Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Steph
#323417
Zitten er in Duck dan ook gemalen botten, of moet je die er apart bijgeven?
Groetjes
Beginnend barfer ??? ???
Door Truus
#323498
Het is compleet versvlees dus ik denk wel dat er gemalen botten inzitten.
Kijk even op hun site......http://www.ducknatuurvoeding.com/

Dat neemt niet weg, dat ze na verloop van tijd best eens een lamsribbetje of andere zachte botten willen.
Je kunt ook eens in de rubriek "zelf samenstellen"kijken voor ideetjes om zelf te gaan samenstellen.
Succes!
Door Femke
#323722
[quote="Truus"]
Het is compleet versvlees dus ik denk wel dat er gemalen botten inzitten.
Kijk even op hun site......http://www.ducknatuurvoeding.com/

Dat neemt niet weg, dat ze na verloop van tijd best eens een lamsribbetje of andere zachte botten willen.
Je kunt ook eens in de rubriek "zelf samenstellen"kijken voor ideetjes om zelf te gaan samenstellen.
Succes!
[/quote]

ik weet niet of Duck gemalen botten als calciumbron gebruikt, of een preparaat?
Door Lizzy
#323739
Ik ga wel even een mail sturen naar Duck.
Door Femke
#323746
[quote="Lizzy"]
Ik ga wel even een mail sturen naar Duck.
[/quote]

ja ik heb al zitten te zoeken, op deze site en die van Duck, maar ik kan het echt netgens vinden :-\
Door Lizzy
#323753
[quote="Femke"]
ja ik heb al zitten te zoeken, op deze site en die van Duck, maar ik kan het echt netgens vinden :-\
[/quote]

Hihihi, moest ook even zoeken maar vond optie 'contact leggen'.
Door Femke
#323755
[quote="Lizzy"]
Hihihi, moest ook even zoeken maar vond optie 'contact leggen'.
[/quote]

allee, contact leggen met ene zachte g dan zeker ;)


(ik bedoelde eigenlijk dat ik heb gezocht op Duck en BP of ik kon vinden wat voor calciumbron ze gebruiken 8))
Door Lizzy
#323757
[quote="Femke"]
allee, contact leggen met ene zachte g dan zeker ;)


(ik bedoelde eigenlijk dat ik heb gezocht op Duck en BP of ik kon vinden wat voor calciumbron ze gebruiken 8))

[/quote]

Ah zooo! ;D

Klopt inderdaad, tis nergens te vinden. Er is door ene Luc (geen lid meer van Barfplaats) ooit een analyse van Duck Compleet :

Vocht: 59,75%
(Natuurlijk vleesvocht!)

Ruw eiwit:11,20 %
(runderspiervlees, runderhart, -lever, -milt, -nieren, boekmaag, lebmaag, pens, kip)

Ruw vet: 10,60 %
(rundervet, kippenvet, zonnebloemolie, tarwekiemolie, levertraan)

Ruwe celstof: 0,85%
(niet verteerbare resten van maïs, tarwe en zemelen voor het aanpassen van de passagesnelheid door de darmen)

Ruwe as: 2,40 %

Overige koolhydraten: 15,20 %
(tarwe, zemelen, maïs)

Vitamine A: 8000 IE/kg
Vitamine E: 15 mg/kg
Vitamine D3: 945 IE/kg
Vitamine K: 1,08 mg/kg
Vitamine B1: 12 mg/kg
Vitamine B2: 8 mg/kg
Vitamine B6: 33 mg/kg
Vitamine B12: 0,10 mg/kg
Vitamine C: 23 mg/kg
Nicotinezuur: 158 mg/kg
Panthgotheenzuur: 33 mg/kg
Biotine: 0,074 mg/kg
Foliumzuur: 12 mg/kg
Calcium 0,47% - Kalium 0,21% - Natrium 0,042% - Magnesium 275 mg/kg - Mangaan 14 mg/kg - ijzer 31 mg/kg - Kobalt 0,8 mg/kg - Koper 5,8 mg/kg - Zink 65 mg/kg - Fosfor 0,46 % - Selenium 0,12 mg/kg - Jodium 0,65 mg/kg

Weet niet of ie nog klopt, maar ik zie hier nergens gemalen kippenbot staan....
Door Lizzy
#323785
Ik kreeg net het volgende antwoord van Duck (op mijn vraag "Ik zou graag weten welke calciumbron er in Duck compleet wordt gebruikt"):

"Calcium komt uit vermalen botten".
Gebruikersavatar
Door Binno
#323799
De laatste (iets veranderde) analyse van Duck die ik heb is van vorig jaar, maar ook hier geen vermelding van de calciumbron: gemalen botten dus... thanx Lizzy! ;)

Duck Uitmuntend

Vocht: 61.9 %
(Natuurlijk vleesvocht!)

