Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door WillieH
#2914433
Hoi iedereen,

Ik heb mij hier iets meer als 4 maanden geleden laten informeren over KVV. Ik heb het toen ook een beetje bijgehouden en advies gevraagd met betrekking tot hoeveel ik mijn Semmy (Golden Retriever) moest voeren. Ze woog destijds 2,9 kg met 7 weken wat niet zoveel was als ik jullie goed begrepen had. Semmy is inmiddels bijna 7 maanden oud en ze is flink wat gegroeid ze weegt inmiddels 26 kilo.

Ik heb nu een aantal vragen
1.) Als ik de KVV in dit geval Haaks BARF afweeg dan weet ik niet zo goed of ik het vocht/bloed wat uit de worst komt mee mag tellen in het aantal gram dat ik mag geven. Doen jullie dat gewoon als extra erbij of wegen jullie dat wel degelijk mee.
2.) Vanaf welke leeftijd is het mogelijk om te gaan afwisselen in KVV merken. Zodat ik nog meer verschillende diersoorten aan haar menu kan toevoegen. Mij is destijds geadviseerd dat het verstandig is om een tijd lang hetzelfde merk te blijven geven, maar ik vroeg me dus af op welke leeftijd ik mag beginnen met het afwisselen van verschillende merken.
3.) Heeft iemand een suggestie wat ik haar zou kunnen geven als snoepjes voor de clicker training. Dit drijft me echt tot waanzin. Ik heb al van alles geprobeerd en een ding is me duidelijk geworden dat gedroogde snoepjes een stuk minder aftrek vinden als iets zoals bijvoorbeeld kaas. Echter dan nog ik heb een tijd lang kleine blokjes kaas gesneden en dat ging goed de eerste paar weken en toen vond mevrouw de kaas niet interessant genoeg meer om haar aandacht erbij te houden.  Mij is geadviseerd om knakworstjes een keer te proberen, maar ik vraag me af of dit nou wel zo gezond is. Elke suggestie is welkom.

Alvast bedankt

Groetjes Willie & Semmy
Door Lizzy
#2914465
Nee, 3 kg op 7 weken is echt heel weinig. Gelukkig is ze goed bijgetrokken!

Ik heb de volgende antwoorden:

1)Het metaboolvocht (zo heet dat) mag je meewegen.
2)Je mag vanaf elke leeftijd afwisselen in KVV merken. Ik weet niet wie je dat eerder geadviseerd heeft, maar ik zie er totaal het nut niet van in. Ik vind juist "hoe meer afwisselen in merken en smaken: hoe beter".
3)Knakworstjes vind ik ook echt mega ongezond. Afwisselen is op deze leeftijd het beste advies. Ik doe ook wel eens stukjes rundvlees of kip of kalkoen of runderlever of runderhart met wat knoflook bakken in de olijfolie of roomboter. Wat lekkere kruiden kan heel goed werken. Ik vries dat in kleine porties in en ontdooi ze voor ik ga en gebruik dat als ultieme beloning.
Door M@rina
#2914491
Niemand hier die dat geadviseerd heeft Lizzy, ik heb het nog even nagekeken, maar WillieH kreeg dit advies van 2 kvv leveranciers. Ik heb uit een vorige topic begrepen dat Sem wel veel verschillende diersoorten zou krijgen (alle soorten van haaksbarf schreef WillieH toentertijd)
V.w.b je vragen
1.:  Ja, vocht mee rekenen.
2.: Afwisselen kan vanaf dag 1 zowel qua merken als qua diersoorten, hoe meer afwisseling hoe beter.
3.: Ik weet uit eigen ervaring dat afwisselen heel erg belangrijk, is, de éne keer had ik gedroogde kipfilet, de andere keer een blikje tonijn, kleine frummeltjes kaas, ook wel gedroogde kvv. Knakworst heb ik uit hopeloosheid ook weleens gegeven net als frikadel, maar echt gezond is het niet.
Door Martine-Tom
#2914495
1: Ja.
2: Vanaf dag 1.
3: Het credo is afwisselen, ik train met alles wat los en vast zit van gedroogde snackjes (mini mini geknipt) tot kvv balletjes, tot knakworst, kaas, frikandel, brokjes... Ook afhankelijk van hoe moeilijk het is wat ik van hem ga vragen. Gekookte kip is hier de meest gewilde gevolgd door kaas. Gezond is het niet nee, maar och ik stop er ook geen 3 frikandellen per dag in  ;)
Gebruikersavatar
Door Mojo77
#2914996
Bij training gebruik ik mini frolics , kan je breken in vier, krijg je kleine stukjes net genoeg om mee te trainen, zit veel geur en smaak aan. ik heb hier nog geen hond gehad die het niet lustte en ik heb regelmatig opvanghondjes die beetje getraint moeten worden in opvoeding. Afwisselen zou ik inderdaad ook  doen bij jou  kieskeurige eter. Succes 
Door WillieH
#2915867
Kijk met deze antwoorden kan ik wat.

Ik gebruik inderdaad zoals M@rina al zegt alle diersoorten van Haaksbarf. De leveranciers had me aanbevolen om op 1 merkt te gaan zitten. Deze leverancier is inmiddels gestopt.

Afwisseling wordt het nieuwe credo.
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2916102
Voor het trainen gebruikte ik vaak orgaan dat ik sneed en dan even in kokend water deed en er gelijk weer uit, dit zodat jezelf geen bloederige handen hebt tijdens de training.
Ik heb ook wel met mix zakjes gewerkt dus vanalles wat , wat orgaan wat kaas wat frikandel, hij wist dan dus niet wat hij kreeg
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door