Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door pollekind
#334306
Door de darm problemen zou ik in elk geval beginnen met de Lams en rijst of de Kip en rijst varianten.Niet door elkaar maar 1 soort geven.Het merk Bibi ken ik niet,wij geven zelf naar volle tevredenheid Energique,en mijn honden doen het er echt super op.Ik heb dus ook een hondje met aardig wat darmproblemen.Ik heb echt moeten zoeken waar ze het nu goed op deed en na diverse merken te hebben geprobeerd gaat het met Energique echt super goed.Eerst ruim 12 weken Energique nr.4 gevoerd(lam/rijst variant € 47,00 per 12 kilo)en sinds kort overgegaan naar de nr.1(€ 35,00 voor 12 kilo) en ze doet het echt goed,niks geen diarree of snotterige poep,nee harde keuteltjes.Van Energique moet je 1 schijf van 1 ons per 5 kilo hond voeren.dus als je hond 10 kilo is=geef je hem 2 schijven etc.etc.esucces!
Door sparkybranca
#362630
Hoihoi,

Nou, we zijn anderhalve maand verder en Branca is inmiddels ook aan de kvv. Die heb ik direct overgezet en die heeft helemaal geen klachten gehad, geen diarree, niet lamlendig, niks. En ze vind het heeeeeeeerlijk ;D.

Met Sparky ging het aanvankelijk moeizaam maar dat was te verwachten omdat hij al last had van z'n darmen. Ging geleidelijk aan beter, vieze lucht ging van zn adem af en hij eet nog steeds met smaak, iets wat hij eerder nooit deed. Hij ging van 3 tot 4x p/d een flinke drol naar 2x p/d een kleintje.

Gister was het helaas alleen weer helemaal mis. We werden wakker van het kabaal 's morgens vroeg omdat hij naar buiten moest, diarree. Hij is zwaar lamlendig, kruipt steeds in Branca's bench, wat niet mag maar hij altijd doet als hij bang (onweer) of ellendig is en al word ik nog zo boos, hij wil er niet uit. Tenzij ik zo boos word dat hij bang word en da's nou ook weer niet de bedoeling dus ik heb de hare nou maar dicht gedaan.

Eergister heb ik ze een rauw kipfiletje gegeven omdat mijn man en ik onverwacht werden uitgenodigd te komen eten en ik vond het zonde om ze weg te gooien. Kan het daar van zijn?

Sparky kreeg 2 capsules probiotica op een dag en nu nog maar 1, zal ik toch maar weer voorlopig terug 2 gaan geven?

Oh ja en ze zitten nu op de Bibi lam/rijst.

Groetjes,

Mieneke
Door Truus
#362656
Zou het misschien komen omdat Branca zich erg druk heeft gemaakt om het onweer.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#362658
Het kan zijn dat dat kipfiletje net iets teveel was, maar een virusje kan ook. Wel fijn dat het over het geheel genomen zo goed gaat :D. Geef Sparky zolang ie nog aan de diaree is maar lekker 2 capsules pro-biotica, dat kan je eigenlijk niet overdoseren.
Door sparkybranca
#362682
[quote="Truus"]
Zou het misschien komen omdat Branca zich erg druk heeft gemaakt om het onweer.
[/quote]

Dat denk ik niet want Branca is helemaal niet bang van onweer ;). Sparky is er wel bang van en kruipt dan van narigheid in Branca's bench. Als hij in Branca's bench kruipt is dat altijd een teken dat hij zich echt beroerd voelt, ofwel bang, ofwel ziek.
We hebben hier al een paar dagen geen donderklappen gehad dus daar is het niet van, hij is echt flink beroerd.
Door sparkybranca
#362684
[quote="Lupa"]
het kan ook een buikvirusje zijn
[/quote]

Ja had ik ook al aan gedacht maar meestal hebben ze het dan met z'n 2-tjes. Maar goed, kan natuurlijk ook dat Sparky z'n weerstand momenteel wat minder is dan die van Branca.
Door sparkybranca
#362688
[quote="Nitus"]
Het kan zijn dat dat kipfiletje net iets teveel was, maar een virusje kan ook. Wel fijn dat het over het geheel genomen zo goed gaat :D. Geef Sparky zolang ie nog aan de diaree is maar lekker 2 capsules pro-biotica, dat kan je eigenlijk niet overdoseren.
[/quote]

Voor de zekerheid voorlopig dan maar geen kipfilets meer. En ik ga vandaag weer beginnen met 2 capsules.

