Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door CorinaM
#2879115
Vanaf de 2e maand dat Moos bij ons is ben ik overgestapt op Carnibest voor puppies. Moos groeide als de welbekende kool; schoot in een paar weken tijd van 7 kilo naar 12 :D. Nu gaat het wat langzamer allemaal en ik vroeg me af of ik Carnibest kan afwisselen met andere soorten kvv? Barfmenu van Tinlo, Haaksbarf, Carnivoer. Deze merken hebben geen speciale puppenafdeling maar is dat erg? Wat zou een hond van bijna 6 maand (04.09.13) dan tekort komen?

Overigens heeft hij deze week zijn eerste kippenvleugel verorberd. Hij keek  er eerst  ??? zo ongeveer naar maar al vrij snel had hij de smaak te pakken. Verder vul ik af en toe zijn menu aan met een vers eitje, gaat er ook in als koek
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2879144
Het enige verschil tussen ''gewone'' carnibest en ''puppy''carnibest is de maling. Voor puppy's is die veel fijner. Afwisselen is juist goed; lekker doen  :)
Door M@rina
#2879164
Lekker afwisselen! De merken die je noemt zijn prima kvv's dus doen. De puppyvariant is eigenlijk alleen bedoeld voor fokkers die hun nestje op versvoer willen afspenen. zodra pups bij de nieuwe eigenaar zijn kan je gewoon de volwassen variant geven.
Gebruikersavatar
Door CorinaM
#2879186
thanks!! waar zou ik zijn zonder dit forum... Het valt me op dat dierenwinkels ook lang niet altijd weten wat goed is.. De dierenwinkel waar ik het eten haal was van mening dat een hond het gehele eerste jaar de puppenvoeding van Carnibest moest krijgen en dat er anders tekorten zouden ontstaan. De mede-eigenaresse was ook van mening dat te veel afwisseling maar een verwende hond zou kweken. Te veel verschillende smaken >> nergens goed voor. Misschien eten zij zelf ook wel elke avond boontjes  :biggrin2:
Door M@rina
#2879534
[quote="CorinaM"]
thanks!! waar zou ik zijn zonder dit forum... Het valt me op dat dierenwinkels ook lang niet altijd weten wat goed is.. De dierenwinkel waar ik het eten haal was van mening dat een hond het gehele eerste jaar de puppenvoeding van Carnibest moest krijgen en dat er anders tekorten zouden ontstaan. De mede-eigenaresse was ook van mening dat te veel afwisseling maar een verwende hond zou kweken. Te veel verschillende smaken >> nergens goed voor. Misschien eten zij zelf ook wel elke avond boontjes  :biggrin2:
[/quote]

Dat is vaak het advies bij brokken, maar bij versvoer is het in ieder geval niet nodig. Zeker niet zomaar de adviezen van een Dierenwinkel medewerker opvolgen, vaak worden zij voorgelicht door de vertegenwoordiger van een brokkenfabrikant of welke vertegenwoordiger dan ook en tja die willen verkopen.
De afwisseling is juist goed, ten eerste een merk kvv kan in eens ergens niet meer verkrijgbaar zijn als je hond alleen daaraan gewend is heb je een probleem, ten tweede is iedere kvv net even anders samengesteld, omdat je met kvv nooit precies weet wat je voert is het goed de merken af te wisselen, de kans dat je een te veel van dit of een te weinig van dat krijgen is dan kleiner.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door