Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2803004
Lieve mensen,
Mijn hond krijgt al vanaf pup versvoer... Nu is hij inmiddels 10 maanden, en hij is het volgens mij zat... Welke soort ik ook voer hij ruikt er aan en haalt zijn neus op.. Ik gaf barf, heb naturis en nog een paar andere merken geprobeerd. Maar nee niets eet hij er meer van... Ik ben nu genoodzaakt over te stappen op een brok.. Heb inmiddels de beste brok orije geprobeerd ook die eet hij niet... Toen een goedkopere van hills geprobeerd, dat eet hij mondjesmaat.... Nu een klein zakje noblesse om te proberen ..nee hoor helemaal niks... Hij eet wel verse biefstuk, een haring gehaald bij de stal heerlijk vind ie dat. verse kip, lever maar alleen als het vers van de slager of visboer komt.... Wie kan me helpen want dit is financieel niet haalbaar...
Wat me opvalt is dat veel honden het barfen op een gegeven moment zat zijn... Ik hoor het hier in het park steeds vaker. Hoe kan dit...???  Ik hoop zo dat iemand met een goed advies komt...  Ik heb mijn hond altijd gevarieerd gebarfd..
Door fransbulletje
#2803021
Heb er hier ook eentje die met die leeftijd zo moeilijk deed.
Ze krijgen hier kvv maar hij weigerde ook te eten, ging met zijn rug naar zijn voerbak zitten.
Tja dan maar niet , hij krijgt vanzelf honger en dat was ook zo.
Ze kregen hier 2x per dag en hij ging toen over naar 1x per dag eten, ook goed.
Gaf hem ook wat minder eten zodat hij meer trek had.

Succes!
#2803028
Volgens mij heeft je hond met 10 maanden je aardig om zijn pootje gewonden. :D
Hij probeert alles uit om maar vers te krijgen.
Zou gewoon een heel klein beetje voorzetten, niet eten binnen 5 min weghalen helemaal niets anders geven. Volgende maaltijd weer hetzelfde geven en doen. Dus niet eten is weghalen en niks anders.
Dat hou je 2 of 3 dagen vol dan zal hij heus wel eten.
Evt een paar dagen hetzelfde geven en dan een ander soort of smaak geven ;)
#2803037
Als hondje-lief helemaal gezond is dan.... word je waarschijnlijk vreselijk in de maling genomen.
Wellicht is de grote puppenhonger verdwenen,kan je wat minder gaan voeren en/of over op 1x per dag voeren

Halve portie aanbieden zonder lokkende woordjes,gewoon neerzetten
Begint ie niet onmiddellijk te eten dan heeft ie pech : t bakje gaat de koelkast in tot de volgende maaltijd -weer geen woorden aan vuilmaken-
Eet ie wel dan krijgt ie de volgende maaltijd 3/4 van een normale portie

Succes met je puber!
#2803060
Okey ik ga het weg halen.. Eet ie niet dan pech..  Maar het gaat me aan het hart... Ziek is ie niet want dolle Henkie speelt als een malle.. Ik hoop dat ie honger krijgt want hij eet al 2 dagen niet... Maar een haring van de visboer luste meneer wel hoor !!! Misschien dus wel een ruwharige teckel met sterallures in huis. :).  Ps ik voer KVV en barf. Wissel per 2 weken. 
#2803087
[quote="Inge en Bono"]
Nog nooit van gehoord en hier ook nog nooit gemerkt  ???
[/quote]

Heb ik ook over zitten denken, zou t kunnen dat dat ontstaat als je steeds alles uit de kast trekt wanneer er s een keer met wat minder enthousiasme gegeten wordt zodat t heel belonend is om te 'meuten' met je eten??
#2803107
[quote="Too"]
Heb ik ook over zitten denken, zou t kunnen dat dat ontstaat als je steeds alles uit de kast trekt wanneer er s een keer met wat minder enthousiasme gegeten wordt zodat t heel belonend is om te 'meuten' met je eten??
[/quote]

Dat is zeker waar
Als jij je hond biefstuk gaat voorschotelen als hij z'n normale hapje niet wil eten, leert hij zeker dat hij wat lekkerders krijgt als hij weigert te eten

