Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2745495
Ik vroeg mij af of jullie bepaalde kvv merken of smaken binnen bepaalde merken niet zouden geven aan een opgroeiende hond van een groot ras vanwege de samenstelling gezien deze per merk en smaak best verschilt.

Welke zijn door hun samenstelling niet geschikt voor rassen gevoelig voor groeipijnen en gewrichtsproblemen?
En welke merken/smaken zijn juist wel weer erg goed voor deze groep honden?
#2745544
Denk dat je globaal gezien met een kkv met bot als calciumbron aardig op safe zit. Verder niet altijd dezelfde voeren maar afwisselen qua merk.
En dan de toevoegingen nog, groente, eitje, visolie en zo nu en dan een keertje pens.
Door Martine-Tom
#2745768
Persoonlijk zou ik een pup niet meer op kvv willen hebben, ik zou gaan barfen (al dan niet zelf gemalen) omdat je met kvv gewoon niet precies weet wat je voert en er verhoudingsgewijs volgens mij toch meer vet in zit.
Voor een pup is bot als calciumbron zeker heel belangrijk. Ik heb even gezocht maar kan eigenlijk niks vinden over groeipijndieet van Bandit, vind het ook niet zo intressant, wsl is het niks meer als minder bot, groeipijndieet kan je hier in de bieb ook vinden dus zoiets zal het wel zijn.
Groeipijn kan in principe elke pup krijgen, of je nou kvv,brok of barf geeft  :)
Ik geloof wel dat het voeren van vers veel ellende voorkomt maar dan nog kan het gebeuren.
Daarom zou ik willen barfen met een pup, kan je alles aanpassen op je pup ipv afhankelijk te zijn van een kvv producent  ;)
#2746132
[quote="Kerettilainen"]
Maar waarom is er dan zo iets als een groeipijn dieet voeder van Bandit als je goed zit zolang de calcium bron maar natuurlijk is?
[/quote]
Omdat een normale pup geen groeipijndieet nodig heeft. Alleen als ze dus idd groeipijn ontwikkelen kun je ze dat dieet geven. Is dus niet om groeipijn te voorkomen want daarvoor zit er weer te weinig calcium in. De ene hond heeft nou eenmaal meer calcium nodig als de ander. Gewoon een goede kvv met natuurlijke calciumbron gaan geven dus....of nog beter, barf.
#2746258
Kan ook niets vinden over het groeipijndieet op de site van Bandit. En Martine er zijn ook mensen die persé geen barf willen geven. Ik behoor tot die groep.
Heb de afgelopen jaren ruim over de 20 pups van dichtbij groot zien worden op kvv met bot als calciumbron en ze doen het zonder uitzondering (afkloppen) allemaal heel goed zonder groeipijnen of andere problemen.
Door Martine-Tom
#2746264
[quote="MargaS"]
Kan ook niets vinden over het groeipijndieet op de site van Bandit. En Martine er zijn ook mensen die persé geen barf willen geven. Ik behoor tot die groep.
Heb de afgelopen jaren ruim over de 20 pups van dichtbij groot zien worden op kvv met bot als calciumbron en ze doen het zonder uitzondering (afkloppen) allemaal heel goed zonder groeipijnen of andere problemen.
[/quote]Prima toch, de vraag was of men bepaalde kvv zou mijden bij een pup, en ja dat zou ik doen, alle kvv om precies te zijn  ;)
Een ieder moet doen waar ie zich goed bij voelt toch?  :)
#2749152
[quote="MargaS"]
Kan ook niets vinden over het groeipijndieet op de site van Bandit. En Martine er zijn ook mensen die persé geen barf willen geven. Ik behoor tot die groep.
Heb de afgelopen jaren ruim over de 20 pups van dichtbij groot zien worden op kvv met bot als calciumbron en ze doen het zonder uitzondering (afkloppen) allemaal heel goed zonder groeipijnen of andere problemen.
[/quote]
Super dat stelt mij gerust, las op meerdere plekken over pups met groeipijnen.. Bedankt voor jullie antwoorden :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door