Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door pleuntje
#334440
Bandit vind de CB heerlijk. De hond van mijn moeder lust dit alleen maar gekookt. Hebben jullie tips om hem dit lekker te laten vinden?
Hij krijgt de natuur. Of kan hij beter eens een andere smaak proberen?
Door Cathelijn
#334447
heb je al geprobeerd met alleen kokend water erover? Dus het vlees niet koken. Als dat lukt, steeds wat minder water???
Door Truus
#334448
Je zou een andere versie kunnen proberen inderdaad. Wat je ook kunt doen is het langzaam afbouwen, dus eerst even koken, dan warm water er overheen en steeds minder, totdat ze er aan gewent is.
Vandaag had ik vis en een beetje erdoor heen vinden ze hier om te smullen.
Door Truus
#334451
[quote="Cathelijn"]
heb je al geprobeerd met alleen kokend water erover? Dus het vlees niet koken. Als dat lukt, steeds wat minder water???
[/quote]
Jij was eerst ;D ;D ;D We lopen elkaar wel achterna he ;)
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#334458
Ik geloof dat ze dat al geprobeerd heeft. Ze wil nu proberen om een deel te koken en een deel niet. Want om het vlees te moeten blijven koken? Dat lijkt me geen goede optie, qua voedingswaarde.

Misschien moet ze maar een andere versie proberen. Welke is het smakelijkst?
Door Truus
#334475
[quote="pleuntje"]


Misschien moet ze maar een andere versie proberen. Welke is het smakelijkst?
[/quote]
Dat is voor elke hond verschillend. Je zou even op de site kunnen kijken voor de verschillende versie's.
www.carnibest.nl
Het is even uitproberen denk ik.
Door Lizzy
#334696
Nee, ze moet het niet blijven koken. Dan is het hele effect van vers/rauw weg. Tevens denk ik niet dat versvlees de hoeveelheid vitamines kan blijven garanderen wanneer je de voeding kookt (weet ik eigenlijk wel zeker). Ik zou zeggen: probeer wat andere smaken, probeer desnoods een ander merk, maar blijf het niet koken. En oh, ik weet niet hoe oud en gezond deze hond is, maar eens flink laten vasten wil ook nog wel eens helpen! Een volle bak rauwe CB neerzetten, niet opeten, direct weghalen en een lege bak terug zetten wil ook nog wel eens helpen. Want de meeste honden zijn heel erg goed in het manipuleren van het baasje!
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#334734
het is een pup van bijna 11 weken, het broertje van Bandit.
Alleen Bandit is razend op de carnibest. Heb het vanaf het begin gewoon rauw gegeven.
Ze gaat nu een andere smaak proberen, wie weet.
Door Supermax
#336237
Hoihoi,
Misschien nog een ideetje. Maar kun je Bandit en zijn broertje niet naast elkaar zetten met eten?? Misschien denkt zijn broertje dan van: Oh, verrek straks gaat ie mijn eten ook nog opeten..... en eet vervolgens snel alles op :).
Ik zeg niet dat het gaat werken maar je zou het kunnen proberen, toch?
Groetjes,
Mieke
Door Supermax
#337292
Tja, dan heeft Bandit een dubbel portie ;D.
Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling, het was ook maar een ideetje. Soms werkt het wel, zo van: zien eten doet eten....
Groetjes,
Mieke
Door Nelly
#337483
Was hier laatst ook het geval, ze hadden lam/rijst van bibi en dat vind Angel nou niet helemaal je dat. Dus stond ze er wat mee te mutsen, liep er eens bij weg en dat laatste had ze beter niet kunnen doen, want Andor heeft altijd in een vloek en een zucht z'n bak leeg, en er kan altijd meer bij. Andor dus een dubbele portie en Angel niks noppes, nada... Angel eet dus de komende tijd haar bak weer vlotjes leeg, ook als er lam/rijst in zit ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door