Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2805755
Voor honden die op brokken moeten leven , zijn er speciale brokken naar leeftijd van de honden.
Graag wil ik vragen of een senior hond ( 8 jaar) speciale KVV samenstelling moet krijgen, bijv. naar diersoort of percentage van spiervlees:organen:bot.
Mijn hond heeft geen vertoning van ziekten zoals nierklachten, urine klachten e.d wel heeft hij droge huid (schilfers) en krabt hij vaak, maar niet tot bloedend aan toe of verwondingen veroorzakend.
Heeft iemand een mening of een tip?
Bedankt
#2805758
Heel simpel...nee  :biggrin2:
Je kijkt naar de hond, als die klachten heeft pas je het voer aan, geen klachten dan gaat ie prima.
Alleen leeftijd is geen grond om iets aan te passen, hoogstens als ie zou oud zou zijn dat knagen lastig gaat ofzo, maar dan kom je op het punt dat er klachten zijn en dat je dus aan gaat passen  :)
#2806475
Hartelijk dank voor de reacties.
Een zorg minder nu. Hij eet perfect!
Ik wist alleen niet dat het met senior en brokjes ook een reclame strategie was. Wel merk ik dat de hond aangeeft wat hij wel wilt/kan hebben als voer. Jullie hebben dus groot gelijk dat men dan op het gedracht van hond moet kijken.
Krijtjespoep krijgt hij ook als hij veel bot krijgt... alleen zijn anaalklieren worden helaas niet daardoor geleegd.
Bedankt voor de tips!
Cheers
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door