Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Danny2703
#2787968
Doe ik het zo goed ???

400 gr kippenekken
400 gram paardevlees
200 gr orgaan ( runderhart, kippenlever)
150 gr groentemix

Uiteraard wisseld dit met andere diersoorten
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2787986
Is dit voor één dag?
Ik ben zelf niet zo van de 'nekken' omdat er discussies lopen dat er een schildklier in zou blijven zitten en dit schadelijk zou zijn voor de schildklierhormonen die de hond zelf aanmaakt, dus ik zou niet vaker dan 1-2 keer per week kippennekken geven
Bij je orgaan mis ik niertjes, indien het om een hond gaat ook de pens.
Zelf koop ik van degomeat altijd de orgaanmix van konijn, daar zit hart-lever-nier in en dat versnij ik half-half met pens.

Je schrijft dit in de KVV-hoek, dus ik neem aan dat dit voor een 'barfdagje-tussendoor' is?
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2788019
Ik zou andere dieren kiezen als ik jou was. Ik heb even voor je gekeken en smuldier bestaat uit rund, schapenvet en paard (bron: http://www.voerwijzer.com/smuldier-kompleet)

Ik zou nog even de verhoudingen invullen in de barf-rekenhulp (http://www.barfplaats.nl/handleiding-tot-barf/barf-rekenhulp), ga ervan uit dat er bij smuldier veel vlees zit, dus ik zou eerder kiezen voor wat meer vleesbot.

Laat de kip, rund en paard maar even achterwege.

Zelf koop ik nooit KVV kip of rund, rund zit namelijk overal wel wat van doorheen en als ze te weinig krijgen (zoals smuldier = 400gr ipv 500gr) gooi ik er nog een kippenvleugeltje bij.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2788026
Ook gemalen zijn er veel mogelijkheden, probeer gewoon eens wat andere merken/smaken.
Ik ben zelf begonnen met Alaska, dat is hier gewoon in de dierenwinkel te krijgen.
smuldier is altijd beter dan brokjes, maar er zijn ook qua KVV betere merken te krijgen. En een kippennekje tussendoor om te oefenen (meer voor jou dan je hond  ;) ) mag natuurlijk prima!
Ik denk alleen niet dat een menu malen zoals in je eerste post een goede aanvulling zal zijn op de smuldier.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door