Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2760726
hier ook een gruwelijke slechte eter de sint bernard,nou ja mijn border eigenlijk ook maar de sint maakt er nu echt een potje van,toen ik haar net had met 8 weken (ze is nu 1 jaar) had ik haar gelijk overgezet op kvv van lotgering nou ze viel der bak aan :o maar dat werd steeds minder,maar de laatste paar maanden is het wel heel erg,heb nu ook kivo geprobeerd dat was de eerste 2 keer jammie de derde keer vreet dat zelf maar,toen smuldier precies hetzefde,vandaag hellemaal niks gegeten(kivo),nou krijg ik morgen best4dogs ben benieuwt,maar nou las ik met bouilon erover,maar waarvan de bouilon maken? en evt meer tips zijn welkom, zij hoort ongeveer 2 kilo te eten maar zijn dus dagen bij dat ze nog geens een kwart eet,en de berner wordt steeds dikker,die vreet het dus op als ik even niet oplet,maar apart zetten voortaan.
Je weet ook op een gegeven moment niet meer hoeveel je uit de vriezer moet halen,en ze is nog in de groei.
En hoe gaat het met jou pruimdoos kaya
#2760815
Help mijn morgen (vandaag) onthouden. dan geef ik je wat kipbotjes mee.
Daar trek je bouilon van door een tijd te koken. dan aflaten koelen en het vlees wrijf je er vanaf.
Dat doe je weer in boulion en dan iedere dag eenvklein beetje bij het eten. Evt 20 sec verwarmenu in magnetron.
De rest zet je in koelkast. Wij maken voor ongeveer 1week boulion.
Natuurlijk kan je meer maken en invriezen :)
#2760922
Thea, herinnering, je moet vandaag kippenbotjes meegeven aan Kiara  :biggrin2:

Hylos heeft heel lief smuldier voor me gedroogd, het is helaas niet een heel groot succes. :-\ Ze eet het niet van harte maar al met al krijg ik zo af en toe er wel een stukje in. We hadden uitgerekend dat ze ongeveer 150gr gedroogd moet hebben om op een dagportie te komen. Hier eet ze ongeveer 50 gr van. We wisselen nu wat met smuldier, alaska, barfmenu en gister kwam ik nog een rol lotgering onder in de vriezer tegen. Dagelijks eet ze nu ongeveer 200 tot 300 gr van de 600 welke ze volgens de rekenhulp zou moeten hebben. Met hier en daar uitschieters naar de 500 gr. Ze is momenteel niet extreem mager. Vorige week nog tripje DA gehad voor controle heupen en kennelkuchvaccinatie die was erg tevreden over beide honden. Hij vond haar ook niet mager.

Kiara, het is gewoon ruk als je hond zo slecht eet. En al helemaal als ze nog in de groei zijn. Zo als jij het uitlegt begon het precies met Kaya. Die stond eerst op BARF. At steeds minder diersoorten totdat ze niets meer wilde hebben. Overgezet op KVV zelfde verhaal. Het blijft gewoon een kwestie van varieren bij haar. Elke keer maar een andere KVV of andere diersoort. Een hele tijd wil ze geen lam, van de week heeft ze bijna 500 gr lam ineens opgegeten. Daarbij zijn we inmiddels erachter dat ze leip is van erwtensoep  ::) en spaghettisaus. Al doende blijf je proberen en heb je een strontverwende hond  ;D
#2761023
[quote="Thea"]
Help mijn morgen (vandaag) onthouden. dan geef ik je wat kipbotjes mee.
Daar trek je bouilon van door een tijd te koken. dan aflaten koelen en het vlees wrijf je er vanaf.
Dat doe je weer in boulion en dan iedere dag eenvklein beetje bij het eten. Evt 20 sec verwarmenu in magnetron.
De rest zet je in koelkast. Wij maken voor ongeveer 1week boulion.
Natuurlijk kan je meer maken en invriezen :)
[/quote]

nou als je dat wilt doen zou super zijn ;) maar verwarm je de kvv dan ? ik doe er altijd al wat warm water over omdat het te koud is uit de koelkast,ik heb haar trouwens nu is niks gegeven, de berner wel die stond heerlijk te smikkelen en zei gaf er niks om,de berner is zo dankbare eter die eet werkelijk alles.
Hoeveel water zal ik gebruiken dan voor de bouilon?
En ik ben benieuwt of ze dan niet alleen het vlees van de bouilon eruit vist >:(
#2761030
[quote="zhiva"]
Thea, herinnering, je moet vandaag kippenbotjes meegeven aan Kiara  :biggrin2:

Hylos heeft heel lief smuldier voor me gedroogd, het is helaas niet een heel groot succes. :-\ Ze eet het niet van harte maar al met al krijg ik zo af en toe er wel een stukje in. We hadden uitgerekend dat ze ongeveer 150gr gedroogd moet hebben om op een dagportie te komen. Hier eet ze ongeveer 50 gr van. We wisselen nu wat met smuldier, alaska, barfmenu en gister kwam ik nog een rol lotgering onder in de vriezer tegen. Dagelijks eet ze nu ongeveer 200 tot 300 gr van de 600 welke ze volgens de rekenhulp zou moeten hebben. Met hier en daar uitschieters naar de 500 gr. Ze is momenteel niet extreem mager. Vorige week nog tripje DA gehad voor controle heupen en kennelkuchvaccinatie die was erg tevreden over beide honden. Hij vond haar ook niet mager.

