Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Mieke-Navajo
#2905560
Hoi hoi,

Nou, sinds gisteren staan mijn hondjes op kvv, helemaal top natuurlijk. Ze krijgen nu Carnibest op aanraden van de dierenwinkel.
Ik betaal 3,20 per worst omdat ik 30 stuks afneem.
Even snel een rekensommetje gemaakt en dat komt neer op 96€ per maand. (30 dagen)

De brok die ik hiervoor voerde was Markus Muhle een natuurlijk koud geperste brok uit duitsland.
Hier is 360 gram per dag van nodig voor beide hondjes en dat komt neer op 37,5 dag met 15kg
15kg kost €36,90 dit delen door 37.5 dag is: € 0.98 cent per dag...

Verschil is erg groot al zeg ik het zelf en beide voertjes zijn nauwkeurig uitgezocht des tijds.


Nou komt daar onze supermarkt vriend aan, smuldier.. 2,50 per kg.
Heb 1200 gram per dag nodig voor beide hondjes, dat is 34kg per maand, dit keer die 2,50 maakt 85€

En nu mag iemand mij uitleggen waarom er vaak word gezegd: Oh maar vers voeren en brok dat verschilt niet zoveel in prijs....

Nu is mijn vraag, kan je kvv met brok combineren? En zijn de rekensommetjes wel goed gemaakt?
Ik snap het eventjes niet meer geloof ik.. Wie kan mij uit de brand helpen..
Laatst gewijzigd door Mieke-Navajo op do 10 apr 2014, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#2905611
Ik betaal voor smuldier ook €0,69 ( of een paar cent mee, ligt eraan waar ik het koop)......

Na veel uitzoeken, hebben wij besloten om kvv te geven, dus ik weet niet wat de prijs van brokken is..... En we hebben maar 1 kleine hond, dus dat scheelt ook.....
Door fransbulletje
#2905616
Hier krijgen de bullen ook Carnibest de biologische variant, 4,85 per kg of vanaf 30 stuks 4,55 euro.
Een zak brokken zou zeker voordeliger zijn.
Maar als ik zie hoeveel gezonder en beter ze in hun vel zitten is het mij wel waard.
Op brokken regelmatig last van huid/vachtproblemen, ooronstekingen, blaasontsteking, spijsverteringsproblemen etc.
Sinds ze vlees eten komen we zelden bij de dierenarts en zeker niet meer voor bovenstaande problemen.
Op hun oude dag houden ze veel beter spiermassa en zijn veel actiever.
Hier komt geen brok meer binnen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2905617
Simpel, als je de goedkoopste kvv vergelijkt met de duurste brok dan is vers goedkoper. Een beetje "reken je rijk" dus. (helaas). Lang geleden was het wel zo dat je met een leuk gevarieerd barfmenu voordeliger uit kon zijn dan met de gemiddelde brok. Maar dat was voordat de commercie zich op het versvoeren stortte.

Je kan brok combineren met de kvv, je moet dan even voor jouw honden uitzoeken of ze het goed doen op 50/50 per dag of dat je b.v. 4 dagen achtereen vers geeft en de overige dagen brok.

De Smuldier is bij je supermarkt te duur. Maar eerlijk, als je toch wil combineren met brok dan liet ik de smuldier waar die was en combineerde ik enkel de brok met de carnibest.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#2905625
Overigens, wij geven geen Smuldier meer, nu Lotgering en volgende week van degomeat..... Liggen nog 2 pakjes smuldier in de vriezer, als reserve..... Je hebt zoveel merken, vind het zelf best wel moeilijk om te kiezen tussen al die merken....
#2905632
[quote="CindyMayella"]
Overigens, wij geven geen Smuldier meer, nu Lotgering en volgende week van degomeat..... Liggen nog 2 pakjes smuldier in de vriezer, als reserve..... Je hebt zoveel merken, vind het zelf best wel moeilijk om te kiezen tussen al die merken....
[/quote]

Hoeft niet hoor, kiezen tussen die merken. Gewoon lekker met elkaar afwisselen! Zo kun je ook af en toe een duurder merk kvv met bv. Lotgering of Smuldier combineren. Daar zakt de gemiddelde prijs ook weer van.
Door Martine-Tom
#2905635
Ik heb geen flets idee wat brokken kosten, mijn hondje barft, eet 150 gram per dag en bij en prijs van gemiddeld 3.50 per kilo is dat een 15 euro per maand ongeveer.
Mijn katten eten kvv, een pond per dag, Bibi en Degomeat afgewisseld, gemiddeld 3 euro de kilo, met zijn 2en dus iets van 45 euro per maand (13 kilo kat) dus ik voer 1 hondje en 2 katten voor 60 euro.
Echt geen idee of dat veel is, is ook niet mijn overweging, ik wil rauw voeren, en daar let ik heus wel op de prijs, en binnen rauw zit ik denk ik in de middenmoot voor kosten, vooral omdat de katten kvv eten wat relatief duur is.

