Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door tom-benthe
#2864798
hallo allemaal.
dit is mijn eerste berichtje hier en ik zal me even voorstellen. (oeps zie net dat ik al eerder gepost hebt ???, zie het maar als eerste post in 2014 ;))
Ik ben het baasje/mama/sloofje van 2 honden,( labrador reu 10 jaar en fousek teef 10 maanden)  en 1 kat (poes van 7 jaar)

ik voer mijn meisje al vanaf het spenen kvv en onze jongeman ongeveer 1 jaar kvv
De lab krijgt ongeveer 400 gr en de fousek ongeveer 900 gr per dag
poes krijgt sinds kort een beetje iedere dag bij de brokjes

Normaliter wissel ik de complete versies af bv
compleet met vis, compleet met wild, met eend met extra kip enz. Maar altijd de completen versies
nu heb ik een krat kvv pens gekregen. dus alleen maar pens.
Maar hoevaak mag ik die nu geven?
een keer per week en hele dag? (dan ben ik nog niet klaar met die krat, zijn worsten van 500 gr)
of 2 keer een pens dag per week?

Ik hoor graag advies van jullie.
toedels en bedankt
Laatst gewijzigd door tom-benthe op za 01 feb 2014, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lalabebe
#2864988
Hoi,
Wat je kunt doen evt is een rol pens mengen met een andere rol......dus even mengen, bijv kijken hoe het gaat met 50/50 blijft de ontlasting goed dan kun je dit 2 keer per week doen.
Ik heb ook met mijn kvv smaken gemengd en geen problemen gehad.
Misschien hebben anderen nog tips maar dit zou ik doen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2865103
Het is ook maar de vraag of ze goed gaan reageren op alleen maar pens op een dag. Het mengen is wel een optie en anders zou ik 1x per week een pensdag doen.

Kan die krat niet terug naar waar die vandaan komt?
Door hannabelgje
#2865218
Ik geef over het algemeen 1 pensdag per week en dat gaat hier prima. Kan ik meteen fijn groentenmix onder mengen zodat ze die ook binnenkrijgt.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2865262
Met pens zou ik me ook niet druk maken dat het wat langer in de vriezer ligt. Liever dat, dan teveel voeren en je hond gaat aan de dunne. Dus gewoon rustig 1 rol per week opvoeren, als pensdag, of gemengd met andere dagen (dat zou ik zelf doen).
Gebruikersavatar
Door Thea
#2865309
Hier 1 pensdag per week met een paar kippenbotjes of nekken.
Maar hier is op woensdag pensdag en soms gebeurt het dat we op zaterdag naar mijn dochter gaan en die heeft op zaterdag pensdag.
Dan heeft Bency dus 2 pensdagen in 1 week en daar maak ik me niet druk om ;)
Door tom-benthe
#2865340
bedankt iedereen.
De krat kan niet terug, heb hem gekregen...
Ik ga maar gewoon een pensdag in de week invoeren.
lijkt me het makkelijkste.
Door Martine-Tom
#2865418
Doe ik hier ook, gaat prima, soms wat dunnere ontlasting de dag erna...maar als ik dat met brokkenpoep vergelijk mag ik nog niet klagen :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door