Kiara, het is gewoon ruk als je hond zo slecht eet. En al helemaal als ze nog in de groei zijn. Zo als jij het uitlegt begon het precies met Kaya. Die stond eerst op BARF. At steeds minder diersoorten totdat ze niets meer wilde hebben. Overgezet op KVV zelfde verhaal. Het blijft gewoon een kwestie van varieren bij haar. Elke keer maar een andere KVV of andere diersoort. Een hele tijd wil ze geen lam, van de week heeft ze bijna 500 gr lam ineens opgegeten. Daarbij zijn we inmiddels erachter dat ze leip is van erwtensoep  ::) en spaghettisaus. Al doende blijf je proberen en heb je een strontverwende hond  ;D
[/quote]

Ja je word er moedeloos van en soms denk ik verwend rot nest ik zet je op brokken,die kan je nog terugkiepen als ze het niet mot, maar erwtensoep/spaghettiesaus  :o gaat ze dan niet vreselijk aan de race?
Ik heb haar nu dus niks gegeven en wacht de kippenbotjes even af, ik heb altijd gedacht dat een sint bernard een enorme vreetzak is nou deze dus niet,mijn chi is ook zo die wil het liefst elke keer wat anders,zet je eten neer gaat ze eerst kijken wat de andere hebben (andermans gras is altijd groener!) vervolgens gaat ze daar bietsen en dan soms eet ze der eigen eten (is het zelfde) maar als het de zelfde smaak is als gister mot ze het niet,die wil het liefst elke dag wat anders,maar dat vind ik nog niet zo erg dat ieni mini beetje wat die eet,maar bij de sint is het eigenlijk dus hetzelfde verhaal maar dan in grotere hoeveel heden.
Ze moeten maar is een maandje naar spanje of zo >:(
#2761044
zelfs dat heb ik al een keer gedaan... Na weer 1,5 week niet eten heb ik een zak hele foute benefull gehaald.
Maar mooi dat ze dat ook niet hoefde  ;D
De erwtensoep en spaghettisaus wordt alleen ter 'menging' gebruikt, dus voor de smaak. Die kleine hoeveelheid heeft ze geen last van  ;)
#2761049
ja daar ben ik dus ook bang voor dat ze ook de brokken niet eet maar je kan het wel terug kiepen,ben absoluut geen voorstander hoor van brokken maar wordt hier moedeloos van,en de erwtensoep is misschien ook maar weer even lekker dan weer wat anders verzinnen zo blijf je toch aan de gang daar heb ik ook weinig trek in,het enigste waar ik mij zorgen om maak is dat ze tekorten krijgt ze is net 1 jaar en dit is al een tijdje zo
#2761054
[quote="kiara"]
nou als je dat wilt doen zou super zijn ;) maar verwarm je de kvv dan ? ik doe er altijd al wat warm water over omdat het te koud is uit de koelkast,ik heb haar trouwens nu is niks gegeven, de berner wel die stond heerlijk te smikkelen en zei gaf er niks om,de berner is zo dankbare eter die eet werkelijk alles.
Hoeveel water zal ik gebruiken dan voor de bouilon?
En ik ben benieuwt of ze dan niet alleen het vlees van de bouilon eruit vist >:(
[/quote]

Nee  verwarm de bouilon in een kopje. Geef half kopje ongeveer.
Voor dat zakje wat ik meegeef gewoon een klein pannetje is er veel verdampt dan doe je laatste 10 min er nog wat water bij.
En je prak het gewoon door de kvv ;)
Maar mss moet je gewoon ewens denken. ik geef je 1x in 2 dagen eten en dan ook niet een dubbele hoeveelheid, maar net genoeg om niet om te vallen van de honger ;). Dat een week volhouden.
#2762068
heb al wat neergezet in topic best4dogs maar denk zal het hier ook even melden, de sint eet!!!! of het nou aan het lekkere vlees licht of aan het bouilon recept van thea ik weet het niet, gister heeft ze 2x een pond konijn op waarvan 1x zelfs met groente en als toetje beetje kefir, ze vrat der bak zowat op, vandaag (zaterdag) staat eend op het menu met uiteraard de bouilon zal mij benieuwen, met de best4dogs heeft mevr wel der zin elke dag kan ik wat anders geven
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door