Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Gwen
#325861
Hallo allemaal,

Ik heb 2 amerikaanse bulldogs, zij zijn nu ong 2 weken over op carnibest. Ze hebben nog wel brokdagen ertussen, om te kijken hoe ze erop reageren.
Nu heb ik een probleempje met de kleinste, zij is 9 maanden en weegt 31 kilo. Van de verkoopster van carnibest werd ons verteld dat zij ong. 1300 gram per dag nodig had, dus wij hebben ons daar netjes aangehouden. Nu sinds 2 dagen, lijkt het helemaal mis te gaan. Ik zou graag willen weten of dit aan de carnibest kan liggen. Eergister was ze ineens aan het overgeven, het leek wel een gierput, zo erg stonk het. We hebben dat kwakje meegenomen naar de dierenarts, en toen bleek het haar ontlasting te zijn. waarschijnlijk zelf opgegeten :o. Ze moest even op droog, dus niks eten en drinken. maar ze bleef wel aan de diaree, en haar diaree is ong. hetzelfde als haar overgeefsel, heel raar. Verder is ze wel heel vrolijk, maar ik wordt er minder vrolijk van. Vannacht heeft ze dus in haar bench gedaan, nu kan ik niet zien of dit diaree is of overgeefsel. Ik denk diaree, maar vind het gewoon vreemd. Gister heeft ze twee bakken carnibest gehad, en nu du dit weer. Kan iemand me misschien hier advies bij geven, zou het een werking zijn van de carnibest?? Ik hoop dat iemand hier iets over weet.

Groetjes Gwen Senna & Zanou
Door jeanne
#325870
oei, dat klinkt niet best.
ik meen me te herinneren dat ik hier ooit al iets over gelezen heb, als het braaksel naar ontlasting ruikt.
ik zal even voor je gaan zoeken
Door jeanne
#325875
stel deze vraag anders ook bij hoofdstuk medisch.
daar heb je meer kans dat mensen eerder het lezen ;)
Door Maaike_L
#325880
Ik zou sowieso die brokdagen zo snel mogelijk gaan weglaten. Kijken hoe het gaat wanneer je het niet meer combineert.
Door danielle1980
#325882
[quote="jeanne"]
oei, dat klinkt niet best.
ik meen me te herinneren dat ik hier ooit al iets over gelezen heb, als het braaksel naar ontlasting ruikt.
ik zal even voor je gaan zoeken
[/quote]

ja volgens mij was dat de hond van lizzy :-\
Door Lizzy
#326063
Nee, mijn hond is het niet.

Tja, het kan heel goed een virus zijn, waar jouw hond last van heeft. Hij heeft verder niks geks gegeten dat in de darmen vastgelopen kan zijn?

Het lijkt me zeer sterk dat het door de Carnibest komt. Wanneer jouw hond het daar twee weken goed op heeft gedaan, dan wordt ze daar niet ineens ziek van.

Zelf zou ik haar hele kleine porties eten geven. Daar deed in probiotica overheen (capsules). En ik gaf Okugest. Als het niet snel beter wordt, dan terug naar de DA.
Door danielle1980
#326067
[quote="Lizzy"]
Nee, mijn hond is het niet.

Tja, het kan heel goed een virus zijn, waar jouw hond last van heeft. Hij heeft verder niks geks gegeten dat in de darmen vastgelopen kan zijn?

Het lijkt me zeer sterk dat het door de Carnibest komt. Wanneer jouw hond het daar twee weken goed op heeft gedaan, dan wordt ze daar niet ineens ziek van.

Zelf zou ik haar hele kleine porties eten geven. Daar deed in probiotica overheen (capsules). En ik gaf Okugest. Als het niet snel beter wordt, dan terug naar de DA.
[/quote]

he verdorie dan ga ik nog even zoeken, weet zeker dat ik ergens had gelezen ;)
Door danielle1980
#326068
[quote="Lizzy"]
Nee, mijn hond is het niet.

Tja, het kan heel goed een virus zijn, waar jouw hond last van heeft. Hij heeft verder niks geks gegeten dat in de darmen vastgelopen kan zijn?

Het lijkt me zeer sterk dat het door de Carnibest komt. Wanneer jouw hond het daar twee weken goed op heeft gedaan, dan wordt ze daar niet ineens ziek van.