Ruw eiwit:11,20 %
(runderspiervlees, runderhart, -lever, -milt, -nieren, boekmaag, lebmaag, pens, kip)

Ruw vet: 10,60 %
(rundervet, kippenvet, zonnebloemolie, tarwekiemolie, levertraan)

Ruwe celstof: 1.2 %
(niet verteerbare resten van maïs, tarwe en zemelen voor het aanpassen van de passagesnelheid door de darmen)

Ruwe as: 2,1 %

Overige koolhydraten: 13 %
(tarwe, zemelen, maïs)

Vitamine A: 8000 IE/kg
Vitamine E: 15 mg/kg
Vitamine D3: 945 IE/kg
Vitamine K: 1,08 mg/kg
Vitamine B1: 12 mg/kg
Vitamine B2: 8 mg/kg
Vitamine B6: 33 mg/kg
Vitamine B12: 0,10 mg/kg
Vitamine C: 23 mg/kg
Nicotinezuur: 158 mg/kg
Panthgotheenzuur: 33 mg/kg
Biotine: 0,074 mg/kg
Foliumzuur: 12 mg/kg
Calcium 0,47% - Kalium 0,21% - Natrium 0,042% - Magnesium 275 mg/kg - Mangaan 14 mg/kg - ijzer 31 mg/kg - Kobalt 0,8 mg/kg - Koper 5,8 mg/kg - Zink 65 mg/kg - Fosfor 0,46 % - Selenium 0,12 mg/kg - Jodium 0,65 mg/kg
Door Lizzy
#323806
Ik vroeg Duck nog even of de gemalen botten kippenbotten vragen, daar kreeg ik de volgende reactie:

"Met meer specifieke vragen kan je Denis Steurs, kynetholoog en voedingsadviseur voor DUCK natuurvoeding, telefonisch contacteren op het nr 0032 475460557".

Dus, ik heb met Denis Steurs gebeld. Hij vertelde mij dat Duck inderdaad gemalen kippenbeenderen bevat. Daarnaast wordt de voeding geoptimaliseerd met een vitamine en mineralencomplex. Daar zit ook een zeer laag gehalte calcium in.
Door Steph
#324029
Bedankt voor de info hoor! Dus er zitten wel gemalen botten in , maar in feite niet voldoende! Ga ook nog eens bellen voor het juiste % van alles. Ik wil dit echt goed doen, maar om te starten liefst met versvlees voeding. Probleem is dat ik hier (Belgie) maar 1 soort vind en dat is Duck. Ik wil wel veel gaan bijgeven, veel spiervlees bij duck bijgeven zeker? Kun je een machine kopen die beenderen kan malen?
Groetjes
We leren bij! ;D
Door amber2
#324167
Ik begrijp hieruit dat vrijwel alle calcium uit de kippenbotten komt dus dat lijkt met toch prima! Ik zou niet dagelijks extra botten bij gaan geven ivm calcium-fosforverhouding, behalve als je natuurlijk deels zelf gaat samenstellen. Ik weet niet of er (te) weinig spiervlees in Duck zit; maar als ik naar de analyse kijk die onder het eiwitpercentage vermeld wordt, staat daar toch als eerste runderspiervlees en hart genoemd (daarbij reken ik hart eerder tot spiervlees dan orgaanvlees), dus ook prima!
Door 202spots
#324173
[quote="Steph"]
Kun je een machine kopen die beenderen kan malen?
[/quote]
Wanneer je zelf kip en ander gevogelte wil malen,of konijn,eend en vis...Ja dan kan je zelf 'n molen kopen,electries of handmolen.
Maar wanneer je van plan ben om zelf runder of schapen bot of poot te malen dan zal dat niet lukken.
Zelfs de kvv heeft meestal alleen gemalen kippenbot als calciumbron,ook omdat hun ook geen grote zware motor molen hebben die de grotere botten kan malen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door