Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2868610
Vraagje, Rio wordt 26 februari 1 jaar. Vanaf welke leeftijd stappen jullie over naar 1 x voeren per dag?
Doe je dat dan plotsklaps? Of ene maaltijd kleiner maken en andere maaltijd groter?
De hoeveelheid die hij nu per dag krijgt is ongeveer 900 a 1000 gram en dus in twee maaltijden verdeeld. Ze krijgen voornamelijk KVV.
#2868612
Ik ben begonnen bij ruim 1 jaar, toen Jacy op een gegeven moment zijn avondeten half liet staan.
Eerst afgebouwd naar één kippennekje met wat vlees, daarna naar snacks (pensstaafje/ei o.i.d.) en vanaf 1;8 jaar ongeveer alleen 's avonds eten..
#2868633
Salto eet nu ik denk een maand 1 keer per dag ( barf ) ik ben een maand bezig geweest met de ochtend maaltijd te verkleinen naar op het laatst alleen nog zijn groenten en de middagmaaltijd te verhogen . nu krijgt hij in de ochtend iets te kluiven ( daar heeft hij nog wel behoefte aan ) en na de lange wandeling zijn eten  :)
maar ja weet je ik denk dat je het gewoon moet uitproberen of je hond er aan toe is , de meiden die bij Lizzy zitten zijn nog lang niet zover dat ze terug kunnen naar 1 maaltijd per dag die vinden dat echt dierenmishandeling .
#2868634
Tay zit vanaf een half jaar al op 1 maaltijd per dag. Die at 's ochtends bijna niks meer, dus 's ochtends krijgen ze een gedroogde snack oid en 's avonds eten. Ik heb gewoon naar hem geluisterd, hij wilde de 3e maaltijd tussen de middag ook al vrij snel niet meer. Dus niet de ene maaltijd afgebouwd, dat had hij zelf al gedaan.
#2868697
Ik heb Oscar overgezet toen hij anderhalf was (maar hij was ook al een jaar toen hij bij ons kwam). Wij hebben dat vrij plotsklaps gedaan, smorgen een paar dagen alleen nog een snackje en dat was het dan. Was geen enkel probleem.
#2868905
Ik heb Yuma overgezet op 1 maaltijd toen zij een maand of tien oud was. In een dag of 10-15 heb ik de ochtendmaaltijden verkleind en de avondmaaltijden vergroot.
Ale heb ik cold turkey overgezet, zowel op Barf als op 1 maaltijd, en dat heeft geen enkel probleem gegeven.

Ik ken verscheidene mensen die hun hond van het ene op het andere moment op 1 maaltijd hebben gezet, zonder een enkel probleem.
#2868973
Kimo wilde vanaf 7 weken al geen meerdere keren per dag eten. Hij is nu 5 maanden en hij eet nu 2 keer per dag. Dit gaat wel op maar denk dat we snel aan 1 keer per dag zullen gaan zitten. Dan geven we in de morgen alleen een snack ofzo.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door