Hiervoor 2 broketende katten gehad en in mijn idee was ik toen ongeveer net zo duur uit met brokken uit het hoge segment via de da.

Tussen smuldier en carnibest zit qua prijs nog een hele middenmoot dus wellicht is dat de moeite om eens naar te kijken  ;)
Door kakocavi
#2905654
Ik voer twee katten voor ongeveer 1 euro per dag. Ik heb het eens uitgerekend, en ik ben iets goedkoper uit dan met de Royal Canin brokken die ik eerst gaf. Ik betaal gemiddeld zo'n 3-3.50 euro per kilo.
#2905659
Ik maak en combineer en maal nu alles zelf en kom bij geen enkele kvv boven de 3,00 uit..maar hiervoor had ik Lotgering..volgens mij niet het beste van het beste maar je kan heel veel verschillende mixen kopen waar ook een paar hele goedkope bijzitten..het is geen carnibest..maar ik denk wel wat completer dan smuldier.
Bij Lotgering kan je ook besparen door het zelf te halen maar goed..dan moet je wel in de buurt worden uiteraard...
En het is natuurlijk cliche..maar ik heb honden die gevoelig zijn op de huid dus ik spaar heeel veel kosten uit aan zalfjes en dierenartsbezoekjes etc...door wat knoflook door het eten..bespaar ik ook op vlooienmiddel..
Gebruikersavatar
Door Mieke-Navajo
#2905784
Waauw en wowh, nog een hoop te leren dus..

Mijn pup heeft nog geen enkele dag sinds hij hier is een goeie echte poep gehad, vanavond ging hij zitten en kwam daar een keutel, zo 1 die je kunt oppakken.

Ik denk dat ik niet moet kijken naar prijs maar wel moet kijken naar kwaliteit.

Navajo is bijna 4 maand en weegt 8kg
Bo is bijna 2 en weegt 20kg
Door Valerieee
#2905933
Ik voer tussen de 400 en 500 gram per dag, Joy weegt 16 kilo maar is erg actief, vandaar dat ze zo'n 3% krijgt.
2 dagen Barfmenu, 2 dagen Darf (EKO of Wild), 1 dag gemalen pens en 2 dagen Smuldier.
Die laatste dus om de kosten te drukken. De Darf vul ik soms aan met wat barfhappen, omdat die blokken niet altijd hetzelfde wegen (super onhandig, maargoed).
Joy doet 't hier perfect op en dit kost me 43 euro per maand, voor jou zou dit echter alweer 't dubbele kosten met 2 honden dan, afhankelijk van hoeveel ze krijgen natuurlijk.

Tuurlijk wil je 't beste voor je honden, maar niet iedereen heeft veel te besteden.
Ik zit zelf momenteel zonder werk en met dit schema voer ik imo goed en toch niet extreem duur.
Kijk ook eens naar huismerken, losse mixen (die moet je dan wel aanvullen, kiezebrink of naturis bijvoorbeeld), aanbiedingen etc.
En dus idd de duurdere merken afwisselen met goedkopere, of evt met die geperste brok als 't niet anders gaat.
Door renate1985
#2905942
Ik geef barf en ze eten per dag totaal 1,5kg
Ik koop vaak voor 10 weken in en ben dan ongeveer 200,= kwijt. Dus kom op 80,= per maand voor 2 honden.

Ik bestel alles via barfplaats en ben voor vleesbotten tussen 1 en 2,= kwijt en voor vlees tussen de 2,10 en 3,00 per kg. Orgaan rond de 2,50 per kg.
Ze krijgen totaal ongeveer 9 dierensoorten verdeeld over vlees,bot en orgaan.

Ik denk dat je misschien met barf goedkoper uit zal zijn als met kvv.
Door Mowgli
#2906001
Toen ik met mijn Pugsley overging op barf omdat hij CNI had en al na 2 maanden het natte da voer van koninklijk konijn weigerde te eten,  heb ik destijds ook berekend dat het barfen iets goedkoper was. Een zakje koninklijk konijn kostte op Ebay 1,05 Euro bij een afname van 2 pakketten en een barfmaaltijd kostte me gemiddeld 0,85 Euro per dag.

Mowgli krijgt zelf gemalen barf, als ik hem wegens omstandigheden blikvoer geef, dan krijgt hij Carny (zonder granen), kost 1,19 Euro per 400 gram blik. Daar doe ik gemiddeld 2 dagen mee, kosten per dag 0,60 Euro. Als ik zelf barf maal, dan maal ik ca. 7,5 kg; de kosten zijn ongeveer 35,00 Euro (incl. 7,95 Euro verzendkosten) en hier kan hij 50 dagen van eten, kosten per dag 0,70 Euro.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door