. ;D

Btw, als je voor die heule grote gaat... waar woon je? Ik kom weleens vriesruimte tekort :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Ruisje op za 01 nov 2014, 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.
#3014070
haha...ik kom uit wageningen..das beetje ver weg voor jou...

en ja, dat klopt...zou het liefst 300 liter hebben....das mooist ook qua formaat..maarja...die mensen van die 300 liter willen natuurlijk weer het hoogste bod afwachten..grrr..heb ze al een bod boven de vraagprijs gedaan, en biedingen worden continue ingetrokken..irritant hoor...

die van 360 is ook wat erg ver weg..

twijfel nu over toch een kleine kist erbij te nemen...dan heb ik ook 300 liter en kan er een uit..alleen qua ruimte is dat wat minder praktisch...twee vriezers nemen toch meer ruimte in dan een kleine.

nouja..maar even afwachten wat ik nog ga horen op mijn reacties vandaag...kan evt ook volgende week iets ophalen, dus er is nog tijd...


maar mocht je wat willen stallen vanuit limburg, prima hoor als ik ruimte heb:)
#3014382
[quote="Papalou"]
Jee...als k ga kijken wat erin past..dan is 300liter voor een hondje van 20 kg toch wel genoeg!! Zo lastig..al die keuzes:)...lijkt zo inmens groot, een vriezer van 368 liter...

Heeft iedereen hier dan 2 of meer vriezers?!!
[/quote]

Yep...  :P
(Maar ik voer dan ook zo'n 4 kilo per dag  :biggrin2:)
#3014410
In jouw geval denk ik niet dat groter = beter. Als je maar een halve kilo voer per dag nodig hebt, kun je met een kleinere vriezer ook wel toe.

Zelf heb ik vijf kisten, een grote kast en een tafelmodel kast. Maar goed, ik woon in diep donker Duitsland, dus als ik vlees meeneem uit NL dat zijn dat vaak gigantische hoeveelheden voor meerdere maanden (want zo vaak kom ik niet in NL). En ik voer 2,5 kilo per dag.
#3014446
Neig inderdaad toch naar de 300 liter....kan nu twee vriezers kopen, allebei zuinig, 1 van 300, en 1 van 368 liter.

Laatste is zuinig, maar zo groot in mijn schuur...dan is hele werkblad weg...

Zag eigenlijk dat ik bij degomeat ook eea kan inkopen qua botwerk, dan zou ik met name spiervlees en orgaan moeten inslaan, en af en toe bot moeten bestellen..

Ik wil nu bv 20 kg spiervlees, en 10 kg orgaan, en wat haaskarkas inslaan, en 30 kgg kvv. Dit is allemaal wild wat ik voor zomer wil inslaan.

Dan zou ik ernaast met name eendkarkas/nek, kalkoennek en wat karkas van haas/fazant ed bij degomeat kunnen bestellen, en dan zou ik denk ik met 300 wel uitkomen..

aan de andere kant, als ik mijn vriezer van 168 nu zie...past niet heel veel in..maar als ik de 160lange vriezer op mijn werk zie...jee...zoveel ruimte...

ach...ik kan nog tot vanavond nadenken...:)...d
#3014499
Ja, het blijft wel lastig...

Met het oog op opslaan van wild neig ik naar een 360 liter, maar tegelijk wil ik ook eerst eea uitproberen, en dan zou ik dus via degomeat en bv oervoer een heel eind komen..

maarja..dan heb ik wel bioindustrie-eendevleugels denk ik...en met het oog daarop denk ik dan dat 360 wel makkelijk is..

die van mij mag ook veel niet..dus dingen als kip/rund/konijn enzo kan ik allemaal niet geven....
dus als er dan eens ganzepoten verkocht worden is het wel lekker om die ook op te kunnen slaan..

voordeel van een langere lijkt me trouwens ook dat je makkelijker kunt organiseren...toch weer een stukje erbij...
#3014500
[quote="Martine-Tom"]
Ik had 3 vriezers voor barf en 1 voor mezelf, heb de 3 de deur uit gedaan voor een middenmaat kist, en een tafelmodel met lades voor mezelf  :)
[/quote]

En wat is middenmaat kast? 300?

Maar grappig..kan me wel voorstellen dat je met 1 vriezer en ladekastje ver komt als je gewoon alles kunt voeren en niets hoeft op te slaan en gewoon regelmatig bij de webshops besteld...
Door Martine-Tom
#3014501
[quote="Papalou"]
En wat is middenmaat kast? 300?

Maar grappig..kan me wel voorstellen dat je met 1 vriezer en ladekastje ver komt als je gewoon alles kunt voeren en niets hoeft op te slaan en gewoon regelmatig bij de webshops besteld...
[/quote]ja zoiets, ik weet het niet precies, geloof 280 liter, ooit een 450 liter gehad en dat was echt te groot.
Ik voer de katten kvv en de hond barf, bestel per 2 maanden en doe niet mee met lijntjes (die komen hier niet in de buurt) en als ik een keer veel heb wat ik niet kwijt kan jas ik het door de vleesmolen en dan past het ineens een stuk beter  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door