Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door yootje
#2821260
Hallo, hoewel ik al heel lang lees hier, heb ik me nog nooit aangemeld.
Nu heb ik dus vragen.
Mijn Podencomix (spaanse Hond) van bijna 9 jaar kreeg KVV, alaska.
Nu had hij sinds hij hier is, toen hij 7 was, heeft hij steeds problemen, in Spanje is hij geopereerd aan zijn anus, zijn darm stak uit, dit heeft waarschijnlijk wat littekenweefsel veroorzaakt dus zijn poep mag niet te hard zijn.
Met alleen Alaska lukte dit niet, ik gaf hart erbij en dan nog waren er problemen met poepen, Hij heeft een scheur in zijn heup dus steeds krom zitten is pijnlijk.
Omdat hij steeds ontlastingsproblemen had hebben we hem laten onderzoeken, bloedtest, ik heb zelf een trage schildklier en herkende dingen bij hem, en ja, hij heeft een trage schildklier.
Ook heeft hij nu een soort tussenteenontsteking alle tenen en alle voeten. (schildklier. allergie oorzaak)
Dus hebben we na 3 weken weer een test gedaan, een allergietest.
Hier kwam een hoop uit.
Hij is allergisch Rund, lam, kip, kalkoen vis, zalm, konijn, Edelhert, varken, soja, rijst, mais koemelk en haver.
Een probleem dus, nu ben ik aan het zoeken naar KVV soorten paard, Geit, eend.
Op zich is er genoeg, alleen ik moet rekening houden met het calciumgehalte, nu weet ik dat de fosfor ook belangrijk is, maar daar snap ik dus niks van.
Zou iemand mij dit willen uitleggen of een linkje geven?
Hij krijgt nu Geit van het merk Kivo, ik kan er niet veel over vinden, ook geef ik hem nu paardenspiervlees omdat hij erg verstopt is geweest en zijn ontlasting moet even smeuïg blijven, ik ben nog maar net bezig met deze diersoorten dus ik kan er nog weinig over zeggen.
De poten daar loopt hij al mee vanaf september, AB wil de dierenarts niet geven omdat zijn darmen zo van slag zijn, en dat begrijp ik ook wel.

Voor de darmen geef ik nu isogel, hij drinkt genoeg en het gaat goed, ooit een andere vorm gegeven maar die vezels gingen toch klonten dus toch weer een verstopping.

Ik weet dat kwa voeding het toch wel moet lukken, ik kan vlak in de buurt aan KVV komen, en ze komen zelfs gratis bezorgen.
Als ik nu dat Fosfor/calcium gedoe zou snappen dan komt het vast wel goed.
Als iemand nog ideeen heeft of tips, graag.
Er hangt een hele geschiedenis aan onze hond, ik heb vast niet alles verteld maar dit is het wel zo'n beetje.
Oh ja, hij is natuurlijk wat ouder, zijn er dingen met KVV waar ik dan rekening moet houden?

Sorrie voor het lange verhaal en alvast bedankt
Door M@rina
#2821287
Zo hey wat een ellende voor dat beessie.
Je zou eens kijken kijken naar Tamro en Tammenga, Tamro heeft paard en geit met eendkarkas als bot en enkelvoudige eend. Tammenga heeft paard, geit en eend enkelvoudig. beide bevatten 15% bot en 70% spiervlees, dus geen grote kans op ontlasting, mocht de ontlasting toch nog te stevig zijn dan kan je nog een groentenprutje toevoegen.

Verkooppunten van Tammenga staan hier:

http://www.tammengadiervoeders.nl/verkooppunten.html

Tamro wordt thuisbezorgd via een pakketdienst:

edit: In Tamro zit 25% eendkarkas, nu is dat niet alleen maar bot, maar de preciese hoeveelheid bot kan ik je dus niet vertellen
http://www.tamro.nl/

Hoe het precies zit met calcium/fosfor weet ik niet.
Laatst gewijzigd door M@rina op za 30 nov 2013, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door chiva
#2821326
Allereerst welkom.

Houd je er rekening mee dat Kivo Geit, konijn bevat voor de calcium.
Je kan wel de Kivo Eend pakken, die is wel 100%.

Ook zou je kunnen kijken naar Tinlo Eend.
Haaksbarf Paard , Eend, geit.
Alaska Eend
Carnivoer 100% Paard  ( bevat enkel vlees en orgaan)
Kiezebrink eendenmix ( enkel zal hier het botgedeelte te hoog zijn, maar misschien met paardenvlees gemalen een leuke combi)
Of zoals M@rina al zei Tammenga Paard of Geit.
Door yootje
#2821343
Hoi, bedankt
Tjee zit er Konijn als calcium in de Kivo, de mevrouw van de winkel die zou me helpen, ze zou er verstand van hebben.
Nu heb ik nog Natures premiun liggen, maar daar zou misschien wel weer zalmolie inzitten, weten jullie dat?
De premium wilde ik niet want er zit zeewier en, en dat beïnvloed de schildkliermedicatie.
Ook vitamine K3 en daar was ik ook niet blij mee.
Maar ja ik hoop dat er iemand nog wakker is en dat hij morgen gewoon eten heeft zonder iets wat hij niet mag.
Naturis paard en eend heb ik liggen.
Door chiva
#2821364
Natures premium zegt mij niets qua ingrediënten.

