Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2793582
Radja kreeg gisteren voor het eerst kvv paard,vond ze heerlijk en at het met veel smaak op. Ze heeft ook al een paar eendennekken vorige week gehad en die verslond ze! Maar nu kreeg ze vandaag kvv eend en na een paar hapjes,draaide ze zich om en had genoeg,heb haar kong(klein kongetje,was van mijn papegaai)tot 2 x toe gevuld, dat at ze wel weer met smaak op,maar het 3de kongetje liet ze links liggen! Ze moest toch wat eten,vanmorgen niet veel gehad,dus paar kippennekken die nog in de koelkast lagen gepakt en ja hoor ze verslond ze!

Eendennek lekker en kvv een hmmm!

Kennen jullie dit ook?

Groetjes Jacqueline
#2793680
Ja hoor ik heb ook 1 miepert, teun heeft tijden dat hij zo'n beetje alles met smaak eet, en nu heeft hij weer een periode waarin hij bepaalde kvv's laat staan, soms is dat een mix soms zijn het enkelvoudige kvv's. Geen peil op te trekken.
#2793687
Heb de eend weggezet voor morgen en daar moet ze het dan mee doen en dan probeer ik gewoon "hard" te zijn,niet eten pech,je krijgt dan ook niets anders ??? Hoop dat het me lukt,want ze kan me zo goed met haar ogen bespelen en dan smelt ik en ga dan weer overstag ::)
#2796892
[quote="nanne"]
Ooh die Radja...uit een kong eet ze het dus wel  ??? nou ja, dan maar in een kong stoppen?

Xara heeft nu eend van Tinlo...ze smult ervan!! Hopelijk blijft het zo  8)
[/quote]

Ach dat heb ik voor mijn ouwe taart (draakje) wel over,ze heeft de laatste tijd teveel meegemaakt en ze is bijna 14, dus op een gezonde manier extra verwennen, dat moet kunnen,ben haar persoonlijke slaaf :-X
#2798858
[quote="fem."]
Wel schattig dat ze eten wilt op een speelse manier.
[/quote]ach ja het maakt mij niet uit,we verstoppen soms ook wat vlees,gewoon omdat ze op het ogenblik erg slecht eet! Ze is een verwend prinsesje,ze wilde haar kvv paard vandaag niet,dus ipv gewoon weer de koelkast in en dan maar niet eten,heb ik voor madam zalmfilet uit de siepvries gehaald en dat at mevrouw met zeer veel smaak op! Ze weet mij heel goed te bespelen,mijn man is harder,niet eten pech,E krijgt vanzelf honger! En ik denk ze is al zo oud,het zou bij wijze van spreken haar laatste maaltijd kunnen zijn en dan wil ik dat ze geniet!

Maar morgen ga ik het echt anders doen! Na 5 minuten niet willen eten,hup bak in koelkast en pas savonds weer aanbieden en dan ook absoluut geen tussendoortjes :-[ ik ga het vreselijk moeilijk vinden,maar ik moet doorzetten pfffffffff!
#2800317
[quote="Radja"]
ach ja het maakt mij niet uit,we verstoppen soms ook wat vlees,gewoon omdat ze op het ogenblik erg slecht eet! Ze is een verwend prinsesje,ze wilde haar kvv paard vandaag niet,dus ipv gewoon weer de koelkast in en dan maar niet eten,heb ik voor madam zalmfilet uit de siepvries gehaald en dat at mevrouw met zeer veel smaak op! Ze weet mij heel goed te bespelen,mijn man is harder,niet eten pech,E krijgt vanzelf honger! En ik denk ze is al zo oud,het zou bij wijze van spreken haar laatste maaltijd kunnen zijn en dan wil ik dat ze geniet!

Maar morgen ga ik het echt anders doen! Na 5 minuten niet willen eten,hup bak in koelkast en pas savonds weer aanbieden en dan ook absoluut geen tussendoortjes :-[ ik ga het vreselijk moeilijk vinden,maar ik moet doorzetten pfffffffff!
[/quote]

Ik ken dit gevoel en heb het meerdere keren moeten meemaken. Ik werd er gek van de zorgen en angsten kwamen allemaal tegelijkertijd. Wat ik toen heb gedaan is (velen zullen zeggen dat mag niet, slecht voor de hond etc!) ik heb uit de hand gevoerd. Enige stukjes eten in de handen gedaan, laten ruiken, met vrolijke stem aanbieden. De ene keer neem de hond het wel aan, de andere keer likt die en loopt weg om vervolgens na een paar minuten terug te komen en helemaal alleen in alle rust opgegeten. De hond at wel wanneer ik had gelokt en daarna de kamer uit ging. Soms at de hond helemaal niet en dan was het de koelkast in en enige uren laten weer presenteren.. niet pas in de avond. Soms at de hond 1 of 2 dagen  helemaal geen maaltijd maar wel gedroogde vleesrepen e.d als het maar vetarm en droog was. Succes morgen!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door