Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2959293
[quote="draconia"]
Iedereen bedankt voor de reacties, ik heb zelf ook zoiets van hij zal er wel belang bij hebben ivm die speciale brokken,
maar toch het is wel een dierenarts he . Ik ga gewoon door en ga na de vakantie op zoek naar meer diersoorten want hij is best voor veel allergisch, ik ben blij er 5 te hebben maar meer variatie lijkt me nog beter en ik hou het bij rauw.
[/quote]

Ja? En dus? Is ie heilig? Als ik alle niet heilige dierenartsen de kost moest geven, was ik nu al 1000 keer failliet geweest :-X
#2960979
Tsja, zolang ze niet goed kunnen onderbouwen of aantonen of het een tekort is ontstaan door voeding of dat het wat anders is, zou ik vertrouwen op je eigen gevoel. Als ik links en rechts zo lees dan zijn veel dierenartsen niet bekend (en dus ook niet positief) over KVV. Maar puur omdat ze er eigenlijk niks vanaf weten.

Dan lijkt het me meer zaak dat dierenartsen zich er toch eens in gaan verdiepen omdat steeds meer mensen toch overgaan op voeren met KVV. Iets bij voorbaat al afkeuren zonder dat mensen zich in de materie hebben verdiept vind ik persoonlijk wat te gemakkelijk. Maar goed, zo werkt dat vaak wel
#2961169
Ik geef hier ook al sinds 2007 KVV en mijn honden hebben nooit iets (even afkloppen) als ze door KVV tekorten zouden krijgen dan denk ik dat ik dat na 7 jaar wel gemerkt zou hebben.
Maar ik ken die discussies met de DA die graag hun brokjes willen verkopen dus ik hou nu ook stijf mijn mond dicht als het over voeding gaat.
Wat Lizzy ook al zegt het is niet omdat het een DA is dat ze al wetend zijn hoor integendeel in mijn spijtige ervaringen is het mijn gevoel en gezond verstand meermaals tegen de DA in druist en dat later blijkt dat ik er goed aan deed mijn gedacht op te volgen.
#2961933
Mijn dierenarts had het ook over voedsel koken en dan eventueel naar een voedingsdeskundige voor aanvullingen, maar bij zijn jaarlijkse controle was vorige week alles in orde, ( hij krijgt ook pas een maand of 9 vers ) ik hou voortaan maar gewoon mijn mond over zijn voer en ga lekker gewoon door met kvv en af en toe een barfhap.
allemaal bedankt voor de reacties voel me weer gesteund en soms heb ik dat even nodig.
#2961958
Ach het is ook zo mooi. Wij kwamen eens bij een dierenarts die ons overlade met complimenten. Wat zag Oscar er mooi uit! Zo glanzend, zo gespierd! Wat voor moois voerden wij die hond wel niet? Nou meneer, wij voeren vers! Vers? Dat is super slecht! Dan krijgt de hond tekorten en oh wee, nog even en hij valt dood neer!

Uhu, ik dacht dat u hem er zo prachtig mooi uit vond zien....
#2961982
[quote="Kaela"]
Ach het is ook zo mooi. Wij kwamen eens bij een dierenarts die ons overlade met complimenten. Wat zag Oscar er mooi uit! Zo glanzend, zo gespierd! Wat voor moois voerden wij die hond wel niet? Nou meneer, wij voeren vers! Vers? Dat is super slecht! Dan krijgt de hond tekorten en oh wee, nog even en hij valt dood neer!

Uhu, ik dacht dat u hem er zo prachtig mooi uit vond zien....
[/quote]
Dat is toch eigenlijk heel erg hè!? Dagelijks ziet meneer de DA te dikke, krabbende aan lijf en oren en zieke hondjes die 2x daags of de hele dag Royaal Konijn of andere (speciale dieet) brokken krijgen. En dan kom jij binnen met Oscar, strak lijf ;) en aan alle kanten gezondheid uitstralend en dan zegt meneer de DA dat je verkeerd voer geeft en dat ie te korten krijgt... M'n broek zakt daar echt van af!! Ik weet het, ik weet het... ze willen niet beter weten dan de voorgekauwde info van de diervoederfabrikanten. Maar toch.
#2962006
[quote="draconia"]
allemaal bedankt voor de reacties voel me weer gesteund en soms heb ik dat even nodig.
[/quote]

Hier loopt er eentje van ruim 8 jaar die nog nooit een brokje heeft gehad. Als pup op vers opgevoed en kerngezond. Onze oude taart is nu 12,5 en heeft alleen in de beginjaren wat brok gehad. Zij eet al 10 jaar barf en kvv en is kerngezond. Alleen doof en last van staar, maar dat is niet aan kvv gerelateerd. ;)
#2962072
[quote="DebbieV"]
Alle honden op vers is minder werk voor de dierenartsen zal hun redenatie zijn  8)
[/quote]

Dat valt in Oscar zijn geval reuze mee. 3 keer dicht nieten nadat hij aangevallen was, een heupoperatie en revalidatie, rugfoto's. De meneren dierenartsen hebben genoeg aan Oscar verdient wat niet (oké HD is discutabel, maar Oscar is pas vanaf een jaar bij ons en we weten niet van voorouders, dus dat laat ik even buiten beschouwing) met voeding te maken had.

Deze specifieke dierenarts mocht die dag bij 200 euries in zijn zak steken wegens dich nieten op zondag met narcose...

Eigenlijk is het wel dieptriest ja. Niet in de laatste plaats omdat ze zelf niet horen hoe ontzettend krom het is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door