Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door SabenJin
#334268
De meesten weten wel dat Jin energique krijgt en het er daar perfect op doet. toch is wat anders proberen ook niet verkeerd denk ik.

Ik weet dat het een kwestie van proberen is, maar was is nou qua inhoud echt goed wat het vlees betreft, ik heb daar dus persoonlijk geen verstand van, wat het inhoud en wat de hoeveelhied moet zijn. hieronder een lijstje:

Energique nr. 1 (volwassen)

Ruw eiwit   14.8%
Ruw vet   14.1%
Ruw as      2.95%
Ruwe celstof   0.70%
Vocht      61.5%
Calcium   0.66%
Fosfor      0.48%
Toegevoegd per kilo:
Vit.A      6500.IE
Vit.D3      650. IE
Vit.E      21 mg
Koper      2 mg

Energique nr. 3 (actief)

Ruw eiwit   12.0%
Ruw vet   15%
Ruw as      2.60%
Ruwe celstof   1.00%
Vocht      59.0%
Calcium   0.48%
Fosfor      0.36%
Toegevoegd per kilo:
Vit.A      115000. IE
Vit.D3      1500. IE
Vit.E      50 mg
Koper      5 mg

Van Duck weet ik alleen dat het volgens de site qua inhoud van het vlees het dichtst bij de natuur staat dan welke voeding dan ook. Misschien dat iemand anders het lijstje weet van Duck en die er even bij kan zetten

Carnibest natuurvoer

Eiwit      3%
Vet      5%
As      %
Celstof      %   
Vocht      1%
Calcium   0.48%
Fosfor      0.43%

Carnibest aktief

Eiwit      15%
Vet      16%
As      3%
Celstof      1%
Vocht      48%
Calcium   0.62%
Fosfor      0.57%      


Bij energique hebben ze bijvoorbeeld ook nr. 2 voor pups. Kan je dat vergelijken met puppybrokken, omdat er steeds meer afgeraden wordt om puppybrokken te geven, is het dan wel goed om vlees voor pups te geven of kan je direct naar nr. 1 gaan bijvoorbeeld.

Het gaat me dus puur om de inhoud van deze drie soorten vlees, omdat ik hier ook goede adresjes van heb gevonden. Bibi kan ik hier nergens in de buurt vinden.
Laatst gewijzigd door SabenJin op wo 15 jun 2005, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door amber2
#334277
Ik neem aan dat je van Duck de Uitmuntend wilt weten? :
vocht 61,9%
ruw eiwit 11,2 %
ruw vet 10,6 %
ruwe as 2,1 %
ruwe celstof 1,2 %
ingredienten: pens, hart, lever, nieren 50 %, granen, plantaardige bijproducten (alle gehaltes aan vitamines/mineralen staan ook in hun folder vermeld maar dat wordt een beetje teveel om hier allemaal neer te zetten)
Je kunt gewoon via de websites van deze merken even een folder van hun aanvragen, dan heb je wat meer informatie. En ik denk dat de gehaltes die je bij Carnibest Natuurvoer hebt aangegeven niet helemaal kloppen, dat moet zijn:
ruw eiwit 13 %
ruw vet 15 %
ruwe as 3%
ruwe celstof 1%
Energique nr.2 is niet te vergelijken met puppybrokken omdat het vet- en eiwitgehalte niet veel hoger is dan in de nr. 1. Ik heb me laten vertellen dat het verschil zit in het feit dat er in nr. 2 wat meer spiervlees gebruikt wordt en wat zachtere vezels/graanvlokken. Maargoed, als je nu al deze analyses hebt weet je natuurlijk nog niets over de precieze inhoud aan ingredienten. Dus hoeveel orgaan- en spiervlees, hoeveel bot, hoeveel dierlijk vet en hoeveel plantaardige olien. Duck geeft dus wel een iets gedetailleerdere ingredientenlijst (zie hun folder) maar Energique geeft alleen aan: kip, rundvlees, vetten, granen, groente, olien; en Carnibest geeft:kip, rundvlees, groente, rijst, lijnzaad- en zonnebloemolie.
Ik denk dat je niet kunt zeggen dat 1 van deze merken veel beter is qua ingredienten dan de ander, ook omdat je dus helemaal niet goed weet wat er exact in Energique en Carnibest zit. En ookal zou je hier wel iets over kunnen zeggen, dan nog doet elke hond het anders op een bepaald voer, en het komt ook vaak voor dat een bepaald dier het beter doet op een objectief gezien iets minder goed merk. Dus probeer gewoon eens wat verschillende soorten/merken en kijk hoe je het eruit vind zien, of je hond het lekker vind en hoe hij het erop doet!

Barfplaats wordt gesponsord door