Verkoop zelf vele merken, zodoende weet ik het van de Kivo en wou je toch even waarschuwen omdat je aangaf dat hij konijn niet mag.
Door yootje
#2821368
ik heb verkeerd getypt zie ik, het is naturis, ik moet nu morgen gaan kiezen tussen 2 slechte, zalm daar is hij iets minder allegisch voor, en dan gooi ik er maar veel paardespiervlees bij.
Tja de Winkel waar ik koop weet toch niet zo veel dan ik dacht, ik heb gelukkig wel Eend alaska in de dierenwinkel besteld, dat komt Dinsdag, dan moet hij toch nog eten eten waar hij allergisch is, verdorie, die poten doen zo zeer, hopelijk is het minder erg omdat hij er natuurlijk minder van binnen krijgt dan anders.
Tja misschien moet ik toch een betere winkel vinden, want als je Kivo verkoopt als Geit en er zit konijn is, dan vind ik dat slecht, en Naturis waar waarschijnlijk zalmolie inzit terwijl ze de lijst van allergieen heeft.
Ik denk maar dat ik de Naturis morgen ga geven, er zit vast niet zo hel veel zalmolie in.
Ik kan niet anders..
Ik denk dat ik gewoon alaska eend, en alaska eend/paard ga geven en dan misschien vitamine van het merk puur, daar zit geen soja in en zo komt hij toch aan zijn vitamine, in de tussentijd ga ik wel op zoek naar andere diersoorten.
1 week eend is toch niet zo heel erg.
bedankt hoor, je mag zeker niet zeggen welke winkel je hebt?
Door chiva
#2821370
1 week op enkel eend is geen enkel probleem.

Van naturis heb je verschillende varianten, de compleet versie en de enkelvoudige.
Maar alle bevatten zeewier, de enkelvoudige heeft weer geen zalmolie.

Zou voor nu gewoon geven wat je in huis hebt en van de week beginnen met de Alaska, en kijken of hij zo opknapt voordat je andere middelen gaat toevoegen, zodat je kan zien waar het aan ligt.
Over vitaminen tekort zou ik nog niet zo inzitten , een eliminatie dieet duurt ook immers ongeveer 6-8 weken dat ze op 1 diersoort zitten.
Door yootje
#2821374
ik heb de PUUR NATURIS geit paard en eend in huis, als daar geen zalm in zit dan is dat verder voor nu oke, en dan een week eend, en ik heb nog spiervlees liggen, dat moet ik bij naturis er wel bijgeven want ik denk dat er veel calcium in zit, want hij kreeg er te harde drollen van.
Ik mag gelukkig wel teruggeven, ik krijg net ook een mail dat ze het gaat uitzoeken, en dat ze misschien nog Alaska Eend/paard heeft liggen.

hartstikke aardige vrouw maar ze moet wel kennis hebben, want ik heb dat niet, en als het over me hond gaat dan kan ik me aardig druk maken.
Door chiva
#2821377
Als er op de rol compleet voer staat zit er zalmolie in , in de rollen waar op staat geen compleet diervoer niet.
Staat onder het diersoort.
Maar denk dat je de complete versies hebt liggen aangezien Naturis geen enkelvoudig paard heeft.

Fijn dat het verkooppunt met je meedenkt, en ook die kunnen niet altijd alles weten.
Door yootje
#2821380
ja het is inderdaad Compleet, tja het is kiezen tussen twee kwaden, ik denk dat er minder zalm dan bot in zit, dus kies ik voor de zalm.

ja ze denkt mee hoor, ik had alleen verwacht (ik kan ongeduldig zijn) dat ze alles wist hihihi, en ik merk dat het een hele studie is.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2821441
Degomeat heeft veel enkelvoudige soorten ook paard en parelhoen.
Het paard bevat geen bot en zou je dan in kleine hoeveelheden ook bij de mixen kunnen doen waar de hond te harde ontlasting bij heeft.
Aantal soorten zijn ook via best4dogs (is dezelfde) te bestellen dan moet je wel 90 kg bestellen maar scheelt wel veel in kosten ;)
Door yootje
#2821481
Ik schrijf alles op wat jullie zeggen, dank jullie wel hoor!!
Wat een gedoe heh, om uit te vinden hoe en wat, ik had ook verwacht dat het wel makkelijk zou gaan, het was even spannend of hij wel de diersoorten zou lusten, maar hij lust het, fazant lust hij niet, das jammer want die had er ook bij kunnen staan.
Staat er ergens op deze site de verhoudingen calcium/fosfor, en is dat belangrijk?
Ik had ook een brok gevonden, maar brokken is nooit een succes geweest, maar toen wisten we nog niet van de allergie, en vlees lijkt me beter.
Door inni
#2822082
Ik lees hier ivm Naturis, stuur eens een mailtje met je vragen naar Naturis of naar Lupus hondenspeciaalzaak. Zij kunnen je over de samenstellingen meer zeggen. Ik kreeg er alvast duidelijke info. Enkel de toevoeging van vezels en de soms toch wisselende kwaliteit (meer of minder vet voor zover ik op zicht en de reacties van Berre kon beoordelen) waren hier een probleem.
Hopelijk raak je snel op de goede weg.
Door yootje
#2822167
De Mevrouw waar ik het vlees koop doet dit voor mij, dus ik hoef er zelf nu niet achteraan.
Toch bedankt voor de tip!
Ze had en nu over natuur en dier enkelvoudig paard.
Door yootje
#2825334
Nou, nu zit hij aan de Alaska eend en Eeend/paard, helemaal allergievrij, maar nu blijkt toch dat zijn ontlasting te hard is, en ik doe er nog paardenharten paardenschaaf en isogel doorheen, Alaska was dus altijd het probleem kwa te harde ontlasting.
Ik zit bijna te denken om aan de brok te gaan.
Naturis ging echt goed kwa ontlasting, ik had de complete, zijn ontlasting was vol, maar toch zacht, lekker poepen voor hem dus.
Ik weet het even niet meer, ik kan nu ook geen 90 kilo tegelijk kopen, veel kosten gehad, ik moet wachten op mijn volgende loon.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door