Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Mowgli
#2787156
[quote="kiara"]
nou fazant en eend karkas denk ik niet dat de clatronic dat aan kan,jupiter weet ik niet maar die is ook veel duurder
[/quote]De Jupiter 885 kan de fazant aan, eendenkarkas heb ik (nog) niet geprobeerd.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2787160
Ik gooi binnenkort eendenbillen door de Clatronic..  laat wel ff weten hoe dat gaat.  :biggrin2:
Zolang je alles in kleine stukjes doet voorzie ik geen problemen hoor. Het is niet echt state of the art material en daar moet je het ook naar gebruiken.
Dus niet alles tegelijk er in stampen want dan loopt hij vast/loopt de motor stuk. En sowieso geen huid idd want dat is een drama.  :P
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#2787196
Zoals ik het nu begrijp heeft het nogal wat voorwaarden.

Geen huid, waarschijnlijk ook geen pezen en vliezen. Ik heb wel eens vlees gehad wat een en al vliezen was. Dat gaat er dus al sowieso niet doorheen.

Als ik een fazant karkas heb zitten daar nogal wat vellen en huid aan. Dat moet er dus eerst vanaf, daarna in stukken knippen, anders past het sowieso niet in de vulopening. Die is natuurlijk niet voor niets van dit formaat gemaakt.

Dan voorzie ik nog problemen met de mate van hardheid van het bot van wild. Fazant heeft lange harde botjes. Zou die daar doorheen komen?  ::)
De clatronic lijkt wel af te vallen als ik het zo lees......  ???

Op zoek naar de Jupiter??  :-\
#2787201
[quote="Zaniematsu"]
Zoals ik het nu begrijp heeft het nogal wat voorwaarden.

Geen huid, waarschijnlijk ook geen pezen en vliezen. Ik heb wel eens vlees gehad wat een en al vliezen was. Dat gaat er dus al sowieso niet doorheen.

Als ik een fazant karkas heb zitten daar nogal wat vellen en huid aan. Dat moet er dus eerst vanaf, daarna in stukken knippen, anders past het sowieso niet in de vulopening. Die is natuurlijk niet voor niets van dit formaat gemaakt.

Dan voorzie ik nog problemen met de mate van hardheid van het bot van wild. Fazant heeft lange harde botjes. Zou die daar doorheen komen?  ::)
De clatronic lijkt wel af te vallen als ik het zo lees......  ???

Op zoek naar de Jupiter??  :-\
[/quote]

Lange, harde botjes knip ik altijd een paar keer over de hele lengte door, dan grijpt de wokkel ze beter. Overigens hebt ik geen Clatronic maar een Miele.
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#2787218
[quote="Anne in Duitsland"]
Overigens hebt ik geen Clatronic maar een Miele.
[/quote]

Wat zeggen ze over een Miele?  "Miele er is geen betere"....... of dat werkelijk zo is.......  :-X
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#2787273
[quote="Anne in Duitsland"]
Dat hoor je mij niet zeggen. Maar hij maalt prima!
[/quote]

Was een grapje  ;)  :biggrin2:

super dat hij prima maalt!! Daar gaat het om.  Jij kan er dus gewoon fazant mee malen? Mits de botjes doorgeknipt zijn.
#2787320
[quote="Zaniematsu"]
Was een grapje  ;)  :biggrin2:

super dat hij prima maalt!! Daar gaat het om.  Jij kan er dus gewoon fazant mee malen? Mits de botjes doorgeknipt zijn.
[/quote]

Fazant heb ik nog nooit geprobeerd, dat is niet verkrijgbaar in Duitsland. Maar heb er een keer een hele kip doorheen gedaan (in stukjes uiteraard :D), en ook de lange botjes kon hij makkelijk verwerken.
#2787423
[quote="Zaniematsu"]
Kip is zachter dan wild.
[/quote]

Ja, nee, sorry, ik zit in twee verschillende topics over fazant malen mee te babbelen, en was even de draad kwijt. Wilde alleen aangeven dat ronde botjes lastiger te malen zijn dan de platte botjes van een karkas.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2787496
[quote="Zaniematsu"]
Zoals ik het nu begrijp heeft het nogal wat voorwaarden.

Geen huid, waarschijnlijk ook geen pezen en vliezen. Ik heb wel eens vlees gehad wat een en al vliezen was. Dat gaat er dus al sowieso niet doorheen.
Als ik een fazant karkas heb zitten daar nogal wat vellen en huid aan. Dat moet er dus eerst vanaf, daarna in stukken knippen, anders past het sowieso niet in de vulopening. Die is natuurlijk niet voor niets van dit formaat gemaakt.

Dan voorzie ik nog problemen met de mate van hardheid van het bot van wild. Fazant heeft lange harde botjes. Zou die daar doorheen komen?  ::)
De clatronic lijkt wel af te vallen als ik het zo lees......  ???

Op zoek naar de Jupiter??  :-\
[/quote]

Dat wil je toch zo wie zo niet voeren?
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#2787576
Nee, dat wil ik zeker niet voeren. Wat ik bedoelde is dat als er vliezen aan vlees zit, en dat kan natuurlijk wel eens voorkomen, dan draait zo'n molen dat er ook niet doorheen. Maar, nee, dat vliezenvlees wil ik zeker nooit meer in huis hebben. Dat dat sowieso al verkocht wordt is mij een raadsel...... Wat zit daar nou voor voedingswaarde in?  :o ::)
Door Martine-Tom
#2787804
[quote="Zaniematsu"]
Nee, dat wil ik zeker niet voeren. Wat ik bedoelde is dat als er vliezen aan vlees zit, en dat kan natuurlijk wel eens voorkomen, dan draait zo'n molen dat er ook niet doorheen. Maar, nee, dat vliezenvlees wil ik zeker nooit meer in huis hebben. Dat dat sowieso al verkocht wordt is mij een raadsel...... Wat zit daar nou voor voedingswaarde in?  :o ::)
[/quote]Het is wel leuk spul om te drogen als snackje  :)
Van mij mogen ze het dus wel verkopen maar graag onder de noemer vlies niet als spiervlees want daar wil ik idd niet teveel vliezen in.
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#2787818
[quote="Martine-Tom"]
Het is wel leuk spul om te drogen als snackje  :)
Van mij mogen ze het dus wel verkopen maar graag onder de noemer vlies niet als spiervlees want daar wil ik idd niet teveel vliezen in.
[/quote]

Aha, daar is het dus wel weer handig voor. Ik had het gekocht als spiervlees en was dus onaangenaam verrast  ::)
Door Martine-Tom
#2787821
[quote="Zaniematsu"]
Aha, daar is het dus wel weer handig voor. Ik had het gekocht als spiervlees en was dus onaangenaam verrast  ::)
[/quote]Ja daar zou ik ook niet zo blij van worden  :-\ De leverancier zou er ook nog wel wat op terughoren denk ik  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door