Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jetty
#2694427
Dit is precies mijn ervaring! Je zou het op een toastje willen smeren als het er niet zo grijs uitzag.Héél erg jammer dat dit nu zo ver moet komen met dit merk.

De eerste verpakking om het beste product was een los plastic velletje,net zoals je gehakt en soepvlees meekrijgt bij de slagerij. Daar is door de andere KVV-producenten over geklaagd bij de warenwet (smaakpolitie,weet ik veel  ::) ) ze werden toen verplicht het product in een gesloten rol te leveren. Toen kwam deze verpakking ZONDER belettering,dat zal nu een maand of 5-6 bestaan.
Laatst gewijzigd door Jetty op vr 14 jun 2013, 08:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jetty
#2694434
[quote="Ghali"]
Ik voer Lotgering en Carnibest, mijn honden hebben schitterende vacht en goede ontlasting. Pup krijgt 1 x per dag Lotgering en 2x Carnibest, en  mijn oudere teef krijgt 1x Lotgering en 1x Carnibest per dag. Ik vind wel de totaalvoer Kip/rund/lam zelf niet zo mooi. Maar de wild en Rund/eend en paard zien er supergoed uit! Verder wissel ik sinds kort weer af met Alaska voor de konijn, zalm en fazant zo hebben we heel veel verschillende soorten en smaakjes.

Maar met  1 x per dag Lotgering van genoemde soorten en voor de rest de andere merken heb ik hier twee heel gezonde goed uitziende honden. De pup is vol energie, keurig op gewicht en een schitterende vacht. Verder groeit hij heel mooi gelijkmatig op en staat stevig op zijn benen.


Dus hier wel een tevreden klant!
[Gelukkig maar! Ik denk,dat u dat vooral aan Carnibest e.a. te danken heeft.Ook ik wissel af,maar 80% is Lotgering.]
Door Jetty
#2694435
[quote="Kerettilainen"]
Ik heb het kort gevoerd, mijn hond werd er niet ziek van. Wel stonk het heel erg en begonnen de zakjes te lekken bij het ontdooien. (niet goed afgesloten?)
Nadat ik op meerdere forums horrorverhalen las over slechte hygiëne in de fabriek, overleden/zieke pups en volgensmij fretten, honden die allergisch reageren op rollen waar niks in zou zitten waar ze allergisch voor zijn ben ik overgestapt op tinlo nu al bijna 3 maand en wat een verschil: geen vette plakkende vacht meer, geen riool lucht uit mijn hond zijn bek, geen stinkend vlees en lekkende rollen en een mooie zachte glanzende vacht. Nooit meer zal ik besparen op het voer van mijn hond!!
[Ik voer het niet uit ''zuinigheid'' ik voer het omdat er in dit voer geen prémixen (zouden) zitten! Het is voor mij een kleine moeite over te stappen op een ander voer,maar....mijn honden lieten allergische reacties zien op voer waar zgn. ''ook niks is bijgedaan''. Dat is mijn rede voor Lotgering geweest,ik heb vroeger een poosje gebarfd......dat ga ik nu weer doen,dan wéét ik wat ik in de kids stop!]
Door Jetty
#2694437
[quote="Angelique"]
Afbeelding


[En dat is wat ik bedoel!!! Onze Spaanse jongens waren ook niet veel gewend toen ze hier kwamen,brokken en droog brood.....en nu.....gék WAREN ze op hun vlees......Ik ga ook weer heel gezellig alles zelf samenstellen. Ik denk,dat ik de andere 10 kids er ook een plezier mee doe.Ik zal dit product dus NOOIT meer aan mijn nieuwe pupkopers adviseren,de eigenaren van de vorige nestjes ga ik contact mee opnemen.]
Door Ghali
#2694455
Op mijn verpakkingen van Lotgering staat gewoon gedrukt wat er in zit hoor. Niets geen verpakking zonder tekst erop!

Ik zou het niet alleen maar geven maar dat doe ik met geen één kvv, lekker afwisselen met verschillende merken en smaken.

Ik vind de wild variant er altijd heel erg mooi uitzien!
Door Roxannek
#2694476
Hier ook lotgering. Het is grauw en het stinkt vreselijk vergeleken met andere KVV's. Op sommige zakken inderdaad geen vermelding waardoor het gissen is wat er in zit.
De paard variant vind ik er nog wel mooi uitzien. Met ontdooien loopt het inderdaad uit de zakjes, er staat altijd een bakje onder. De hele vriezer stinkt en mijn handen ook als ik het heb vastgepakt. Voor mij reden genoeg om over te stappen op een ander merk.

Voor mij één bestelling, maar niet meer. Misschien nog een halve krat wild zodat ik van die lege kratten afkom die hier liggen.
Door Jetty
#2694480
[quote="Ghali"]
Op mijn verpakkingen van Lotgering staat gewoon gedrukt wat er in zit hoor. Niets geen verpakking zonder tekst erop!

Ik zou het niet alleen maar geven maar dat doe ik met geen één kvv, lekker afwisselen met verschillende merken en smaken.

