Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ghali
#2695277
[quote="Martine-Tom"]
Omdat ik niet betaal voor rottend karkas maar voor een kvv. Als ik kvv koop heb ik daar een aantal verwachtingen bij, en 1 daarvan is dat het vlees wat ik koop "Vers" is. Overal kan wat fout gaan maar van Lotgering hoor je het gewoon heel vaak, voor mij reden genoeg om het niet te kopen, temeer omdat klachtenafhandeling ook te wensen over laat als ik het zo eens her en der zie...
[/quote]

Maar als je het toch niet koopt en dus gebruikt waarom zit je dan in deze discussie, je hebt dan toch niets met Lotgering??
Door Martine-Tom
#2695285
[quote="Ghali"]
Maar als je het toch niet koopt en dus gebruikt waarom zit je dan in deze discussie, je hebt dan toch niets met Lotgering??
[/quote]Omdat het een openbaar forum is en een vrij land  :P

Het intrigeert me dat mensen ongeacht wat er ook gezegd en bewezen word over Lotgering (of andere mindere kvv's) ze het toch blijven voeren.
Ik heb net 100 kg degomixen binnen gekregen, als daar slechte tussen zaten én ik zou niet goed geholpen worden zouden ze mij als klant gelijk kwijt zijn.
Door JoepenLola
#2695291
[quote="Ghali"]
Maar als je het toch niet koopt en dus gebruikt waarom zit je dan in deze discussie, je hebt dan toch niets met Lotgering??
[/quote]

Ben ik met je eens hoor....praat over je " eigen ervaring van Lotgering" en niet van horen zeggen van andere...
Dat gaf ik al eerder aan,dit soort topics zijn om te snoepen voor mensen die Lotgering al niks vonden.

Ik vind het moeilijk ,voer het al jaren in volle tevredenheid ....en nu ineens een slechte partij...
Eind van de maand moet ik weer gaan bestellen dan bestel ik een kleine hoeveelheid om te kijken of het allemaal eenmalig is geweest maar verbeterd het allemaal niet ga ik ook op zoek naar een andere KVV..
Heb in ieder geval ook al een bestelling bij Degomeat gedaan,want wil graag 2 soorten KVV gaan voeren voor de afwisseling...
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2695307
[quote="Martine-Tom"]
Omdat het een openbaar forum is en een vrij land  :P

Het intrigeert me dat mensen ongeacht wat er ook gezegd en bewezen word over Lotgering (of andere mindere kvv's) ze het toch blijven voeren.
Ik heb net 100 kg degomixen binnen gekregen, als daar slechte tussen zaten én ik zou niet goed geholpen worden zouden ze mij als klant gelijk kwijt zijn.
[/quote]

Het feit blijft dat andere kvvs gewoon een keer zo duur zijn. Tenzij je op andere goedkopere wilt zonder toegevoegd bot, maar met premix. Nou dan zou ik ook blijven hopen tot de volgende levering weer goed was. Ik snap dat men niet wil bezuinigen op het eten van de hond dus koop je een duurdere kvv (waarom ga je dan niet barfen is toch nog beter?) maar je kunt niet voor een ander spreken en in een ander zn portemonnee kijken. Ik ben bijvoorbeeld net mijn baan verloren. Ik zit niet op zwart zaad maar zoiets als haaksbarf wordt me gewoon veels te duur. En als je hond het er ook nog eens niet neter op doet.. Moet je het dan kopen omdat het duurder is?
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2695317
[quote="Martine-Tom"]
Omdat het een openbaar forum is en een vrij land  :P

