Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Danny2703
#2784640
Hoe maak ik een volledig kvv van konijn?
Konijn heb ik al, maar snap niets van de vhoudingen en de hoeveelheid grammen uiteindelijk
Wie heeft een voorbeeld?
Mijn honden varieeren van 12 to 15 kg
Door Danny2703
#2784738
Kom ik uit op 3% van het lichaamsgewicht= 390 gr p dag
195 gr vleesbot
39 gr groente
59 gr orgaan
98 gr spier

Nu heb ik 3 complete konijnen liggen alleen vel en kop en darmen eruit...waar valt dit onder
Het zijn dus geen kale karkassen.
Door eelke
#2784768
[quote="natasja2210"]
Kom ik uit op 3% van het lichaamsgewicht= 390 gr p dag
195 gr vleesbot
39 gr groente
59 gr orgaan
98 gr spier

Nu heb ik 3 complete konijnen liggen alleen vel en kop en darmen eruit...waar valt dit onder
Het zijn dus geen kale karkassen.
[/quote]

Dat is gewoon helemaal compleet. Je zou alleen nog wat groente mix kunnen toevoegen dan, maar dat is makkelijker om er los bij te geven ipv met je kvv mix mee in te vriezen.

Omdat het voor iedere hond verschillend is zou ik je konijnenmix in porties van 10 gram in vriezen en dan beginnen op 400 gram per dag. Iedere dag een portie groentemix erbij.

Maar, alleen konijn voeren is geen volwaardig menu.
Door Natasja22
#2784804
Nee, ga niet alleen konijn voeren. Dit word de eerste kvv die ik ga maken...mijn honden zijn niet gewend aan "barf" vandaar kvv, ze staan nu voor de 4e dag op kvv van smuldier.
Door eelke
#2784813
[quote="Natasja22"]
Nee, ga niet alleen konijn voeren. Dit word de eerste kvv die ik ga maken...mijn honden zijn niet gewend aan "barf" vandaar kvv, ze staan nu voor de 4e dag op kvv van smuldier.
[/quote]

:thumbsupup:
Houdt wel in je achterhoofd dat een kvv als smuldier preparaten bevat waardoor het helemaal compleet is. Dus zodra je meer van je eigen kvv's gaat voeren is het goed om te zorgen dat je aan de minimale 5 diersoorten komt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door