Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Marinda
#2808581
Beste,

Een vriendin van me heeft een dog van 5 jaar oud.
Hij heeft altijd cavombrok gegeten, vervolgens 's ochtend een maaltijd kvv Lotgering erbij. De totaalvoer met pens ging er goed in. Eend, vis en de laatste lading ook de totaal werd niet meer gegeten. Nu heeft ze geprobeerd hem volledig over te zetten op Degomeat enkelvoudig.. zowel de kalkoen, als de zalm, als de konijn, als de eend moet ie niet hebben. Hij laat het ofwel staan of hij geeft het een kwartiertje later weer terug op.

Wat te doen?
De konijn is deze morgen gemixt met pens (welke hij wel at), maar ook dat gaf hij terug. Het vlees is helemaal op kamertemperatuur en nog een keer overgoten met warm water.. maar nee, hij trekt er de neus voor op.
Hebben jullie nog ideeen? Ze wil hem graag op vers hebben, maar dan moet hij het wel eten! 

Volledig overzetten op kvv lijkt me momenteel geen optie, daar hij veel te weinig diersoorten binnenkrijgt.
Groeten Marinda
Gebruikersavatar
Door Thea
#2808599
Overgieten met bv kippenboulion.
Of er een paar brokken doorheen mengen.
Ik weet dat er gezegd word dat je brokken niet met kvv moet mengen. En dan bedoel ik maar een paar brokken.
Of juist eerst andersom brokken met een klein beetje kvv en dat steeds meer kvv en minder brokken.
Maar heb het hier ook wel gedaan en geen problemen mee gehad ;)
Als je wist wat wij allemaal uit de kast hebben getrokken om Boy op vers over te krijgen ;D Maar hij eet nu wel gewoon vers ;D
Een stuckje cracker erdoor of brood wat een dag op de aanrecht had gelegen.
Beetje smeerworst of stinkblik. Paar stukjes spiervlees bv kipfilet.

Als hij het weer uitspuugd, wil hij het dan wel weer opeten?
Zo ja gewoon laten opeten.
Door Marinda
#2808844
Dank je Thea!
Nee, hij eet het niet terug op als ie het eten terug opgeeft.
Ze had het inderdaad gemengd met leverworst, maar deze vist hij er tussen uit en laat uiteindelijk de rest staan.

Lastig is dat zeg, als ze zo slecht willen eten. Ben ik toch blij met mijn 'kliko's' ;-)
Door Marinda
#2809162
Dank je Eelke!
Ze geeft 'm nu twee keer per dag eten idd. De meeste duitse doggen mensen voeren twee maal per dag ivm het risico op maagkantelingen. Bij 1 maaltijd per dag krijgen ze al gauw minstens 1,5 kg binnen.

Nou heb ik afgelopen week dat stuk gelezen over de andere werking van de hondenmaag (harmonicamaag dacht ik) tov de mensenmaag. Dat het voor honden helemaal niet slecht zou zijn om hele grote porties in eens te eten.. maar hoe houdt zich dat tov een maagkanteling?
Door eelke
#2809164
[quote="Marinda"]
Dank je Eelke!
Ze geeft 'm nu twee keer per dag eten idd. De meeste duitse doggen mensen voeren twee maal per dag ivm het risico op maagkantelingen. Bij 1 maaltijd per dag krijgen ze al gauw minstens 1,5 kg binnen.

Nou heb ik afgelopen week dat stuk gelezen over de andere werking van de hondenmaag (harmonicamaag dacht ik) tov de mensenmaag. Dat het voor honden helemaal niet slecht zou zijn om hele grote porties in eens te eten.. maar hoe houdt zich dat tov een maagkanteling?
[/quote]

Gijs krijgt ook veeeeel! En die eet sinds afgelopen zomer ook 1 keer per dag. Ingevoerd toen het zo warm was (kregen ze savonds laat pas eten ivm het hijgen) en dat kan hij prima hebben :)
Er is niet echt zekerheid over wat nu beter is eigenlijk.
Door Marinda
#2809187
Nee inderdaad.. er zijn naar mijn idee maar weinig zekerheden mbt een maagkanteling....maar het is wel eng om iets te gaan veranderen wat nu goed gaat.      Zo lees ik vaak (en steeds vaker?) over maagkantelingen 's nachts, in rust dus, op een meer lege maag.. Tja, ik vind de verklaring er nog niet voor..

Enfin,
Hoe krijgen we deze makker aan de kvv?
Iemand nog ideeen?
Gebruikersavatar
Door Boor
#2809268
Onze Labrador weigerde ook kvv te eten. Alleen de noodzakelijke voeding at hij. Liet heel regelmatig eten staan, at soms 2 dagen niet.. We zijn 2 maanden terug over gegaan op Barf. hij heeft tot nu toe maaltijd met aak opgegeten, alhoewel orgaan niet echt tot zijn favoriet behoort.
Waarom barf lekkerder is dan kvv?? Geen idee..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door