Het intrigeert me dat mensen ongeacht wat er ook gezegd en bewezen word over Lotgering (of andere mindere kvv's) ze het toch blijven voeren.
Ik heb net 100 kg degomixen binnen gekregen, als daar slechte tussen zaten én ik zou niet goed geholpen worden zouden ze mij als klant gelijk kwijt zijn.
[/quote]
Het valt me wel dat Lotgering topics koren op je molen zijn!
Laten we deze discussie sluiten, het is jammer en een schande dat deze partijen toch in de handel zijn gekomen.
Ik ga af op mijn eigen ervaringen en die zijn goed te noemen, ziet er prima uit.
Wat jij doet moet jij weten al voer je ze biefstuk!  :-X
Door haba
#2695362
wat een discussie :Dde laatste partij compleet versie was minder dan anders idd, maar of dan lotgering ineens slecht is  :o ik werk op het slachthuis en alle kvv handelaren kopen dezelfde ingrediënten, dat de 1 hogere kosten of huisvesting en winstmarge heeft blijkt uit de prijs. als je bij een diirdere kvv een beter gevoel hebt moet je dat blijven voeren , maar ik weet uit ervaring dat er practisch geen verschillen zijn tussen de verschillende kvvs, wel opvallend dat ik bij lotgering als enigste een kijkje in de :-\ keuken mocht nemen
Door Martine-Tom
#2695399
[quote="haba"]
wat een discussie :Dde laatste partij compleet versie was minder dan anders idd, maar of dan lotgering ineens slecht is  :o ik werk op het slachthuis en alle kvv handelaren kopen dezelfde ingrediënten, dat de 1 hogere kosten of huisvesting en winstmarge heeft blijkt uit de prijs. als je bij een diirdere kvv een beter gevoel hebt moet je dat blijven voeren , maar ik weet uit ervaring dat er practisch geen verschillen zijn tussen de verschillende kvvs, wel opvallend dat ik bij lotgering als enigste een kijkje in de :-\ keuken mocht nemen
[/quote]Nouja dat klopt niet helemaal natuurlijk.
Als je rijst bij je kvv mikt word de kilo prijs lager, als je meer bot en minder spier gebruikt ook, als je groentes toevoegt heeft dat ook invloed op de prijs.
Het is natuurlijk niet zo dat alle kvv's exact hetzelfde in hun kvv mikken, hoewel ze het mss wel allemaal op dezelfde plek kopen, dat weet ik niet.
En dan nog, de een kan het bij wijze van spreken in een vriesauto ophalen en bevroren verwerken terwijl de ander het allemaal wel geloofd en het 3 dagen laat ontdooien voor ze het gaan malen, bij wijze van spreken uiteraard.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2695407
[quote="Martine-Tom"]
Nouja dat klopt niet helemaal natuurlijk.
Als je rijst bij je kvv mikt word de kilo prijs lager, als je meer bot en minder spier gebruikt ook, als je groentes toevoegt heeft dat ook invloed op de prijs.
Het is natuurlijk niet zo dat alle kvv's exact hetzelfde in hun kvv mikken, hoewel ze het mss wel allemaal op dezelfde plek kopen, dat weet ik niet.
En dan nog, de een kan het bij wijze van spreken in een vriesauto ophalen en bevroren verwerken terwijl de ander het allemaal wel geloofd en het 3 dagen laat ontdooien voor ze het gaan malen, bij wijze van spreken uiteraard.
[/quote]

Rijst zit er niet in en de verhoudinngen zijn prima.
In het laatse heb je gelijk.  ;)
Door Martine-Tom
#2695409
[quote="Lazy Garfield"]
Rijst zit er niet in en de verhoudinngen zijn prima.
In het laatse heb je gelijk.  ;)
[/quote]Ik heb het niet specifiek over Lotgering nu he  ;)
Door haba
#2695442
spiervlees zal er niet in verwerkt worden,misschien wat kopvlees, wangen , slokdarmen, bloedvlees oid.
al het cat, 3 materiaal wat op een slachthuis verkocht word vertrekt daar vers en niet bevroren, geloof dat dat niet eens bevroren mag worden.dus laten ontdooien voordat het gemalen word is niet aan de orde, of ze moeten een of andere duistere bevroren partij op de kop getikt hebben.
lotgering koopt bij verschillende slachthuizen in, en hebben daar een contract dat ze alles kopen, ik schat dat dat om zo een 15.000 kilo per week gaat.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2695445
[quote="haba"]
spiervlees zal er niet in verwerkt worden,misschien wat kopvlees, wangen , slokdarmen, bloedvlees oid.
al het cat, 3 materiaal wat op een slachthuis verkocht word vertrekt daar vers en niet bevroren, geloof dat dat niet eens bevroren mag worden.dus laten ontdooien voordat het gemalen word is niet aan de orde, of ze moeten een of andere duistere bevroren partij op de kop getikt hebben.
lotgering koopt bij verschillende slachthuizen in, en hebben daar een contract dat ze alles kopen, ik schat dat dat om zo een 15.000 kilo per week gaat.
[/quote]

