Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door SabenJin
#334268
De meesten weten wel dat Jin energique krijgt en het er daar perfect op doet. toch is wat anders proberen ook niet verkeerd denk ik.

Ik weet dat het een kwestie van proberen is, maar was is nou qua inhoud echt goed wat het vlees betreft, ik heb daar dus persoonlijk geen verstand van, wat het inhoud en wat de hoeveelhied moet zijn. hieronder een lijstje:

Energique nr. 1 (volwassen)

Ruw eiwit   14.8%
Ruw vet   14.1%
Ruw as      2.95%
Ruwe celstof   0.70%
Vocht      61.5%
Calcium   0.66%
Fosfor      0.48%
Toegevoegd per kilo:
Vit.A      6500.IE
Vit.D3      650. IE
Vit.E      21 mg
Koper      2 mg

Energique nr. 3 (actief)

Ruw eiwit   12.0%
Ruw vet   15%
Ruw as      2.60%
Ruwe celstof   1.00%
Vocht      59.0%
Calcium   0.48%
Fosfor      0.36%
Toegevoegd per kilo:
Vit.A      115000. IE
Vit.D3      1500. IE
Vit.E      50 mg
Koper      5 mg

Van Duck weet ik alleen dat het volgens de site qua inhoud van het vlees het dichtst bij de natuur staat dan welke voeding dan ook. Misschien dat iemand anders het lijstje weet van Duck en die er even bij kan zetten

Carnibest natuurvoer

Eiwit      3%
Vet      5%
As      %
Celstof      %   
Vocht      1%
Calcium   0.48%
Fosfor      0.43%

Carnibest aktief

Eiwit      15%
Vet      16%
As      3%
Celstof      1%
Vocht      48%
Calcium   0.62%
Fosfor      0.57%      


Bij energique hebben ze bijvoorbeeld ook nr. 2 voor pups. Kan je dat vergelijken met puppybrokken, omdat er steeds meer afgeraden wordt om puppybrokken te geven, is het dan wel goed om vlees voor pups te geven of kan je direct naar nr. 1 gaan bijvoorbeeld.

Het gaat me dus puur om de inhoud van deze drie soorten vlees, omdat ik hier ook goede adresjes van heb gevonden. Bibi kan ik hier nergens in de buurt vinden.
Laatst gewijzigd door SabenJin op wo 15 jun 2005, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door amber2
#334277