Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3009236
Hoi iedereen, ik heb al en paar dagen meegelezen op het forum en me nu aangemeld. Ik ben erg geïnteresseerd geraakt in KVV en Barf. Wij hebben 14 jaar een Jack russell gehad (altijd op brok en blikvoer) welke we 2 jaar geleden in hebben moeten laten slapen. Sinds 2 weken hebben we een lieve pup in huis (nu 10 weken). Het is een kruising Jack Russell/Welsh Corgie en nog wat. Via een vriendin ben ik " om " en heb ik van het weekend KVV besteld via internet. Ik heb nu allemaal kleine porties in de vriezer liggen van puppymix (via hondenetengezond.nl).

Wel heb ik nog een paar vragen:
- wat is een goede verhouding voor mijn pup vlees vs brok en kan ik de puppybrokken nog gewoon opvoeren ?
- ik lees wat verschillende hoeveelheden qua voer en ook verschillend aantal maaltijden. Ik hou nu aan 4 x per dag voeren en dan max 200 gr (pup weegt 2 kg). Tot nu toe is hij echt dol op het vlees; het gaat er in als koek. Veel beter dan de brokken. Ook de gedroogde konijnenoren die ik vandaag meenam vielen in de smaak.
- in mijn dorp zit een verkooppunt van Carnibest. Is dat ook aan te raden ?

thnx !
#3009328
Welkom hier. Ik heb hieronder per vraag antwoord gegeven.
PinkyPie schreef: Hoi iedereen, ik heb al en paar dagen meegelezen op het forum en me nu aangemeld. Ik ben erg geïnteresseerd geraakt in KVV en Barf. Wij hebben 14 jaar een Jack russell gehad (altijd op brok en blikvoer) welke we 2 jaar geleden in hebben moeten laten slapen. Sinds 2 weken hebben we een lieve pup in huis (nu 10 weken). Het is een kruising Jack Russell/Welsh Corgie en nog wat. Via een vriendin ben ik " om " en heb ik van het weekend KVV besteld via internet. Ik heb nu allemaal kleine porties in de vriezer liggen van puppymix (via hondenetengezond.nl).
puppymix is niet nodig, dit bedoeld voor pups als ze nog in het nest zijn, eenmaal thuis bij de nieuwe eigenaar dan kan je gewone kvv geven, qua samenstelling is het namelijk gelijk, de normale versie is alleen wat grover gemalen.
Wel heb ik nog een paar vragen:
- wat is een goede verhouding voor mijn pup vlees vs brok en kan ik de puppybrokken nog gewoon opvoeren ?
geen verhouding ;) Dit is een forum waar de leden vers voeren we adviseren nooit om brokken te voeren. Naar onze mening is een brokvoer geen goed voer, dus adviseren we alleen verse rauwe voeding.

- ik lees wat verschillende hoeveelheden qua voer en ook verschillend aantal maaltijden. Ik hou nu aan 4 x per dag voeren en dan max 200 gr (pup weegt 2 kg). Tot nu toe is hij echt dol op het vlees; het gaat er in als koek. Veel beter dan de brokken. Ook de gedroogde konijnenoren die ik vandaag meenam vielen in de smaak.
Als je alleen kvv geeft dan moet je als richtlijn 40 tot 60 gram per kg lichaamsgewicht aan houden en goed kijken naar je pup, wordt die te dik dan minderen wordt de pup te schraal dan meer voeren.
- in mijn dorp zit een verkooppunt van Carnibest. Is dat ook aan te raden ?

thnx !
Carnibest is een kvv die al heel lang bestaat en al jaren goede kwaliteit biedt, ik vind het alleen jammer dat ze er een premix van vitamine en ineralen toevoegen. Ik zou als ik jou was kijken of je ook andere kvvs kunt krijgen die enkelvoudige versie verkopen (Alaska, all animal, Haaksbarf tinlo barfmenu, Darf, Bandit, tammenga, tammenga spykie, tamro, versvoer etc. etc) en zoveel mogelijk merken en diersoorten afwisselen. kijk eens naar
www.caroba.nl of www.hondenvoer-natuurlijk.nl of www.naturalpaws.nl of www.versvoer.nl

succes!
Laatst gewijzigd door M@rina op di 21 okt 2014, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
#3009494
Dank je wel voor jullie reacties. De brokken gaan dan idd de deur uit. De puppymix gaat dan wel nog op en daarna bestel ik KVV.
Hij moet ze nu toch al niet meer na 3 dagen vlees ;-)
Ik heb gezien dat de site versvoer.nl ook in mijn regio aan huis bezorgt, dus de volgende bestelling gaat daar binnenkort plaatsvinden. Zij hebben veel merken. Carnibest had ik nog niet aangeschaft dus dank voor de tips.
#3009503
Nog wel een vraag: blijven jullie trouw aan 1 merk of is het zinvol om merken af te wisselen ? Ik zie soms producten die me aanspreken die ze bij het ene merk wel hebben en bij het andere niet.
Verder vraag ik me dan af hoe jullie verdelen.
Ik heb natuurlijk maar een kleine pup en een KVV worst van 500 gr is eigenlijk het minimum wat je kan bestellen. Maar een diepgevroren worst is zo lastig snijden en in 1x ontdooien lijkt me wat veel, dan kan ik een deel weggooien.. Ook zonde.. Tips more than welcome !




Afbeelding
#3009522
Ik leg de 500grams worsten even op het aanrecht.
Dat laat je ze een klein beetje ontdooien en dan kun je ze veel makkelijker doorsnijden.
En als je het verdeeld hebt dan doe je die stukjes weer in een diepvrieszakje terug in de vriezer.
Het is veel beter om verschillende merken en diersoorten te voeren.
Het liefst zonder aanvullende vitaminen erin.
Ik ben erg te spreken over Bandit(biologisch)wat ik zeer belangrijk vind.
Haakbaarf en Alaska zijn ook goed maar niet biologisch.
Groetjes Anneke
#3009548
Als je nou niet aan verschillende merken kunt komen en maar 1 of 2 af kunt wisselen, vind ik Carnibest wel een prima KVV om een pup op groot te brengen. Dit merk heeft zich inmiddels echt wel bewezen en de premix vind ik voor een pup niet zo'n probleem en beter dan te 'arm' voeren als je dus niet aan voldoende afwisseling kunt komen. Het is voor mij de reden om mijn pups op Carnibest af te spenen en dit de nieuwe eigenaren te adviseren tot ze iets meer thuis zijn in het vers voeren.
#3009595
In mijjn eerdere antwoord schreef ik al dat je het beste zoveel mogelijk merken en diersoorten kunt afwisselen. Versvoer heeft verschillende goede kvv's in het assortiement. Hun eigen merk bijv, maar ook Alaska, Haaksbarf, Shaweca, Dinapet, Bandit en carnivoer.

Deze merken afwisselen met carnibest is prima voor je pup/hond.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door