Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Fige
#2731267
Ik heb één teefje de standaard na het eten (kvv) de pavuizen vloer gaat likken, de houten vloer niet.
Toen zij drachtig was heeft ze een aantal weken brokken gegeten, toen deed ze dit niet.
Heeft iemand dit ook weleens gehad of gezien en wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Door Martine-Tom
#2731282
Oh wat apart, nee ik herken het ook niet, Tom doet wel eens met zijn neus schuiven tegen het vreetkleed of bakje waar zijn vlees in zit (soort van begraven denk ik dan altijd maar) maar de vloer likken, dat herken ik niet.
Mss vind ze het zooo lekker en wil ze nog een beetje?  ;D
Door Fige
#2731365
[quote="Thea"]
Kan er wat kvv op de grond komen zodat ze het weer schoon maakt ;)
[/quote] nee op de grond ligt niets.
Door yorokobi
#2731489
Jaaa ikke herken dit. Wij hebben een teef en die doet na het eten standaard de hele vloer aflikken, wij hebben laminaat.
Ik kap dit wel af want het ziet er zo obsessief uit.
Door Fige
#2731530
Ik verbied het ook, maar volgens mij is erveen link naar het vlees. Toen zij n.l. Brokken kreeg in de dracht deed ze het niet!
Door Eranthe
#2731643
Ik heb een teckel die het doet en zij zit op zelf samengestelde maaltijden. Bij haar merk ik de volgende dingen op. Ze doet het als er haren van haar eigen vacht in de maag zitten die ze op wil braken of als ze prooi met vacht of veren heeft gegeten. Het lijkt sterk op misselijk zijn bij haar. Ik laat haar meestal een beetje gras eten en daarna houdt ze meestal wel op met het likken van de plinten en de vloer. Tegen haren in de maag schijnt niet veel te doen te zijn. Ik geef haar op aanraden van Erwin extra vis olie bij de maaltijden.
Door soraya
#2740099
Hier een link,in het Engels.
http://www.annarbor.com/pets/els-excessive-licking-of-surfaces-dogs-canines-study-gi-gastrointestinal-disorder-illness/#.UfcDt8nblMA.facebook

Het komt er op neer dat obsessief lik gedrag aan objecten niet persé iets is vanuit de hersenen,maar dat ze hebben getest met meerdere honden en wat blijkt deze honden kunnen vaak last hebben van maag en darmen.
Iets om over na te denken.
Door yorokobi
#2741085
Het gekke is dat onze teef totaal nooit last van haar darmen of maag heeft, ze heeft ook altijd goede vaste ontlasting
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door