Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#2751336
Ik heb diverse enkelvoudige smaken voor de honden en katten en bevalt erg goed .
Ziet er goed uit en word met veel smaak gegeten .
Door El_Kato
#2751345
Hier bestel ik het soms bij om voor het gemak in de vriezer te hebben liggen maar in principe krijgen ze barf. Bevalt verder goed, ziet er goed uit vind het soms wat te fijn van structuur maar ben ook niet echt kvv gewend. De geit bevalt hier minder daar poepen de honden moeilijk van  :)

Het enige nadeel wat de rollen van Degomeat hebben en wat ik niet met rollen van andere merken heb gehad is dat ze nogal strak gevuld zijn. Wanneer ze ontdooid zijn en je wilt ze opensnijden dan puilt het vlees er direct uit. En bij pens spuit het penssap dus alle kanten op  :puke: Pens hebben wij trouwens wel altijd in rollen omdat ze met penslappen eerst de hele keuken onder spetteren omdat die eerst doodgeschud moeten worden ofzo..... Prik er nu als ze nog bevroren zijn gaatjes in met een mesje en tja als ik dat vergeet dan probeer ik altijd of ik de rol ergens onder kan open maken  ;)
Door Martine-Tom
#2751415
Ik heb het nu ook voor het eerst besteld, ben er opzich tevreden over, ziet er mooi uit, rollen mogen idd iets minder strak en de rollen hebben ook niet allemaal dezelfde vorm wat lastig opbergen is. Maar dat zijn details.
Niet alle smaken bevallen hier goed, kip, eend, geit, ,haas, lam...krijg ik er hier niet in. Kalkoen, konijn, parelhoen vinden ze zalig!
Door keetje
#2751582
Her goede ervaringen met Degomeat. Alleen de enkelvoudige soorten. geit ging wat minder, plakte ook erg. Uitpuilende rollen heb ik niet als vervelend ondervonden, het is dat jullie het zeggen en ik het me realiseer. :biggrin2:
Als Luna weer op vlees gaat ga ik zeker weer een bestelling bij Degomeat doen. :)
Door Geert
#2751593
Wij hebben al verschillende complete mixen geprobeerd, maar spijtig genoeg viel er geen enkele goed in de smaak.
Maar onze Lancy lust dan ook tot hiertoe geen enkele kvv met volle zin.
Alle worsten zagen er ok uit.
We zijn ze ter plaatse op het bedrijfje gaan afhalen en alles leek me daar op het vlak van de hygiene in orde.
Tip ivm de worsten : vlies eraf snijden als ze nog bevroren zijn. Gaat er dan vlotjes af zonder dat er nog een halve worst aan het vel blijft kleven.
Dan in een bakje in de ifrigo laten ontdooien.

Groeten.
Door kakocavi
#2751615
[quote="Geert"]
Wij hebben al verschillende complete mixen geprobeerd, maar spijtig genoeg viel er geen enkele goed in de smaak.
Maar onze Lancy lust dan ook tot hiertoe geen enkele kvv met volle zin.
Alle worsten zagen er ok uit.
We zijn ze ter plaatse op het bedrijfje gaan afhalen en alles leek me daar op het vlak van de hygiene in orde.
Tip ivm de worsten : vlies eraf snijden als ze nog bevroren zijn. Gaat er dan vlotjes af zonder dat er nog een halve worst aan het vel blijft kleven.
Dan in een bakje in de ifrigo laten ontdooien.

Groeten
[/quote] De complete mixen zijn met premix, en ik lees vaker dat honden en katten die premix maar niks vinden. Je zou eventueel dus nog enkelvoudige mixen kunnen proberen, sommigen daarvan zijn niet goed qua verhoudingen maar die kun je aanvullen.
Gebruikersavatar
Door Kallista
#2751619
Ik geef hier de enkelvoudige versies erbij, en vul die aan met bijv.spiervlees.
Vooral voor een hond die niet veel botwerk lust/verdraagt een oplossing.
Zo krijg ik bij Mika toch bijv. haas/konijn binnen.
Ik probeer me wel zoveel mogelijk bij die soorten te houden waar maar 1 diersoort inzit.
(voor nu dan bijv. de eend, haas, konijn en kalkoen besteld, de lamsversie zit me teveel andere dingen tussen, en de geit is nu niet leverbaar)

Voor dat wat het kost kun je daar niet over mopperen  ;)
Iets met een premix komt er hier niet in, en kvv (welk merk dan ook!) zal hier nooit de hoofdmoot worden.