Zelf zou ik haar hele kleine porties eten geven. Daar deed in probiotica overheen (capsules). En ik gaf Okugest. Als het niet snel beter wordt, dan terug naar de DA.
[/quote]
ah toch gevonden was wel jou topic lizzy waar zoiets in stond
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=10458
moet alleen nog even zoeken wat ook al weer precies.
Door Gwen
#326080
[quote="Lizzy"]
Nee, mijn hond is het niet.

Tja, het kan heel goed een virus zijn, waar jouw hond last van heeft. Hij heeft verder niks geks gegeten dat in de darmen vastgelopen kan zijn?

Het lijkt me zeer sterk dat het door de Carnibest komt. Wanneer jouw hond het daar twee weken goed op heeft gedaan, dan wordt ze daar niet ineens ziek van.

Zelf zou ik haar hele kleine porties eten geven. Daar deed in probiotica overheen (capsules). En ik gaf Okugest. Als het niet snel beter wordt, dan terug naar de DA.
[/quote]

Een virus is het waarschijnlijk niet, dat heb ik al eens meegemaakt. Dit is wat anders.
Ze heeft van de week ook haar eigen ontlasting opgegeten, misschien dat het daarvan nog 'naweeen'zijn.
Ze zijn pas een week op carnibest, die twee weken bedoelde ik vanwege de brokdagen ertussen.
Zou het ook niet te maken kunnen hebben met het ontgisten van het lichaam?
Ik weet het anders ook niet, zal ik haar toch maar carnibest voeren, maar dan in kleine porties?
Door Lizzy
#326085
[quote="danielle1980"]
ah toch gevonden was wel jou topic lizzy waar zoiets in stond
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=10458
moet alleen nog even zoeken wat ook al weer precies.
[/quote]

Ohhhhh, bedoel je die!!!!! Ja, maar de kots rook nog 100 keer erger dan poep, vandaar dat ik het niet herkende! Sorry....! Maar goed, dit was weer heel snel over, deze problematiek. Gelukkig.
Door Lizzy
#326087
[quote="Gwen"]
Een virus is het waarschijnlijk niet, dat heb ik al eens meegemaakt. Dit is wat anders.
Ze heeft van de week ook haar eigen ontlasting opgegeten, misschien dat het daarvan nog 'naweeen'zijn.
Ze zijn pas een week op carnibest, die twee weken bedoelde ik vanwege de brokdagen ertussen.
Zou het ook niet te maken kunnen hebben met het ontgisten van het lichaam?
Ik weet het anders ook niet, zal ik haar toch maar carnibest voeren, maar dan in kleine porties?
[/quote]

Ik denk niet dat het het ontgiften is. Tenminste, deze klachten passen daar niet echt bij. Overigens heb je zoveel verschillende soorten virussen dat je (denk ik) niet kunt stellen "dat is het niet, heb ik al eens meegemaakt". Ik zou dus kleine porties Carnibest geven, meerdere keren per dag + probiotica (ook wel acidophilus genoemd oftewel goede bacterieen).
Door Doedels
#326139
[quote="Lizzy"]
Ik denk niet dat het het ontgiften is. Tenminste, deze klachten passen daar niet echt bij. Overigens heb je zoveel verschillende soorten virussen dat je (denk ik) niet kunt stellen "dat is het niet, heb ik al eens meegemaakt". Ik zou dus kleine porties Carnibest geven, meerdere keren per dag + probiotica (ook wel acidophilus genoemd oftewel goede bacterieen).
[/quote]

Wat Lizzy zegt en geen brokken meer want die zijn niet bevorderlijk voor het verteren van vlees.
Door Gwen
#326511
Waar kan ik die probiotica halen?
Ik ken het niet, kun je me vertellen, wat het precies is en waarvoor? ??? Goede bacterieen ???
Thanks!!
Laatst gewijzigd door Gwen op za 28 mei 2005, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#326520
[quote="Gwen"]
Waar kan ik die probiotica halen?
Ik ken het niet, kun je me vertellen, wat het precies is en waarvoor? ??? Goede bacterieen ???
Thanks!!
[/quote]
Probiotica is een goede melkzuurbacterie, een natuurlijk middel wat goed is voor de darmflora. Het wordt vaak Acidophilus genoemd. Als je om Probiotica vraagt, weten ze vaak niet wat het is.
Je kunt het kopen bij een reformzaak of DA en ook in winkels van "De Tuinen"
Soms ook bij de Drogist.
Bij de dierenarts heet het protexin en ik haal Akropharma bij de Reformwinkel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door