Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#328126
Hoi,

Mijn hond Ken krijgt nu sinds vorige week Carnibest
en ik vind het nog lastig snijden die rollen. :P
Deel hem door 4 en verdeel het in tupperware bakjes
in de koelkast. (2 porties per dag)

Nu las ik laatst ergens dat er speciale vriesmessen bestaan. Klopt dit? Heeft iemand meer info. ???

Bedankt!
Door Jinxy
#328136
Vriesmessen ken ik niet.
De CB rollen snijd ik altijd gewoon door hoor, niks moeilijks aan. Wel een scherp mes gebruiken!
:)
Door Bianca1
#328141
ja ik heb een elektrisch diepvriesmes, maar dat werkt dus niet zoals ik had gehoopt... Ik legde dan de worst een uurtje ofzo op het aanrecht, dan maakte ik met het mes een zaagsnede en dan wrikte ik het stuk met een gewoon mes eraf. Zo blijft het vrijwel geheel bevroren. Maar als je het uurtje langer op het aanrecht legt kun je inderdaad met een scherp gewoon mes prikken&wrikken (mijn ervaring is dat echt snijden niet gaat op zon knetterharde worst, maar als je je scherpe mes er ver in prikt en dan licht wrikt dan scheurt het stuk eraf )
Door Jinxy
#328143
Uhm, ik snijd de worsten wel pas door als ze helemaal of in ieder geval voor het grootste gedeelte zijn ontdooit..Gaat prima 8)
Gebruikersavatar
Door Loti
#328359
Ik heb bij een ijzerhandel een speciaal mes gekocht, waarmeer je diepvriesproducten kan doorsnijden. Het is levensgevaarlijk, want het is een dubbelzijdig mes. Als je kracht zet en per ongeluk op de bovenkant duwt, wat makkelijk kan gebeuren omdat het heft vrij klein is....dan laat zich raden wat er gebeurt :-\ :'(
Door Jolly
#328371
[quote="Loti"]
Ik heb bij een ijzerhandel een speciaal mes gekocht, waarmeer je diepvriesproducten kan doorsnijden. Het is levensgevaarlijk, want het is een dubbelzijdig mes. Als je kracht zet en per ongeluk op de bovenkant duwt, wat makkelijk kan gebeuren omdat het heft vrij klein is....dan laat zich raden wat er gebeurt :-\ :'(
[/quote]

auw dan krijg je dit effect zeker :-\
Afbeelding
Door Elvira
#328566
Ik gaf vroeger rodi kennelverpakking en dat waren worsten van 2,25 KG. Met de zaag maakte ik een inkeping en met de beitel hakte ik het in stukken.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#328703
Ik doe gewoon een worst in een tupperwaredoos en weeg het vlees netjes af op zijn benodigde portie.
Bandit vindt het trouwens heerlijk.
Door Nelly
#328714
Ben ik ff blij dat ik 3 van die grote jongens heb. Hier gaat er gewoon 2 kg per dag doorheen, dus ik hoef niks te snijden, wrikken of wat dan ook. Leg het gewoon daags vantevoren uit de vriezer en rest gaat vanzelf 8)
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#328758
[quote="Lupa"]
maar mag ik even vragen waarom je zo moelijk maakt?
je deeld door 4 want je hond heeft 2 plakken per dag nodig, dus je doet er met 1 rol 2 dagen erover.
waarom laat je het niet gewoon ontdooien en gewoon in de koelkast bewaren tot de volgende dag?
[/quote]
Als het al bijna ontdooid is wordt het zo'n zooitje
met bloed en stank met het snijden van porties dat ik dat liever bevroren doe, zeker als ik zelf nog moet eten
gaat mijn maag opspelen :-X

Wat wel al helpt is het een uurtje op de aanrecht en dan lukt het redelijk om het al in vieren te snijden / hakken. Dan gaat het gelijk in verschillende bakjes weer de koelkast in. ;)
Laatst gewijzigd door Poedelpret op wo 01 jun 2005, 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door