Ik bestel ze wel via best4dogs, van degomeat alleen barfspul.
Geen idee of dat precies dezelfde kvv is.
Door wijkje
#2753344
Ik heb het hier wat geprobeerd ivm katten die soms wat moeilijk zijn met eten. Die laten kvv staan als er maar iets aan toegevoegd is. Dus daar let ik wel op met bestellen.. De KVV van best4dogs gaan er hier vooralsnog goed in. Daar zitten geen premixen e.d. in.
Het is wel fijn gemalen maar ik heb daar geen problemen mee. Het ziet er soms wat plakkerig uit maar vooralsnog ben ik best tevreden.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2753346
Ik heb 5 soorten van Degomeat besteld en die gaan er erg goed in bij de katten ;) Alleen de geit iets minder.
Ik heb ze na 3 uurtjes uit de vriezer in 5 stukken gesneden en toen in zakjes dus uitpuilende worsten heb je dan niet.
Als je ontdooit komt er super weinig vleesnat vanaf ;)

Ik had nu een groepslijntje opgezet en krijg volgende week dus 40 kg binnen via best4dogs ;D
Dat scheelde me ruim 240 eu  ;)
Dus 1 eu per kg :D

En hier waren de worsten allemaal even dik en bijna even lang ;)
Laatst gewijzigd door Thea op zo 01 sep 2013, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2753357
Oh ik vind juist dat er relatief veel vocht vanaf komt. Ligt er misschien aan dat ik gewend ben zelf te malen en geen KVV te voeren?
Door ineke88
#2754641
Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum
Onze bordeauxdog Haïko is 16maanden oud,
hij heeft epilepsie en we hebben al veel medicatie geprobeerd.
Nu denken we eraan om van brokken over te schakelen op verse
voeding, barf vindt ik echter minder aangenaam. Dus dachten we aan
kant en klare maaltijden, degomeat en naturis spraken ons wel aan.
Haïko weegt 45kg dus hij zou een 900gram mogen hebben volgens ik
lees op verschillende sites, klopt dit?

alvast bedankt !
Door Martine-Tom
#2754649
Welkom hier  :)

Ja als richtlijn klopt dat, maar elke hond is anders dus het zou goed kunnen dat hij meer of minder nodig heeft. Maar daar kom je vanzelf achter als je eenmaal bezig bent. Als ie afvalt of bijkomt voer je meer of minder  :)
Door La Vie
#2764594
Mijn ervaring met Degomeat Nederland / Best4dogs;

TOP, absolute aanrader!
Er worden e-mails naar de klanten verstuurd over wijzigingen. Over wijziging inzake te plaatsen bestellingen, maar ook over wijzigingen in KVV producten inclusief uitleg / reden waarom.

In overleg is veel mogelijk, er wordt met je meegedacht en de service is super!

EN de enkelvoudige KVV wordt graag gegeten!

Minpuntje voor mij is dat het niet het hele jaar door een constante kwaliteit heeft.
Maar goed, iedereen weet dat Hert en wild konijn seizoensgebonden zijn, dus daar is rekening mee te houden!
Ach en dat de rollen te strak zijn..... Bij HaaksBarf spuit soms het bloed er uit als ik een mes in de rol zet, dat is pas echt smerig hahahaha
Echte enkelvoudige KVV met natuurlijke calciumbron zonder toevoegingen zijn er niet veel.
Degomeat biedt deze wel en voor mij en mijn hond naar volle tevredenheid  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door