Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door kiara
#2777842
nou ik let niet zo op de tijd maar ik maal nv karkas 1 kilo en 1 kilo kipnek, dan gaat hij even uit om mijn spiervlees beetje in model te krijgen, weer aan, en dan gelijk het orgaan eruit maar echt afkoelen nee wordt ook niet echt warm hoor
Nou kalkoennek waag ik mij niet aan ik had ze hier wel maar had de berner gegeven en die had er mij teveel knaagwerk aan en daarna aan de sch...t dus weggegooid
denk toch dat je hem sloopt en dat is nou ook weer niet nodig, ik vind dat ik genoeg keus heb kwa bot
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2777845
Ik weet, nu ik een handmolen heb, een beetje hoe zwaar zo'n motortje het moet hebben  :o
In de clatronic gaat alles straks mooi in kleine stukken, niet teveel huid er tussen want dat loopt snel vast. Gewoon rustig aan!
Kan me voorstellen dat, als je er een half eendkarkas of een lading poten in drukt, dat ie dan stuk gaat ja. Daar zijn ze ook niet voor! Doe dat maar eens met de handmolen, tis echt zwaar!
Door Mowgli
#2777854
[quote="deja"]
Moet je zo'n molen vastzetten of staat hij los en doen jullie dat gewoon op  het aanrecht.
[/quote]MIjn Jupiter 885 is super zwaar, die hoef ik dus niet vast te zetten. Als ik ga malen doen ik dat gewoon in mijn eigen keuken op het aanrecht. Het spettert niet tijdens het malen en ik kan alle onderdelen gemakkelijk van de Jupiter afhalen, zodat schoonmaken ook gemakkelijk gaat.
Door Greece
#2777867
Gaat het vleesbot er helemaal ontdooit in of mag het nog wat bevroren zijn?
Verder lees ik even mee.

Edit: zie net in een ander topic dit al voorbij komen.
Laatst gewijzigd door Greece op zo 06 okt 2013, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door deja
#2777902
Ik wil hem eigenlijk alleen voor het botvlees, orgaan en spier voer ik zo wel op het gaat om de botjes, als je dan botvlees van kip neemt kun je volgens mij ook heel goed de kippennekken nemen dat is niet zo groot, kan er zo in denk ik. En van de eend ook de nekken je hoeft er toch niet perse karkassen in te gooien botvlees is toch botvlees?
Laatst gewijzigd door deja op zo 06 okt 2013, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2777916
ja dat dacht ik ook alleen dat feestje gaat niet door, kan het even niet meer vinden wie het zei maar er zit schildklier in nek en dat is niet goed als je dat altijd doet
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2778031
[quote="kiara"]
ja dat dacht ik ook alleen dat feestje gaat niet door, kan het even niet meer vinden wie het zei maar er zit schildklier in nek en dat is niet goed als je dat altijd doet
[/quote]

Ik heb nu voor de katten klaarliggen: kippennekken, eendenvleugels en kwartelkarkasjes. Dat leek met allemaal vrij klein en zacht en niet alleen nekken. Bij de volgende keer kan ik natuurlijk altijd kippenvleugels en eendennekken doen, dan wissel je wat af.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2778043
[quote="Kaela"]
Ik heb nu voor de katten klaarliggen: kippennekken, eendenvleugels en kwartelkarkasjes. Dat leek met allemaal vrij klein en zacht en niet alleen nekken. Bij de volgende keer kan ik natuurlijk altijd kippenvleugels en eendennekken doen, dan wissel je wat af.
[/quote]

ik had ook kwartels gedaan effe vergeten ging ook makkelijk, maar ja zijn net kleine kippetjes
En vleugeltjes is ook een idee,drumsticks kan ook

succes ook
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2784134
Vanavond voor het eerst de clatronic gebruikt.

Er zijn patrijzenbillen, kalfsvlees en gemalen pens doorheen gegaan.
Geen problemen gehad met het bot, gewoon 1 botje per keer en ff wachten tot het zwaarste voorbij is. Vond overigens dat het apparaat minder moeite had met ontdooit dan deels bevroren vlees.

Zo zag het er uit na 2 keer door de molen:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2784521
Ik heb er zaterdag aardig wat spier doorheen gedaan en om te testen ook wat kwartelkarkas. Ging als een trein! Het gemalen spiervlees was ook ideaal om koekjes van te drogen.

En het leuke is, Pluk eet de kwartelvariant kvv van degomeat en/of cat's nature niet en mijn gemalen kwartel wel! Joehoe!

Volgende week ga ik Otje haar urine na laten kijken en hopelijk starten met zelf malen. Ik heb er zin in!
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#2786608
Ik geloof dat ik ook maar een elektrische molen ga kopen. Ik heb nu een handmolen maar ik vind het te zwaar werk.
De verhalen die ik hier lees over de clatronic en jupiter 885 vind ik zo positief!!

In principe wil ik de katten uitsluitend laten barfen, maar dan beperk ik het bot.
Door te malen kan ik ze bijvoorbeeld ook fazantkarkassen en eendkarkassen aanbieden, en nog veel meer natuurlijk.

Nu blijft het beperkter.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door