Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door sylvia
#323354
[quote="Lupa"]
als je 50 gr per kilo gewicht neemt is 400 gr niet zo weinig toch?
de pup is 7,4 kilo
[/quote]
maar is die 7,4 kilo een goed gewicht, het is natuurlijk een pup, en schraal is goed maarte ook niet, ik vind voor die leeftijd het gewicht onder de maat, ik kijk trouwens bij pups nooit naar het gewicht om de hoeveelheid voer te bepalen.
Door Erna
#323357
Wij kijken ook niet naar het gewicht van de pups maar dat weet je omdat ze af en toe bij gelegenheid gewogen worden (dierenarts ofzo). En ik hou niet van schrale pups. Ook niet van te dikke maar tussen schraal en te dik zit nog heel veel.
Door Comet
#323409
hij is met 6 weken bij ons gekomen en woog toen 2,9 kilo, veelste weinig dus.
hij heeft ook geen wormen, dat is iets waar we zelf ook gelijk aan dachten.
hij gaat nu wel opeens heel erg hard de hoogte in, misschien dat het daardoor komt.

vanaf vandaag krijgt hij meer te eten
Audrina vroeg welk soort cb wij geven, wij geven NATUUR.

als wij gaan eten schooit hij trouwens niet.
Door rees
#323412
Is wel een drol om te zien wat een koppie :-*
Door Helen
#323556
[quote="Comet"]
hij is met 6 weken bij ons gekomen en woog toen 2,9 kilo, veelste weinig dus.
hij heeft ook geen wormen, dat is iets waar we zelf ook gelijk aan dachten.
hij gaat nu wel opeens heel erg hard de hoogte in, misschien dat het daardoor komt.

vanaf vandaag krijgt hij meer te eten
Audrina vroeg welk soort cb wij geven, wij geven NATUUR.

als wij gaan eten schooit hij trouwens niet.
[/quote]

Ach gossie, echt een ukkepukkie. Hij haalt zijn achterstand wel in. Ik zou er alleen voor zorgen dat hij langzaam blijft groeien.
Door Audrina
#323639
[quote="Comet"]
Audrina vroeg welk soort cb wij geven, wij geven NATUUR.
[/quote]

Je zou hem ook nog een tijdje op CB aktief kunnen zetten en dan dezelfde hoeveelheid die hij eerst kreeg.
Door geer
#323654
Ik zou ook eerder meer van het gewone voer geven dan de actief...
Door danielle1980
#323684
pups moet je geen aktief geven zegt corine.
ik dat dat gevraagt omdat mijn pups ook zo mager waren.
ze zou eerder meer gaan geven.
Door K@rin
#323687
Mijn pups zijn 5 weken en de zwaarste weegt nu 5,7 kg en ze krijgen allemaal al 300 gram CB-natuur per dag, plus dat ze nog bij moeders drinken.
Door Chezzies
#324171
[quote="Comet"]
onze rottweilerpup is te mager, je kunt echt zijn ribbetjes tellen hij word maandag 12 weken, hij weegt nu 7,4 kilo. Hij komt gemiddeld een kilo per week aan.
nu is mijn vraag hoe krijgen wij hem wat voller, hij eet overigens 400 gr cb per dag, en krijgt om de dag een kuikentje
[/quote]
Ik heb een rottie pup van 11 weken, een teefje. Ze woog een paar dagen terug 9 kilo en eet nu een 500 gram CB per dag.
Het ligt er ook een beetje aan of het een reu of teef is. Ik hoor richtlijnen van wat ze zouden moeten wegen,maar dat zijn richtlijnen. Cheyenne is niet mager maar ze groeit momenteel als kool. Ze komt ook een kilo per week ongeveer aan.
Haar broer woog laatst al 11 kilo...maar die is in het geheel wat groter. Dus vind ik geen vergelijking. Elke pup is anders.
Ik voerde Cheyenne vorige week wat teveel dan gaat ze aan de diarree. Als ik ongeveer de 50 gram per kilo lichaamsgewicht aan hou gaat het goed. Ze krijgt dus iets meer nu maar haar ontlastig blijft goed. Het is dus voor jou ook even kijken hoe die blijft als je meer gaat voeren.
Door Nelly
#324177
Aktief zou ik ook niet geven, liever iets meer van de gewone CB. Verder niet te moeilijk doen met grammen, percentages en weet ik wat allemaal; kijk naar je hondje, voel z'n lijfje en bepaal aan de hand daarvan hoeveel je hem voert. Hou er wel rekening mee dat het een groot, zwaar ras is en dus het nodige moet opbouwen, maar voer hem nooit zo zwaar dat de botjes er onder lijden. Kortom, het blijft moeilijk om een pup goed groot te brengen. Volg je gevoel!
Succes!!!
Door tieneke
#324181
Aktief zeker niet geven!
Dit is niet goed om aan een jonge hond te geven,ze kunnen er te hard van groeien.
Een klein ras mag dit voer met een klein jaar gewoon hebben,een groot ras met een klein 1,5 jaar ;)
Door Yuki
#324207
Yuki is een witte herder en is nu bijna 17 weken en woog vorige week 14,7kg. Hij komt ongeveer 7ons per week aan en eet nu 900gr energique.
Is niet dik en niet mager precies goed :)
Groetjes Angelique
Door Comet
#324537
heb gisteren te horen gekregen dat Rebell net 10 weken is, kan zelfs 9 weken zijn :'(
dit houd dus in dat hij met 4 weken bij ons is gekomen
als dit klopt (en daar ga ik vanuit) dan klopt zijn gewicht ook wel een beetje (nog wel aan de lichte kant maar beter dan als hij 12 weken zou zijn).
hij krijgt iets meer dan 50 gr per kilo lichaamgewicht en dit gaat goed
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door