Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Danny
#2823244
Van de week vroeg een vriendin aan mij of er in de vlees variant van Smuldier ook bot zit?
Op de verpakking staat wel dat het geen compleet voer is maar of er bot in zit weet ik eigenlijk niet.
Weet iemand dat hier?
Door Shanti en co
#2823250
Nee, alleen in de kipvariant van smuldier zit bot.

Even van hun site gekopieerd:
Deze enkelvoudige maaltijd bestaat alleen uit puur rundvlees, gemalen rundvlees afkomstig van voor menselijke consumptie goedgekeurde runderen. o.a. spiervlees, keelvlees, lipvlees, kopvlees. een heerlijke toevoeging op de maaltijd of voor een keer wat extra's.
Door spikkel
#2823368
Ik ben het er niet mee eens thessa en shanti, ik heb afgelopen weekend vlees compleet gekocht om te drogen, en ik was balletjes aan het draaien en er zaten wel stukjes bot in. Ik dacht misschien iets van hard pees ofzo, maar het was echt bot, niet een beetje, maar echt genoeg.
Durfde het dus niet te drogen.
Door Shanti en co
#2823408
[quote="spikkel"]
Ik ben het er niet mee eens thessa en shanti, ik heb afgelopen weekend vlees compleet gekocht om te drogen, en ik was balletjes aan het draaien en er zaten wel stukjes bot in. Ik dacht misschien iets van hard pees ofzo, maar het was echt bot, niet een beetje, maar echt genoeg.
Durfde het dus niet te drogen.
[/quote]

Je hoeft het niet met mij eens te zijn hoor, dat is gewoon wat de fabrikant zegt.  ;)

Maar ik zou hun dan mailen ofzo en vragen hoe dat kan, want vreemd is het wel.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2823419
[quote="spikkel"]
Ik ben het er niet mee eens thessa en shanti, ik heb afgelopen weekend vlees compleet gekocht om te drogen, en ik was balletjes aan het draaien en er zaten wel stukjes bot in. Ik dacht misschien iets van hard pees ofzo, maar het was echt bot, niet een beetje, maar echt genoeg.
Durfde het dus niet te drogen.
[/quote]

Er is een verschil tussen vlees (dacht de blauwe verpakking) en de vleescompleet (rode verpakking). ;)
Door Martine.
#2823607
Ik geef Barf maar omdat ik werkloos ben geworden. Door teruglopende financieën ook het barf menu bekeken. Ik ben een gedeelte van het spiervlees gaan vervangen door smuldiervlees (blauwe verpakking, het enkelvoudige rundvlees) Eerst een pakje gekocht en gaan uitpluizen of ik er nog wat uit kan halen. De hardere stukjes vielen mij ook op. Nadat ik er een aantal harde stukjes had uitpluist was conclusie dat het stukjes kraakbeenachtig materiaal was. Ik heb zeker geen echte stukjes bot gevonden. Echt bot heeft een andere structuur.

Voor de zekerheid heb ik toen ook nog naar het calcium gehalte gekeken en dat was heel laag waardoor er geen noemenswaardig bot in kan zitten volgens mij. Net nog even opgezocht want precies wist ik het niet meer maar het bevat 9 mg calcium per 100 gram. Dit betekend 90 mg per kilo, nog geen tiende gram dus. Hierdoor kom je op een calcium percentage van minder als 0,1% (volgens mijn roestige hersens in elk geval) Als dat klopt kan er dus volgens mij nooit betekenisvol bot inzitten.
Door spikkel
#2823636
Raar hoor, met balletjes draaien vond ik, dat er toch best veel botjes of zoiets in zat.
Ik heb het niet gedroogd, ik weet eigenlijk niet of dat gevaarlijk is.
Door Lil
#2826222
Er zit kopvlees en lipvlees van het rund in zag ik. Daar zitten enorm harde stukken bij.  ;) DAt is wel vlees.
Door Danny
#2826236
Ze wilde het gebruiken om bij haar degomeat vlees te doen, haar hond heeft wat last van harde ontlasting als ze dat voert.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door