Ik vind de wild variant er altijd heel erg mooi uitzien!


[U voert het dan nog niet zo lang......niet langer dan 6 maanden.Ik voer het product ruim 2 jaar,dus weet waar ik over praat.Vandaar mijn vraag.Natuurlijk wordt alles van Lotgering hier gevoerd,maar mijn basis is totaal vlees]
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2694487
[quote="Ghali"]
Ik voer Lotgering en Carnibest, mijn honden hebben schitterende vacht en goede ontlasting. Pup krijgt 1 x per dag Lotgering en 2x Carnibest, en  mijn oudere teef krijgt 1x Lotgering en 1x Carnibest per dag. Ik vind wel de totaalvoer Kip/rund/lam zelf niet zo mooi. Maar de wild en Rund/eend en paard zien er supergoed uit! Verder wissel ik sinds kort weer af met Alaska voor de konijn, zalm en fazant zo hebben we heel veel verschillende soorten en smaakjes.

Maar met  1 x per dag Lotgering van genoemde soorten en voor de rest de andere merken heb ik hier twee heel gezonde goed uitziende honden. De pup is vol energie, keurig op gewicht en een schitterende vacht. Verder groeit hij heel mooi gelijkmatig op en staat stevig op zijn benen.


Dus hier wel een tevreden klant!
[/quote]

Maar zoals jij voert zul je dus (gelukkig) nooit de tekortkomingen van 1 van de gebruikte kvv's snel zien. En dat is precies de reden dat we altijd adviseren om smaakjes en merkjes af te wisselen. Ik ben dan ook van mening dat Lotgering een prima product KAN zijn, om mee af te wisselen met andere merken.
Door espagne5
#2694497
ik heb net gebeld naar Lotgering en ze had er nog niet van gehoord ik zei ook dat het net als pate eruit ziet en dat je niet meer kan zien wat er in zit (tot nu toe bij 3 soorten )gewoon ranzig en er staat op de verpakking niet wat voor vlees erin zit alleen de procenten van vet etc.Ik heb ook gezegd als mn volgende bestelling er weer zo uit ziet dat ik over ga op ander KVV,de resterende pakjes mag ik terug geven en daar krijg ik nieuwe voor plus 1 krat gratis ik ben benieuwd.Heb ook gezegd dat ik niet de enige was met klachten toen was het even stil ja als je zaak loopt als een trein dan ga je steken laten vallen zeg ik maar.Dus degene die niet tevreden zijn en bij een winkel gehaald hebben terug brengen en geld terug vragen
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2694510
[quote="Ghali"]
Op mijn verpakkingen van Lotgering staat gewoon gedrukt wat er in zit hoor. Niets geen verpakking zonder tekst erop!

Ik zou het niet alleen maar geven maar dat doe ik met geen één kvv, lekker afwisselen met verschillende merken en smaken.

Ik vind de wild variant er altijd heel erg mooi uitzien!
[/quote]

Ik heb nog nooit een pakje zonder bedrukking van de samenstelling gehad.
Maar voer alleen de wildvariant en totaalvoer met pens.
Voer het een halfjaar nu.
Overigens heeft mijn verkooppunt geen enkele variant waar geen bedrukt cellofaan met de samenstelling opstaat.
Zou het hier gaan om oude meuk, die nog steeds geleverd wordt dan?
Zou schandalig zijn.
Door Ghali
#2694522
Ik voer het ook een half jaar. Een grijzige breiige smurrie zou ik aan mijn honden niet voeren.... hier gewoon mooi rood of roze vlees. Ik haal het altijd zelf bij de boerderij.
Als het niet goed eruit zou zien neem ik het ook niet mee.

Er is tot nu toe maar 1 kvv waar mijn pup echt 2 x ziek van werd dat was de Carnivoer.......die staat toch goed bekend. Zo zie je maar iedere hond is anders.

Ik voer van de Lotgering alleen nog maar de wild en rund/eend of paard dus misschien dat daar ook het verschil in zit.
De rund lam kip bijv. of alleen de rundversie vond ik er niet echt lekker eruit zien die neem ik dus ook niet meer.
Door keetje
#2694559
Wat ik vreemd vind na het lezen van bovenstaande berichten is dat er dus pakjes in omloop zijn met/zonder wikkel, grijs/mooi van kleur. Hoe kan dat nu van 1 bedrijf? Of gebeurd er iets bij de tussenpersonen?
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2694562
[quote="keetje"]
Wat ik vreemd vind na het lezen van bovenstaande berichten is dat er dus pakjes in omloop zijn met/zonder wikkel, grijs/mooi van kleur. Hoe kan dat nu van 1 bedrijf? Of gebeurd er iets bij de tussenpersonen?
[/quote]

Het verkooppunt waar ik het haal verkoopt dacht ik ongeveer 500 kg per week.
Een goede afnemer dus lijkt me en ik denk dat alles wat geen wikkel heeft linea recta teruggestuurd wordt.
Wellicht wordt die oude meuk er nog uitgedrukt naar andere afnemers.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door