Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2790701
Ik heb gister voor de katten konijnkarkas, zalmkarkas, kippennekken en kwartelkarkas gemaald. En een behoorlijke hoeveelheid spiervlees en orgaan. Met de zalm had de Clatronic wat moeite. Maar ik had ook karkas, terwijl ik eigenlijk gewoon spier had moeten hebben voor de katten. Dus maar een klein beetje gemaald en dat ging wel.

Als ie dit kunstje nog een paar keer wil vertonen, dan ben ik voor die 39 euro super tevreden.
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#2790860
Hallo.

Klinkt goed. Was het een groot zalmkarkas? De andere karkassen welke je maalde waren van redelijk zachte en/of kleine diersoorten.
Ik denk dat ik met mijn wens om fazant en parelhoenkarkassen te malen beter kan uitwijken naar wat zwaarder geschut.
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#2791066
[quote="Hylos"]
Nog een voordeel van de Clatronic..
Je kunt er ook groentes mee pureren  :biggrin2:

Afbeelding

Komkommer, knoflook, wortel, bloemkool, broccoli, snijbonen en asperges  :biggrin2:
[/quote]
Ziet er "smakelijk" uit  :yucky:......  Ik kauw liever zelf op mijn groenten, die tijd van pureren ben ik voorbij. Maar wie weet komt 'ie al snel weer terug  :-\ :help:
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#2791076
[quote="Thea"]
Nou hij lijkt heel erg op de Bohmann en daar heb ik 2 machines in een mum van tijd kapot gedraait dus nee ga het toch niet proberen ;)
[/quote]
Waar ging hij op kapot? Wat draaide je er zoal door?
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2791083
[quote="Zaniematsu"]
:whistling: Dat kan jij nou wel zeggen.......  :2funny:
[/quote]

Stuur het wel naar jou toe, mijn hond lust het weer eens niet  :rant:
Had ik zo mn best gedaan!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2791089
[quote="Zaniematsu"]
Hallo.

Klinkt goed. Was het een groot zalmkarkas? De andere karkassen welke je maalde waren van redelijk zachte en/of kleine diersoorten.
Ik denk dat ik met mijn wens om fazant en parelhoenkarkassen te malen beter kan uitwijken naar wat zwaarder geschut.
[/quote]

De zalmkarkas was van net-niet-kop tot en met staart.

Ik ben verder ook niet echt van plan veel zwaarder bot te gaan malen. Alleen nog eendenvleugels/nekken  en parelhoenkarkas omdat ik het anders wat te weinig afwisseling vind. Maar ik denk niet dat dat veel zwaarder is en ik kan het altijd nog tot moes slaan voordat ik het in de molen doe.

Uiteindelijk zal er hier ook wel een betere komen, als we zelf blijven malen. Maar zo lang hij het doet, doet ie het en kan ik kijken of wat voor betere ik eventueel aan ga schaffen.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2791110
[quote="Zaniematsu"]
Waar ging hij op kapot? Wat draaide je er zoal door?
[/quote]

Kippennek, eend , tam konijn en parelhoen :(
De tandwielen zijn gewoon gebroken :'(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door