Ik heb het op een harde manier moeten leren, maar je moet gewoon echt streng zijn en je hond dag na dag hetzelfde voorschotelen totdat hij het wel eet.
Zo heeft Storm eens meer dan een week moeten vasten totdat hij z'n konijnenruggetjes opeens met smaak opat. Ik durfde eerst nooit langer dan 3 dagen te laten vasten maar heb geleerd dat ik echt ff hard moest zijn want ik kreeg idd ook steeds meer problemen met eten
Hij werd ook broodmager, maarja, hij koos er zelf voor om niet te eten
Heb de ruggetjes wel even vervangen met verse ruggetjes (maar niet met iets anders! Hetzelfde blijven voorzetten!) toen ze flink begonnen te bederven.
#2803158
[quote="Nance en de ruwhaartjes"]
Lieve mensen,
Mijn hond krijgt al vanaf pup versvoer... Nu is hij inmiddels 10 maanden, en hij is het volgens mij zat... Welke soort ik ook voer hij ruikt er aan en haalt zijn neus op.. Ik gaf barf, heb naturis en nog een paar andere merken geprobeerd. Maar nee niets eet hij er meer van... Ik ben nu genoodzaakt over te stappen op een brok.. Heb inmiddels de beste brok orije geprobeerd ook die eet hij niet... Toen een goedkopere van hills geprobeerd, dat eet hij mondjesmaat.... Nu een klein zakje noblesse om te proberen ..nee hoor helemaal niks... Hij eet wel verse biefstuk, een haring gehaald bij de stal heerlijk vind ie dat. verse kip, lever maar alleen als het vers van de slager of visboer komt.... Wie kan me helpen want dit is financieel niet haalbaar...
Wat me opvalt is dat veel honden het barfen op een gegeven moment zat zijn... Ik hoor het hier in het park steeds vaker. Hoe kan dit...???  Ik hoop zo dat iemand met een goed advies komt...  Ik heb mijn hond altijd gevarieerd gebarfd..
[/quote]

Ja hoor, natuurlijk.

Nou, Barfplaats bestaat "nog maar" bijna 11 jaar en jouw ideeen hierover komen helemaal niet overeen met onze ervaring.

Veel baasjes zijn BARF op een gegeven moment zat. Dat wel.

Ik heb hier 4 honden rondlopen waarvan 2 honden van 9 maand. Die eten alle 4 zonder enig probleem vanaf dag 1 dat ze afgespeend zijn BARF.
#2803164
Ik ken overigens wel heel veel verpeste hondjes, die het baasje gedresseerd hebben door hun eten alsmaar te weigeren en met volle aandacht af te wachten wat het baasje nu weer gaat uitspoken om ze aan het eten te krijgen. Maakt niet uit wat ze te eten krijgen. Die hondjes moet je eens bij mij te logeren brengen. Dan eten ze na 2 dagen weer alsof hun leven er vanaf hangt :biggrin2:
#2803167
[quote="Thea"]
Volgens mij heeft je hond met 10 maanden je aardig om zijn pootje gewonden. :D
Hij probeert alles uit om maar vers te krijgen.
Zou gewoon een heel klein beetje voorzetten, niet eten binnen 5 min weghalen helemaal niets anders geven. Volgende maaltijd weer hetzelfde geven en doen. Dus niet eten is weghalen en niks anders.
Dat hou je 2 of 3 dagen vol dan zal hij heus wel eten.
Evt een paar dagen hetzelfde geven en dan een ander soort of smaak geven ;)
[/quote]

Binnen 5 minuten? Ben je mal, binnen 5 seconden! En dat meen ik serieus! En pas de volgende dag weer opnieuw aanbieden.
#2803170
Hahaha, vind je het gek dat hij zijn versvoer niet meer eet als je biefstuk gaat voeren?

Ik ben supergek met mijn hond maar met biefstuk ga ik echt niet beginnen...gewoon wegzetten en een halve dag later weer neerzetten, net zo lang totdat ie weer gewoon normaal eet en er geen 'ding' van maken.

Jij beloont hem met biefstuk en verse haring als hij niet eet...slimme hond toch? :biggrin2:
#2803257
Biefstuk in roomboter gebakken?
Nou, dat zal hier echt niet gebeuren, neus voor het eten ophalen, nou jammer toch, dan eet je niet!
Een gezonde hond gaat zichzelf niet verhongeren, een keer per dag voeren.
Waarschijnlijk is je hond uitgegroeid en krijgt hij nu teveel voer.
Probeer 1 stukje pens, wel in zijn bak doen.
Succes, gr Boa
#2803267
Je wordt bij de neus genomen. Helemaal eens met voorgangers. Niet verwennen, gewoon z'n normale eten voorzetten en als hij niet aanvalt, weghalen en de volgende dag weer aanbieden.
Een hond van 10 maanden heeft per dag aan 1 portie vers genoeg. En als het een reutje is, dan kan hij ook wat anders aan z'n hoofd hebben. Een teefje trouwens ook...

Kijk, als hij niet meer speelt, een beetje in z'n mand ligt te sippen, dan is het een ander geval. Maar zolang als hij speels is, en rondrent probeert ie je lekker uit.

Ik heb af en toe een logéhondje (toen 9 maand, nu bijna 2), die heeft het ook prima voor elkaar. Het baasje doet precies wat zij wil met eten. Gehakballetje erdoor, plakje ham...ik krijg een uitgebreide beschrijving van het menu met 's avonds nog nét geen slaapliedje voor het slapen gaan. ::)
Het gekke is....no problemo als ze hier is. Niet eten? Jammer....morgen is er weer een dag, en niets geen gehakballetjes en ham. Gaat in de vriezer en geef ik weer mee naar huis... :biggrin2:
Laatst gewijzigd door K&D op wo 06 nov 2013, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door