Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Alies
#330752
Zitten er kleurstoffen in Carnibest? Het is namelijk best rood vlees en ik geloof dat vlees normaal altijd wat grijs is. Als wij gehakt kopen is het rood van kleur omdat ze er kleurstof doorheen gooien. Energique is wel grijs van kleur
Door Lizzy
#330756
Nee, Carnibest bevat absoluut geen kleurstof!

Heel veel vlees is overigens gewoon rood. Rundvlees is rood, hart is rood, lamsvlees is vrij rood, gemalen botten zijn al helemaal heel erg rood (merg!).

En waarom Energique grijs is? Ik denk dat dat komt omdat het gemengd is (veel fijner gemalen) met pens. En pens is zwart/bruin/grijs.

Overigens kun je hier zien dat vlees gewoon rood is: http://www.barfclub.nl/vlees__orgaanvlees.htm
Door Alies
#330759
oh okee gelukkig :) Want Tara vind Carnibest veel lekkerder dan Energique en haar ontlasting is nu veel beter!
Door Truus
#330800
Het is allemaal puur en zonder kleur en smaakstoffen.
Bij het ontdooien komt er rood sap vrij, dat doe ik gewoon over het vlees.
Door Miekske
#330802
In het gehakt dat wij kopen zitten trouwens ook geen kleurstoffen hoor.
Dat is gewoon gemalen rundsvlees en dat is rood vlees.
Kan het weten, heb bij een slager gewerkt... ;)
Door ~Joke~
#330819
[quote="Alies"]
Zitten er kleurstoffen in Carnibest? Het is namelijk best rood vlees en ik geloof dat vlees normaal altijd wat grijs is. Als wij gehakt kopen is het rood van kleur omdat ze er kleurstof doorheen gooien. Energique is wel grijs van kleur
[/quote]
Ik heb me laten vertellen dat energique wit/grijs ziet doordat ze hamburgers los invriezen en dan pas verpakken. Als jezelf vlees onverpakt in de vriezer legt wordt het ook wittig [vriesbrand]
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door