Was na het plaasten van m'n berichtje nog wel geschrokken, ik zag Sparky (bij wijze van) groen wegtrekken en onpasselijk worden, hij werd ineens 1 hoopje ellende, aan het bibberen en al, staart tussen de benen, troost bij me zoeken en ging vervolgens heel zielig bij de deur liggen. Ben voor de zekerheid extra naar buiten geweest en buiten ook helemaal over z'n toeren, bibberen, niet willen lopen en tegen m'n been gaan staan.........
(niet gepoept trouwens)

Had al besloten de d.a. te bellen maar halverwege de wandeling was het net zo plotsklaps weg als het gekomen was, hij heeft gewoon gegeten en nou ligt-ie lekker te slapen ??? ??? ???
Ik kijk het maar weer even aan......heb wel vaker gehad dat ze het ene uur strontziek waren en het andere uur weer als halve gekken door de tuin raceten, niks aan het handje.
Loop zeker al niet meer zo vlot naar de d.a. als in het begin ;)
Door pollekind
#362749
Mijn evaring is dat ook al eten je honden KVV,ze toch niet zondermeer tegen alle rauwe vlees kunnen.Ik had mijn honden als probeersel eens een kippenvleugeltje gegeven.Nou dat heb ik geweten! :PTwee van de drie waren aan de race!Dus ik beperk het hier echt tot KVV en verder geen rauw vlees.(alhoewel ze geen last hebben gehad van een stukje bieflap 8))
Door Lizzy
#362756
In Bibi zit gemalen kippenbot. Dus persoonlijk denk ik niet dat het van de kipfilet is geweest (tenzij deze extreem veel salmonella bevatte doordat de filet verkeerd behandeld is geweest - maar ik kan me dat dus niet voorstellen). Over het algemeen kunnen honden de vleessoorten die ook in je versvleesmerk zitten prima los verdragen. En een kippenvleugels is natuurlijk wel weer wat anders als alleen het vlees. Met bot is altijd weer wat heftiger als je honden daar niet aan gewend zijn.
Door Nelly
#365782
Is sparky soms erg nerveus van aard? Ashley was ook nogel nerveus en als er dan iets was waarvan hij dacht dat het niet goed was, of een nieuwe dier erbij zoals met Andor, dan ging hij prompt overgeven en/of aan de dunne. Nu was het met kvv stukken minder dan destijds op de brokken, maar helemaal overgegaan is het nooit. Heb ik trouwens zelf ook: zenuwen? Gelijk overgeven :(
Door sparkybranca
#370811
[quote="Nelly"]
Is sparky soms erg nerveus van aard? Ashley was ook nogel nerveus en als er dan iets was waarvan hij dacht dat het niet goed was, of een nieuwe dier erbij zoals met Andor, dan ging hij prompt overgeven en/of aan de dunne. Nu was het met kvv stukken minder dan destijds op de brokken, maar helemaal overgegaan is het nooit. Heb ik trouwens zelf ook: zenuwen? Gelijk overgeven :(
[/quote]

Nee, Sparky is helemaal niet nerveus. Gelukkig maar want Branca is al nerveus voor 2 ;).

Zo moet ik overgeven als ik braaksel op moet ruimen :-X.
1 klein hoopje gaat nog net zonder over te geven al sta ik wel zwaar te kokhalzen. Maar een hele tijd terug was Sparky ziek en er lagen 5 hopen kots, waarvan 1 op de bank en dat was tussen de kussens gelopen. Heb zelf ook gezellig mee gedaan :-X
Door sparkybranca
#370812
Bedankt allemaal voor de reacties :)
Sorry dat het ff duurde voor er antwoord kwam maar ben bezig met het kopen van een huis en mijn broer ging trouwen dus heb en beetje rare weken achter de rug.

Sparky is niet lang ziek geweest en alles loopt weer aardig. Hij krijgt iig weer 2 capsules probiotica.
Af en toe toch wel dunne poep en gras vreten.
Door Nelly
#370964
[quote="sparkybranca"]
Nee, Sparky is helemaal niet nerveus. Gelukkig maar want Branca is al nerveus voor 2 ;).

Zo moet ik overgeven als ik braaksel op moet ruimen :-X.
1 klein hoopje gaat nog net zonder over te geven al sta ik wel zwaar te kokhalzen. Maar een hele tijd terug was Sparky ziek en er lagen 5 hopen kots, waarvan 1 op de bank en dat was tussen de kussens gelopen. Heb zelf ook gezellig mee gedaan :-X
[/quote]Hihi, heb ik dus ook! Oh, al huisje gevonden? Succes!
Door sparkybranca
#371008
[quote="Nelly"]
Oh, al huisje gevonden? Succes!
[/quote]

Ja, in principe wel ;D. Alleen mijn vader zou ons helpen met de financiering, en da's op zich natuurlijk heel lief en mooi geregeld maar ik word gek van die man!!!!!
Wat de ene dag OK is, is hij het de andere dag weer niet meer mee eens, dan zegt hij: koop het maar, en nou we ja gezegd hebben tegen de makelaar begint hij verschrikkelijk moeilijk te doen over het contract.......(gelukkig is er bedenktijd).
We gaan nu gewoon kijken hoe lang dit te doen blijft en of we het uitgewerkt krijgen zonder elkaar in de haren te vliegen. En ondertussen ga ik stiekem naar de hypotheker om uit te laten zoeken of het te doen is om zelf te financieren hahahaha!
Financieel is het 't gunstigst om het via m'n vader te doen dus we blijven nog even slikken, als we er uit komen is het zeker de moeite waard geweest ;)
Door Nelly
#371055
Ben je niet bang dat als je de financiering via je vader laat lopen dat hij je voortdurend de wet blijft voorschrijven? Persoonlijk zou ik proberen om het helemaal zelf te regelen, dan ben je van niemand afhankelijk :-\ Moet wel haalbaar zijn natuurlijk. In ieder geval succes!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door