Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2821289
Omdat onze pup van een half jaar vrij slecht eet op barf, hij eet de pens en het spiervlees maar botwerk levert problemen, hij lust vrij weinig en dat is niet handig als je een flinke bouvier koningspoeldel kruising bent in de groei.
Dus maar weer kvv. Nu zie ik dat degomeat enkelvoudige mixen heeft met 70% vlees , 20% bot en 10% orgaan. Als ik dan verschillende diersoorten neem zit ik dan goed? Ik wissel het dan af met naturalis die ze hier bij de dierenzaak verkopen en wat smuldier wat bij de supermarkt te koop is.

Wat vinden jullie daarvan? 
Ik probeer dan nog wel 3 dagen barf te geven, hij lust wel graag kipkarkas en eendennekken dus die kan ik wel combineren met mooi spiervlees.
Laatst gewijzigd door nicolioo op za 30 nov 2013, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
#2821334
Mijn hond (net een jaar) was/is ook lastig. Hij lust erg veel niet en je kunt dan eigenlijk geen compleet menu maken, wil je alleen barf voeren. Ik voer dus de enkelvoudige mixen van degomeat erbij. Het is even zoeken wat gaat en wat niet. Ik heb mixen van kip/zalm kip/witvis, kalkoen, lam, orgaan en pens. Ik vind dit prima gaan! Ook maak ik zo nu en dan zelf de "kvv". Ik wil bijvoorbeeld graag eend in het menu hebben, maar dat lust hij niet. Dan.maal ik het zelf door de pens.heen.. zo eet hij het wel! Je kunt ze zo ook langzaam aan een smaak laten wennen.

Door alles eens te proberen weet je vrij snel wat er wel of niet in gaat! En soms veranderd het ook, lusten ze het ineens wel  :biggrin2:
#2821356
Hier krijgen ze ook de enkelvoudige mixen erbij, ik heb er ook een die eet weinig soorten (spuugt het dan meestal weer uit). Konijn eet die meestal niet, maar de enkelvoudige konijn kvv van best4dogs wel (van dezelfde eigenaar als degomeat, dus ik neem aan dat de enkelvoudige mixen dan dezelfde zijn)
#2821392
Ook ik voer sinds 4 weken degomeat enkelvoudig. Voorheen was dat lotgering maar na 2x en grijze levering gehad te hebben en mn honden ervan gingen spugen,was ik er klaar mee en ben ik via dit forum op degomeat uitgekomen. Qua prijs valt het me mee en de kwaliteit/prijsverhouding is meer dan goed. Enige minpunt is dat ze op donderdag leveren en dan al om 5 uur voor mn neus staan....ach, 1x per maand moet het toch lukken om mn wekker te zetten,hihi!

Ik voer enkelvoudig, verder krijgen de heren hier een dag in de week pens, wat afgewisseld wordt met een dag barf, dagje vis enz enz. Ze zien er allebei top uit, de vacht van mn lab wordt wat zachter en ze glimmen je tegemoet. Ben dus blij met degomeat en mn honden ook!
#2823345
Hier krijgen ze ook enkele weken 3 dagen per week degomeat enkelvoudig. Wordt hier met lange tanden gegeten. Mix het met darf. maar ze blijven de darf er tussenuit eten :( kan ongeveer een kwart elke keer weg gooien. De eend, konijn en kalkoen lusten ze niet. Geit wel.

Mijn poedel is zeer kieskeurig. Dus hou het maar gewoon op 2 soorten darf en geit mix van dego
#2823366
Ik voer ook oa degomeat enkelvoudig en hier wordt het graag gegeten. Ik heb op het ogenblik, fazant, konijn, lam, zalm. hert, kalkoen, haas en nog wat maar daar kan ik op het ogenblik niet opkomen, zou ik de vriezert in moeten duiken. :)

**ohja, eend en paard.
Laatst gewijzigd door keetje op wo 04 dec 2013, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
#2823489
Ik heb het een en ander besteld maar  nu nog een vraag, niet alle mixen bevatten orgaan, geven jullie er dan los bij? En pens gewoon zelf toevoegen neem ik aan want dat zit er ook niet bij.

Wel vreemd dat sommige mixen alleen bot en spier bevatten en andere weer wel bot spier en orgaan.
#2823704
Je zou even met Henk van Degomeat kunnen bellen. In het verleden voerde ik ook enkelvoudig van hun en een telefoontje leerde mij dat er bij sommige soorten wel degelijk orgaan met het karkas meegemalen wordt, maar het niet altijd op de website erbij staat.

Misschien is dat nu niet meer van toepassing en klopt het toch, maar ik zou het even navragen voordat je misschien teveel orgaan gaat geven met bijvoeren. ;)

Ik voerde het ook afwisselend met Lotgering (blehhh) en allanimal en voegde geen extra orgaan toe. Wel een pensdag per week.
#2824035
Ik voer ook orgaan bij, zo'n 2x per week. Neem dan konijnorgaan of kippenorganen, net wat er op het menu staat. Heb ook een keer boekmaag gegeven, dat is gewoon verteerd gras en ruikt naar koeienpoep. Ik ben opgegroeid op het platteland, dus ik vind het niet stinken, maar de rest van mijn gezin kreeg accuut braakneigingen  ;D, stelletje....! Dus ik heb het maar in de tuin gegeven. mn honden vinden het overigens uitermate lekker, ze stonden letterlijk te springen om hun eten,haha! Dit geef ik om de week, als extraatje door het eten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door