Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Gio89
#2877048
Hoi iedereen, ik ben hier nieuw dus zal mij eerst even voorstellen.

Mijn naam is Vikki en ik heb een labrador pup van 9 maanden genaamd Gio. Sinds vandaag ben ik over gestapt op KVV en heb er erg veel zin in!
Ondanks het vele inlezen heb ik toch nog een aantal vragen over eventuele extra dingen naast het vlees.

Gio weegt 30 kilo en volgens de rekenhulp zou hij circa 600 gr per dag mogen krijgen. Daarnaast wil ik hem graag ei, karnemelk, visolie en noten geven omdat ik heb gelezen dat dit goed is. Daarnaast krijgt hij al schapenvet met knoflook bonbons.  Ik weet alleen niet aan hoeveel ik goed doe, hoevaak per week een ei? elke dag een kopje karnemelk of af en toe een klein scheutje? hoevaak per week noten? en moet je deze ook malen of kunnen die heel?

Ik heb nu KVV van lotgering in de vriezer liggen ( verschillende mixen waarvan 1x vis) maar ga dit afwisselen met DARF, KIVO, excellent en tammenga ( en eventueel andere als ik daar leuke aanbiedingen van tegenkom)

Ook zou ik het leuk vinden om hem af en toe wat extra knaagwerk te geven, ik las dat dit kippenvleugeltjes kunnen zijn. Kun je gewoon die uit de supermarkt gebruiken? Moet ik daar nog even mee wachten tot hij wat meer gewend is?

Een hoop vragen en er zullen er vast nog wel meer bijkomen!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen in mijn weg naar vers en natuurlijk voeren !!
Door Stef1918
#2877479
Welkom Gio89, bijt je niet teveel vast in die 600 gram. Ik heb een rottweiler pup van net geen half jaar en die krijgt nu rond de 1,2 kg vlees per dag,(hij weegt ook 30 kg) bij minder zie je hem echt afvallen. Goed op de flanken letten en als hij te mager word bijvoeren, word ie te dik dan ff minder geven. Veel plezier hier  O0
Door M@rina
#2877933
Welkom Vikki en Gio!

Leuk dat je overgstapt bent op vers! Goed idee ook om verschillende merken kvv af te gaan wisselen, over lotgering zijn de meningen hier erg verdeelt, van hele tevreden klanten tot leden die het nooit meer in huis willen halen.

Als je naast kvv ook wat barf happen wilt geven is dat voor 2 dagen prima, je hoeft dan niet zo nauwkeurig te kijken naar de samenstelling op die 2 barfdagen. Je kan eigenlijk vanalles geven:
1x per week een rauw ei (met schaal), af en toe een kommetje karnemlek of geitenmelk. Je kan een groenteprutje maken waar je wat rauwe noten in vermaald.
Kippenvleugeltjes vind ik voor labpup aan de kleine kant, dat is hap, slik, weg. Ik denk dan eerder aan een eendennek of kalkoennek of een kip/eendkarkas een heel kwarteltje etc. Wel erbij blijven als je dit voor het eerst geeft en eventueel zelfs even vasthouden. Sommige honden moeten even leren hoe ze moeten knagen.

V.w.b die 600 gram is het vooral een kwestie van kijken naar en voelen aan je hond. Hand op de ribbenkast leggen, voel je onder zachte druk de ribben dan is het prima, kan je je vingers tussen de ribben leggen dan is je hond te mager en als je hard moet drukken om de ribben te voelen dan is je hond te zwaar. Op dat voelen pas je de hoeveelheid voedsel aan.

Succes!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door