Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jaba09
#2796705
Iemand ervaring met Haas Compleet 500 of 1000gram van Degomeat?

Ik moet voor Bink wat anders verzinnen nu ik niet meer aan hazenmix van Kiezebrink kan komen, dat mengde ik met hertenvlees zodat het "compleet" was. Nu zag ik bij degomeat dus Haas compleet, kan ik dit zien als een complete KVV zoals tinlo of carnibest? Zo ja dat zou een hoop snijwerk schelen  :)

Op de site is het een beetje verwarrend want er staat een foto van een haas karkas bij, maar dat moet ik niet hebben het moet echt gemalen zijn.

Ik ben meteen benieuwd of de compleet paard wat is, is dat alleen vlees of ook bot, er staat namelijk 100 procent gemalen paard, 80% paardenvlees en 20% orgaan, hieruit ga ik vanuit dat het zonder bot is dus eigenlijk niet compleet?
Laatst gewijzigd door Jaba09 op ma 28 okt 2013, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door La Vie
#2797047
Ik voer Degomeat en ken de site bijna uit mijn hoofd  ;)
Haas compleet is Bot-orgaan-vlees van Haas. Enkelvoudige KVV.
Paard is orgaan en vlees, maar zonder bot.
Kangoeroe is vlees en bot, maar weer zonder organen.
Door Jaba09
#2797206
Bedankt voor de reacties.

@ Marga: ik probeer het nog even zo uit te zoeken anders doe ik inderdaad een mailtje, hopelijk zijn ze zo snel als jij zegt want mijn ervaring met andere leveranciers is dat ze vrij traag zijn of onduidelijk.

@ La Vie: Als ik een twee dagen die haas geef en een dag die kangoeroe, dan gaat het goed toch of krijgt hij tekort? Overige dagen krijgt hij kvv van o.a. tinlo en carnibest. 
Door Martine-Tom
#2797210
Als je voor de "compleet" varianten gaat zit er premix in om te zorgen dat ze compleet zijn, die kan je dus met een gerust hart voeren zonder angst voor tekort :)
Door Jaba09
#2797218
[quote="Martine-Tom"]
Als je voor de "compleet" varianten gaat zit er premix in om te zorgen dat ze compleet zijn, die kan je dus met een gerust hart voeren zonder angst voor tekort :)
[/quote]

Oh super, dan weet ik dat ook meer..

Pff zo lastig, Bink kan weinig hebben (veel allergieën en epi) en ik had een jaar lang een vast menu en niet echt verder rondgekeken omdat het zo goed ging, maar dat kan weer op de schop omdat die haasmix niet meer geleverd wordt en dat gebruikte ik om te mengen met paard- en hertenvlees.


La Vie: even nog over die kangoeroe, ik kan hem niet vinden op de site van degomeat, alleen (mooie) lappen vlees. Heb je misschien een linkje voor me?
Door La Vie
#2797248
Ik zie de Kangoeroe er ook niet meer tussen staan  :(
Bij de volgende bestelling (over een paar weken) zal ik er naar informeren.
Anders inderdaad zelf even een mail sturen.

Ik ben niet zo voor de premixen dus kies de enkelvoudige KVV.
8 diersoorten waarbij in de 1 meer orgaan zit en in de ander meer bot, per saldo voer je dan volgens mij toch compleet.
In ieder geval, die wijsheid heb ik hier op BP gelezen.
Door Jaba09
#2797953
Bedankt La Vie voor de info over premixen, ik ga nu wel de compleet bestellen maar ik zal als ik wat meer tijd heb hier iets meer in verdiepen, tot nu toe vond ik het wel makkelijk met die kant en klaar merken van carbibest en tinlo.

Ik moet vandaag beslissen omdat ik mee ga doen met een bestelling, dus ik ga nu voor de haas en kalkoen compleet, en neem ik ook de enkelvoudige wilde konijn. Zo heb ik denk ik de magerste soorten.

Volgende week ga ik een mailtje wagen over de kangoeroe, misschien dat ik dat de volgende keer meeneem in het menu. De kwartel leek mij ook wat maar eerst eens kijken hoe hij het op kalkoen doet, van kip en fazant kreeg hij uitslag dus ik ben benieuwd hoe hij op kalkoen reageert, als dat goed gaat kan ik wat meer afwisseling brengen in zijn menu. :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door