Als dat het geval is waarom staat er op de wikkels dan tussen de 60 en 70 procent spiervlees?
Door haba
#2695469
technisch gezien is het spiervlees, maar niet het spiervlees wat je koopt als je een barfmaaltijd klaarmaakt.
het vlees wat aan een strot blijft zitten is vlees ,maar vol met bloed ed. wel goed voor de kleur van de kvv als je het maalt :D slokdarm idem dito
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2695470
[quote="Lazy Garfield"]
Als dat het geval is waarom staat er op de wikkels dan tussen de 60 en 70 procent spiervlees?
[/quote]

Omdat in de versvoervolksmond "spiervlees" een erg ruim begrip is. Kopvlees, afsnijdsels, bloedvlees, dat valt er allemaal onder. Sommigen scharen hart/pens en andere magen er nog onder omdat dat ook spieren zouden zijn. Piervlees wordt door ons al sinds jaar en dag gedefinieerd als : Al datgene wat zeg maar het skelet bij elkaar houdt. Bij het slachthuis waar ik haal mag ik het spiervlees uitzoeken en laat ik dus de vetdellen en andere ongedefinieerde delen uit de bak "vlees voor de honden" netjes liggen. Diegene die na mij komt krijgt dus ook "spiervlees" maar dan wel van een hele andere kwaliteit. En zo zullen wellicht de kvvmakers en barfverkopers ook wel keuzes hebben uit verschillende kwaliteiten, net zoals wij dat hebben door te kunnen kiezen tussen een kiloknaller en een degelijk stukkie vlees.

En helaas, zolang er geen controle is kun je op dat etiketje zetten wat je wilt. De klant ziet het toch niet of die ingrediënten er wel/niet inzitten. Net als dat we andersom ook meegemaakt hebben dat fabrikanten er iets aan toevoegden wat hun als nuttig ervoeren, maar dat de oude etiketjes eerst op moesten, dus het stond nog niet op de verpakking en als klant moest je het dus via via (lees: via dit forum) horen/lezen. En daar wordt je net zo min blij van als je hond b.v. allergisch is voor visolie en je juist product A koopt omdat die lijnzaadolie gebruikt en ze hebben dat ineens vervangen door visolie. En jij je maar afvragen waarom je hond zich ineens de touwtiefus zit te krabben.
Laatst gewijzigd door Angelique op za 15 jun 2013, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jetty
#2695615
[quote="espagne5"]
ik heb net gebeld naar Lotgering en ze had er nog niet van gehoord ik zei ook dat het net als pate eruit ziet en dat je niet meer kan zien wat er in zit (tot nu toe bij 3 soorten )gewoon ranzig en er staat op de verpakking niet wat voor vlees erin zit alleen de procenten van vet etc.Ik heb ook gezegd als mn volgende bestelling er weer zo uit ziet dat ik over ga op ander KVV,de resterende pakjes mag ik terug geven en daar krijg ik nieuwe voor plus 1 krat gratis ik ben benieuwd.Heb ook gezegd dat ik niet de enige was met klachten toen was het even stil ja als je zaak loopt als een trein dan ga je steken laten vallen zeg ik maar.Dus degene die niet tevreden zijn en bij een winkel gehaald hebben terug brengen en geld terug vragen


[wat een kanjer ben jij!!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door