Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Sher
#2943117
Uiteraard krijgt mijn kleine Noortje geen brokken meer. Ik had nog een zakje meegekregen, om haar af en toe nog een maaltijd brokken te kunnen geven, maar ze wil ze niet eens meer als beloning en tuft ze uit. Het is dus een verstandig hondje dat met smaak haar bakje leegeet.

Nu had ze voor ze kvv kreeg van die bruine tandpasta-poep, zo'n lekkere slagroomtoef. Nu heeft ze vrij zwarte poep. Een deel is heel normaal en stevig, een ander deel is week en slijmerig. Is dit nou ontgiften. Ik heb dat namelijk nog nooit meegemaakt bij het overzetten.
Door Aprilsnow
#2943665
Onze Tammo krijgt sinds we hem afgelopen zondag opgehaald hebben ook geen brokjes meer. De brokjes die we meegekregen hebben gebruiken we in de 'speelbal' maar daar heeft hij vooralsnog geen interesse in.
Bij de huisslager hebben we gedroogd vers ongekruid vlees gekocht (paard en kip) en dit in kleine blokjes geknipt. Werkt als een tierelier.

Wat ons opvalt is dat hij veel jeuk heeft. Dabt veel en knaagt op zijn pootjes. In de genoemde link over het ontgiften staat dat dit vaak voorkomt bij het overschakelen naar vers voer (KVV van Darf in onze situatie) . Hij is door de fokker nog behandeld voor vlooien en teken. Ik heb geen vlooien kunnen ontdekken. Bij de fokker is ons niet opgevallen dat hij veel jeuk had dus ik leg wel de link met het nieuwe voer. Ik kan geen rode of geïrriteerde plekjes ontdekken op zijn huid. Maar dat hij jeuk heeft is overduidelijk.

In het stukje wordt geadviseerd om hem dagelijks te wassen en eventueel Hypericum zalf te gebruiken als hij op zijn poten knaagt. Het wassen moeten we hem (en ons) nog leren. Iemand misschien nog tips?
Hij knaagt overigens niet constant aan zijn poten maar het valt me wel op dat als hij het doet het vrij fanatiek doet.

Iemand een idee waar je zo'n Hypericum zalf kan kopen??
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door